Forfatter Emne: Hvad er en islamofob?  (Læst 1763 gange)

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: 00
    • Vis profil
Alle kan jo lukke lort ud
« Svar #45 Dato: December 07, 2019, 03:09:19 pm »
Nå. Den kunne du ikke selv finde et svar på. :JC_doubledown:

Du ser din debatstil som et svar på, at debattonen er blevet hårdere i dag.

Meningsløs og tom dækker bedre.

Frihed for Loke såvel som for Thor

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    57.2%
  • Køn: Mand
  • Dialektisk materialist.
    • Vis profil
Sv: Alle kan jo lukke lort ud
« Svar #46 Dato: December 07, 2019, 03:19:43 pm »

Lad ham nu bare i fred, og få det sidste ord, og lad ham sidde og fundere om noget fra Mars for tre milliarder år siden.

Offline Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    41.8%
    • Vis profil
Sv: Alle kan jo lukke lort ud
« Svar #47 Dato: December 07, 2019, 03:38:48 pm »

Forskellen på os er, at jeg ikke gider forsøge at vinde diskussionerne for enhver pris, ligesom du jo gør. Så når du ikke gider diskutere sagligt, fordi du ikke føler, at du kan klare dig uden at bruge falske påstande og afspore diskussionerne, så foretrækker jeg i stedet at trække mig. Men det forstår du jo sikkert ikke.

Offline dna

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
    • Vis profil
Sv: Hvad er en islamofob?
« Svar #48 Dato: December 10, 2019, 09:45:31 am »
Hvornår er der tale om en sund skepsis eller en sund kritik af islam?

- og hvornår bliver det sygeligt?

Hvornår man er islamofob kommer vist helt an på, hvor på venstrefløjen personen, der kommer med anklagen, er.

Men hvis du mangler guidelines for hvornår du må kalde folk islamofober så er det helt i orden at kalde alle på højrefløjen for islamofober.

Hvis du er tilpas langt ude på på venstrefløjen så er det naturligvis alle som udtaler sig kritisk om islam og/eller folk som kunne være muslimer.

Er du i tvivl er det sikreste altid at kalde dem islamofober. Så er man på den sikre side og kan med god samvittighed pudse glorien.

For at sikre at man ikke selv bliver kaldt islamofob er et godt værn at sørge for at have muslimer i sin omgangskreds og helst flashe dem ved enhver given lejlighed 😉

Offline Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    41.8%
    • Vis profil
« Svar #49 Dato: December 10, 2019, 10:29:55 am »
Det er aldrig i orden at forfølge folk på grund af deres religion! Men det er sket gennem historien og over for alle religioner. Wikipedia udtrykker det således:

"Cleansing
"Religious cleansing" is a term that is sometimes used to refer to the removal of a population from a certain territory based on its religion.[4] Throughout antiquity, population cleansing was largely motivated by economic and political factors, although ethnic factors occasionally played a role.[4] During the Middle Ages, population cleansing took on a largely religious character.[4] The religious motivation lost much of its salience early in the modern era, although until the 18th century ethnic enmity in Europe remained couched in religious terms.[4] Richard Dawkins has argued that references to ethnic cleansing in the former Yugoslavia and Iraq are euphemisms for what should more accurately be called religious cleansing.[5] According to Adrian Koopman, the widespread use of the term ethnic cleansing in such cases suggests that in many situations there is confusion between ethnicity and religion.[5]

Man må kritisere folk individuelt og ikke hetze mod dem generelt hverken på grund af deres religion, etnicitet eller hudfarve. For hetz mod en hel befolkningsgruple fører aldrig til noget godt!

Så forsøger man at undskylde sig med, at det kun er indvandringen, som man vil begrænse. Men hvis dette havde været tilfældet, så var det jo dette, som man havde diskuteret i stedet for bare at komme med hetz mod en bestemt befolkningsgruppe i håb om, at nogen ville angribe denne befolkningsgruppe med vold eller, at politikerne ville fratage menneskeretighederne fra denne befolkningsgruppe og senere gøre det samme mod andre minoritetsgrupper i samfundet.

(Tja, så fik gamle kommunist-Carlo jo igen et indlæg at gabe kæberne af led over, mens han i sine narkotåger forsøger at tvinge verden tilbage til omkring 1970, da DKP stadig kunne komme i Folketinget, og Sovjetunionen stadig eksisterede! Det var tider dengang, hva'  Carlo? :big_grin: )
« Senest Redigeret: December 10, 2019, 10:38:35 am af Forsvareren »

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    57.2%
  • Køn: Mand
  • Dialektisk materialist.
    • Vis profil
« Svar #50 Dato: December 10, 2019, 12:31:22 pm »
Vi kan allesammen godt selv slå op i Wikipedia.

Offline Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    41.8%
    • Vis profil
« Svar #51 Dato: December 10, 2019, 01:04:16 pm »
Hvilket du så åbenbart ikke gør, fordi du ikke kan finde en gammel-kommunistisk version af wikipedia. :big_grin:

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #52 Dato: December 10, 2019, 01:07:19 pm »

Hvornår man er islamofob kommer vist helt an på, hvor på venstrefløjen personen, der kommer med anklagen, er.

Men hvis du mangler guidelines for hvornår du må kalde folk islamofober så er det helt i orden at kalde alle på højrefløjen for islamofober.

Hvis du er tilpas langt ude på på venstrefløjen så er det naturligvis alle som udtaler sig kritisk om islam og/eller folk som kunne være muslimer.

Er du i tvivl er det sikreste altid at kalde dem islamofober. Så er man på den sikre side og kan med god samvittighed pudse glorien.

For at sikre at man ikke selv bliver kaldt islamofob er et godt værn at sørge for at have muslimer i sin omgangskreds og helst flashe dem ved enhver given lejlighed 😉

Jeg er enig med dig i, at "islamofob" tit bliver brugt som en slags "debatvåben", der bare bruges til at slå modparten i hovedet med.

Sproget har vi for at kommunikere, og det er naturligvis ikke frugtbart at lægge en anden betydning i et ord end "modtageren" gør - men man kan altid forsøge at forbedre det.

Det er ikke ualmindeligt at se på modparten som "en slags" - og lige her i dette tilfælde - "for eller imod islam".

Der er bare det, at modstanderne af islam er forskellige, og så føler jeg et behov for kunne udtrykke forskellen sprogligt uden at skrive en hel roman.

Vi er alle sammen mennesker

Det skal vi have lov til at være - og jeg spørger da heller ikke altid selv ind til, hvad min modpart egentlig mener, før jeg "fælder en dom".

Jeg er på den anden side ikke i tvivl om, at vi kunne gøre det bedre. Derfor oplægget.

« Senest Redigeret: December 10, 2019, 01:09:06 pm af Anklageren »

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Du skulle have heddet "Dommeren"
« Svar #53 Dato: December 10, 2019, 01:17:57 pm »
Hvilket du så åbenbart ikke gør, fordi du ikke kan finde en gammel-kommunistisk version af wikipedia. :big_grin:

Vi dømmer alle sammen regeringen, oppositionen, andre lande, regeringsledere, andre debatdeltagere osv. - og du gør det "meget"   :smile1:

Offline Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    41.8%
    • Vis profil
« Svar #54 Dato: December 10, 2019, 01:55:52 pm »
Jeg er enig med dig i, at "islamofob" tit bliver brugt som en slags "debatvåben", der bare bruges til at slå modparten i hovedet med.
Og som skabs-DF’er føler du dig jo så personligt personligt truffet af dette! :smile1:

Her er jeg som nævnt ikke enig med dig. For jeg nægter at forsvare racismen sådan, som du jo gør.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #55 Dato: December 10, 2019, 01:59:29 pm »
Og som skabs-DF’er føler du dig jo så personligt personligt truffet af dette! :smile1:

Her er jeg som nævnt ikke enig med dig. For jeg nægter at forsvare racismen sådan, som du jo gør.

Det kan godt være, at du tror jeg føler mig truffet, og får en trang til at forsvare mig  :crigon_02:

Offline Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    41.8%
    • Vis profil
« Svar #56 Dato: December 10, 2019, 02:04:24 pm »
Det kan godt være, at du tror jeg føler mig truffet, og får en trang til at forsvare mig  :crigon_02:
Næh. Det tror jeg ikke. For det har du jo opgivet forlængst  :tatice_03: