Forfatter Emne: Hvad er en islamofob?  (Læst 1762 gange)

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: 00
    • Vis profil
Hvad er en islamofob?
« Dato: November 30, 2019, 10:34:16 am »
Ifølge DEN DANSKE ORDBOG er en islamofob:    

Person der nærer en frygt eller afsky
for islam og muslimer

Nøgleordene er:

1. Frygt for islam

2. Afsky for islam
https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=islamofob

Ifølge den samme ordbog betyder -fobi:

Sygelig angst eller afsky for noget bestemt

OPRINDELSE af græsk phobos "frygt, flugt fra"         
Nøgleordene er:

1. Sygelig

2. Angst

3. Afsky
https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=fobi

Forskellen på de to definitioner består især af ordet:  Sygelig

Hvornår er der tale om en sund skepsis eller en sund kritik af islam?

- og hvornår bliver det sygeligt?

Frihed for Loke såvel som for Thor

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Man kan forestille sig
« Svar #1 Dato: November 30, 2019, 10:54:26 am »
Bliver det sygeligt, hvis man næsten udelukkende beskæftiger sig med, at islam skulle være et samfundsproblem?

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    57.2%
  • Køn: Mand
  • Dialektisk materialist.
    • Vis profil
Sv: Hvad er en islamofob?
« Svar #2 Dato: November 30, 2019, 10:54:56 am »
Er det sygeligt, når jeg synes de er pain-in-the-ass? Det syens jeg ikke, for de ER pain-in-the-ass.

Offline Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    41.6%
    • Vis profil
Sv: Man kan forestille sig
« Svar #3 Dato: November 30, 2019, 11:09:28 am »
Bliver det sygeligt, hvis man næsten udelukkende beskæftiger sig med, at islam skulle være et samfundsproblem?
Det er vel sygeligt, hvis man uberettiget er angst for noget. Er man bange for at være i lukkede rum, hedder det klaustrofobi. Er man bange for at gå uden for døren eller for at være på åbne pladser, hedder det agorafobi osv. Så har man en uberettiget angst for en bestemt religion, så er det sygeligt. Er denne religion islam, så hedder det islamofobi.

Har man derimod bare en holdning om at begrænse indvandring og især fra lande i den tredje verden, så hedder det ikke noget, fordi det ikke rigtigt kan kaldes en fobi.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: November 30, 2019, 11:48:42 am »

Det er vel sygeligt, hvis man uberettiget er angst for noget. Er man bange for at være i lukkede rum, hedder det klaustrofobi. Er man bange for at gå uden for døren eller for at være på åbne pladser, hedder det agorafobi osv. Så har man en uberettiget angst for en bestemt religion, så er det sygeligt. Er denne religion islam, så hedder det islamofobi.

Hvorfor skulle det så være sværere at afgøre, om der er tale om en fobi, når det handler om islamofobi?

Offline Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    41.6%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: November 30, 2019, 02:04:38 pm »
Hvorfor skulle det så være sværere at afgøre, om der er tale om en fobi, når det handler om islamofobi?
Det er det vel heller ikke?

Men spørgsmålet er jo, om frygten for islam er reel begrundet eller indbildt? Er den det sidste, så er der tale om en fobi. Men er frygten reel begrundet, så er det jo anderledes.

Personlig vil jeg hævde, at der er tale om en fobi, fordi jeg ikke har set nogen som helst grund til at frygte islam mere end andre religioner. Eller mere end mange andre ting.

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    57.2%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: November 30, 2019, 09:09:59 pm »
Nu har Fødevarestyrelsen været på besøg på Babylon Pizzeria i Sønderborg og fundet kritisable forhold. Med muslimsk indehaver. Men besøget af kontrollanten havde medført personalet "stimler sammen om den tilsynsførende og står og råber op." Typisk muslimsk adfærd. Ganske vist ikke kriminelt, men totalt pain-in-the-ass.

https://jv.dk/artikel/sj%C3%A6ldent-set-pizzeria-f%C3%A5r-b%C3%B8de-for-manglende-samarbejdsvilje?fbclid=IwAR3nyTtGsMMBCVWqgBRZXrVOxde93G52IqdsrfjpvEZcIuDL_KVugHe_cKI

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: December 01, 2019, 05:13:54 am »
Nu har Fødevarestyrelsen været på besøg på Babylon Pizzeria i Sønderborg og fundet kritisable forhold. Med muslimsk indehaver. Men besøget af kontrollanten havde medført personalet "stimler sammen om den tilsynsførende og står og råber op." Typisk muslimsk adfærd. Ganske vist ikke kriminelt, men totalt pain-in-the-ass.

https://jv.dk/artikel/sj%C3%A6ldent-set-pizzeria-f%C3%A5r-b%C3%B8de-for-manglende-samarbejdsvilje?fbclid=IwAR3nyTtGsMMBCVWqgBRZXrVOxde93G52IqdsrfjpvEZcIuDL_KVugHe_cKI

Jeg ved godt, at du går højt op i det  :smile1:

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    57.2%
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: December 01, 2019, 06:09:41 pm »

Intet jeg går mindre op i, for deres pizza afskyeligheder vil jeg ikke æde alligevel. Men du hævder at de fromme muslimer altid bedøver dyr før halalslagtning. Her er en video hvor de ihvertfald ikke gør. Fra England.

https://www.telegraph.co.uk/news/shopping-and-consumer-news/11384505/Secret-halal-slaughterhouse-film-reveals-horrific-animal-abuse.html?fbclid=IwAR3XsZzZotLDyy3lYhngjUznmeEZobQXQpwhzH-smxs39SyJHf2CtPQyik8

Ikke noget jeg kan gøre noget ved, men synes at det er godt vi har en Gaza-stribe med et otte meter højt stålhegn om. så kan de halalslagtede af al hjertens lydt. Det kaldes verdens største fængsel.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Vi behøver ikke være ens
« Svar #9 Dato: December 01, 2019, 07:08:41 pm »

Intet jeg går mindre op i, for deres pizza afskyeligheder vil jeg ikke æde alligevel. Men du hævder at de fromme muslimer altid bedøver dyr før halalslagtning. Her er en video hvor de ihvertfald ikke gør. Fra England.

https://www.telegraph.co.uk/news/shopping-and-consumer-news/11384505/Secret-halal-slaughterhouse-film-reveals-horrific-animal-abuse.html?fbclid=IwAR3XsZzZotLDyy3lYhngjUznmeEZobQXQpwhzH-smxs39SyJHf2CtPQyik8

Ikke noget jeg kan gøre noget ved, men synes at det er godt vi har en Gaza-stribe med et otte meter højt stålhegn om. så kan de halalslagtede af al hjertens lydt. Det kaldes verdens største fængsel.

Det glæder mig, du har så meget kvalitetstid på dine gamle dage.

Den tid, der er gået godt med at fryde dig over andres ulykke, kommer ikke dårligt tilbage - men jeg vil nu hellere gå på jagt og fiske  :smile1:

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    27.4%
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: December 01, 2019, 08:28:24 pm »

Gå nu ind i stuen og puds dine billeder med Kammerat Stalin og Formand Mao. De er lidt støvede, da de jo gik af mode for 60 år siden.

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    57.2%
    • Vis profil
Sv: Vi behøver ikke være ens
« Svar #11 Dato: December 02, 2019, 06:12:54 am »
Den tid, der er gået godt med at fryde dig over andres ulykke, kommer ikke dårligt tilbage -

Jamen, det er ikke ulykke. I Gaza kan de halalslagte, tvangsgifte og begå svindel i næringslivet, alt det de vil og uden nogen der blander sig. Det må være kedeligt for dem, at komme til vore lande, hvor der er restriktioner på halalslagtning og hvor myndighederne nogle gange lægger hindringer i vejen for deres tvangsægteskaber og deres svindel i næringslivet. Nu er Sara Omar under politibeskyttelse til deres store ærgrelse, så de ikke kan komme til at bruge deres næver imod hende.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Hvis det kan give dig et meningsfuldt liv
« Svar #12 Dato: December 02, 2019, 09:50:44 am »
Den tid, der er gået godt med at fryde dig over andres ulykke, kommer ikke dårligt tilbage -

Jamen, det er ikke ulykke. I Gaza kan de halalslagte, tvangsgifte og begå svindel i næringslivet, alt det de vil og uden nogen der blander sig. Det må være kedeligt for dem, at komme til vore lande, hvor der er restriktioner på halalslagtning og hvor myndighederne nogle gange lægger hindringer i vejen for deres tvangsægteskaber og deres svindel i næringslivet. Nu er Sara Omar under politibeskyttelse til deres store ærgrelse, så de ikke kan komme til at bruge deres næver imod hende.

.. at nogen har det værre, så er det da godt for noget  :smile1:

Er det meningen med dit liv?

Jeg har på fornemmelsen, at Patriotens liv bliver meningsfuldt, hvis islam bliver smidt ud af Europa - så han forbruger den tid han har på jorden på at vente på den dag, hvor muslimerne bliver smidt ud - og når de gør det, så får han en masse kvalitetstid  :yes:

Jeg vågner nogen gange om morgenen, og så overvejer jeg, om jeg skal bruge dagen på at tænke på muslimer - eller om jeg skal sejle ud og skyde en fugl til aftensmaden.

Det er nemlig skidesvært at tænke på muslimer, hvis jeg skal styre båden, passe på at jeg ikke sejler på et skær - mens jeg kigger efter fuglene - og jeg skal også passe på, at jeg ikke ved et uheld kommer til at skyde hul i båden (fordi jeg glemmer at sikre geværet).

Tråden er lavet som en gave til dem, der helst vil tænke på muslimer - for det kan også give livet mening at hjælpe andre  :smile1:

Offline Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    41.6%
    • Vis profil
Sv: Hvis det kan give dig et meningsfuldt liv
« Svar #13 Dato: December 02, 2019, 10:11:23 am »
Jeg har på fornemmelsen, at Patriotens liv bliver meningsfuldt, hvis islam bliver smidt ud af Europa - så han forbruger den tid han har på jorden på at vente på den dag, hvor muslimerne bliver smidt ud - og når de gør det, så får han en masse kvalitetstid  :yes:
Det tror jeg ikke på. For han er jo “patriot”, og hans mål må vel derfor være at gå i krig for et etnisk “rent” Danmark. Erfaringen viser, at den slags mennesker har brug for nogen at hade, og hvis den forhadte gruppe forsvinder, så vælger de normalt bare en anden hadegruppe.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Du er så bombastisk
« Svar #14 Dato: December 02, 2019, 10:20:53 am »
Det tror jeg ikke på. For han er jo “patriot”, og hans mål må vel derfor være at gå i krig for et etnisk “rent” Danmark. Erfaringen viser, at den slags mennesker har brug for nogen at hade, og hvis den forhadte gruppe forsvinder, så vælger de normalt bare en anden hadegruppe.

Har du aldrig hørt om ironi?