Forfatter Emne: 1.000 kroner til alle danskere hver måned  (Læst 879 gange)

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    20%
  • Country: 00
    • Vis profil
Sv: 1.000 kroner til alle danskere hver måned
« Svar #45 Dato: Juni 01, 2020, 09:09:27 am »
Hvad vil du sige til dem, der har mistet deres arbejde eller virksomhed eller ikke kan aflønne medarbejdere. Antallet af tvangsauktioner vil også stige. Hvordan kan du sige, at der er ingen, der lider nød, når det påvirker folk.

Et problem der er skabt af vor forvredne økonomi. Baseret på at der er en lille andel af verdens befolkning bruger den største del af verdens befolkning og deres ressourcer til at levere til deres forbrug.

Jeg holder med de somaliske pirater der kaprer skibe fra de rige lande og afpresser dem løsepenge. Så kan de passende betale en lille smule tilbage af de de har plyndret med rovfiskeri i somaliske farvande og dumpning af giftskibe på deres kyster.

Men hvad har en frisør, der lejer et lokale og har en salon og klipper folk, at gøre med din påstand om udnytning af ressourcer i andre dele af verden? Hvad har en frisør at gøre med fattige arbejdere i et på den anden side af kloden? Hvorfor er det ydnytning, at en person ejer en restaurant - som er en af de mest hårdeste brancher - og som laver mad til kunder. Hvorfor må folk ikke tjene deres egne penge uden at blive anklaget for at udnytte fattige?
Du bliver bare ved med at komme med de samme floskler, men der er intet belæg eller substans i det.

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    38.4%
  • Køn: Mand
  • Dialektisk materialist.
    • Vis profil
« Svar #46 Dato: Juni 01, 2020, 08:44:31 pm »
Men hvad har en frisør, der lejer et lokale og har en salon og klipper folk, at gøre med din påstand om udnytning af ressourcer i andre dele af verden? Hvad har en frisør at gøre med fattige arbejdere i et på den anden side af kloden? Hvorfor er det ydnytning, at en person ejer en restaurant - som er en af de mest hårdeste brancher - og som laver mad til kunder. Hvorfor må folk ikke tjene deres egne penge uden at blive anklaget for at udnytte fattige?

Du har aldrig set mig lægge den enkelte til last, at der er udbytning og ulige bytteforhold i verden. Du får den lige igen, selv om de fleste er træt af den. Og det er ingen floskel! Den er ganske illustrativ for hvordan kapitalismen fungerer.

Men nu fik corona-krisen smidt noget grus i maskineriet.

DerRudi: "så overlader de det fornødne til mig og en lille kreds af håndfaste yngre venner. (Så skal vi sateme' !....)"

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    20%
    • Vis profil
« Svar #47 Dato: Juni 03, 2020, 10:18:55 am »

Du har aldrig set mig lægge den enkelte til last, at der er udbytning og ulige bytteforhold i verden. Du får den lige igen, selv om de fleste er træt af den. Og det er ingen floskel! Den er ganske illustrativ for hvordan kapitalismen fungerer.

Men nu fik corona-krisen smidt noget grus i maskineriet.

Jeg spurgte dig, hvad du vil sige til dem, der har mistet deres arbejde, virksomhed, hus osv. og dit svar var, at det bare var et problem, som er skabt af vores forvredne økonomi af folk, der udnytter andre. Jamen så lægger du sgu da også den lokale frisør eller restaurant eller musikeren til last. Hvordan kan en frisør være skyld i udnyttelse i et fattigt land?
Du er også selv en forbruger, Carlo, selv om du ikke vil stå ved det, men hvis du føler, at du gør en god ting ved at købe fast sæbe, så er det jo fint nok. Så slipper du for at gå i kirke og bekende dine synder.  :smile1:

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    38.4%
  • Køn: Mand
  • Dialektisk materialist.
    • Vis profil
« Svar #48 Dato: I dag ved 06:20:31 am »
Jeg spurgte dig, hvad du vil sige til dem, der har mistet deres arbejde, virksomhed, hus osv.........

Dem siger jeg ikke noget til, andet end hvad jeg vil sige til de andre 7,6 milliarder mennesker i verden, der lever en tilværelse, der er en kamp for livet.

Jeg kender faktisk en der er ved at miste sit hus. En proces der var længe før krisen. Hende siger jeg til, at så må hun flytte i lejlighed. Da hun er er uden for arbejdsmarkedet, så er hun ikke bundet til en bestemt lokalitet. Så hun kunne flytte til Assans, hvor der er mange billige lejligheder.

Citér
.......  og dit svar var, at det bare var et problem, som er skabt af vores forvredne økonomi af folk, der udnytter andre. Jamen så lægger du sgu da også den lokale frisør eller restaurant eller musikeren til last. Hvordan kan en frisør være skyld i udnyttelse i et fattigt land?

Det har jeg vist ikke antydet at jeg lægger den enkelte frisør, restauratør eller musiker til last.

Citér
Du er også selv en forbruger, Carlo, selv om du ikke vil stå ved det, men hvis du føler, at du gør en god ting ved at købe fast sæbe, så er det jo fint nok. Så slipper du for at gå i kirke og bekende dine synder.  :smile1:

Du må være liberalist siden du stiller spørgsmålet.

Men i Tyskland er den helt gal. Bilindustrien står på afgrundens rand. Her skilles vandene. Efter forslag fra bilindustrien sev, er de inde på at give et tilskud til enhver der vil købe en ny bil. Men det får tommelfingeren nedad fra SPD, De Grønne og græsrødder. Fordi nu var der endeligt udsigt til bedre miljø med færre biler og mere kollektiv trafik.

Sådan har krisen også været til gavn for klimaet.

Men hvad så? Jeg har ingen tal på hvor mange der er i bilindustrien og bilbranchen. Plus dem der er beskæftiget med veje og alt hvad der bimler og bamler.

Der bliver krise der vil noget. På grund af den faldende arbejdsmængde. Og at man har flyttet til Kina.

En omstilling der vil gøre ondt.

Men hvad med nedsat arbejdstid og borgerløn? Ikke til dekadent overforbrug.
DerRudi: "så overlader de det fornødne til mig og en lille kreds af håndfaste yngre venner. (Så skal vi sateme' !....)"