Forfatter Emne: Forældre fusker sig til bedre skoler  (Læst 1954 gange)

Campanule

• Gæst
Forældre fusker sig til bedre skoler
« Dato: September 03, 2012, 09:41:09 am »
Kunne du finde på at fuske? Jeg har ikke børn, så jeg ved det ikke, men jeg kunne måske godt føle mig fristet. Det må jeg ærligt sige, selv om jeg er stor modstander af snyd

Citér
Forældre fusker sig til bedre skoler

Situationen i den københavnske folkeskole er så alvorlig, at forældre i København opretter proformaadresse for at deres børn kan starte i en bedre skole end den, de er tilknyttet i deres eget skoledistrikt.

På lslands Brygge er nogle forældre ikke meget for, at deres unger skal gå i skole med to-sprogede og socialt belastede børn på eksempelvis Amager Fælled Skole.

Og problemet med ressourcestærke forældre, der føler sig presset til at snyde med folkereigisterdressen for at komme på den bedste skole er også velkendt i blandt andet Greve og Farum.

Proforma på bryggen
 Vibeke, der har bedt om annonymitet, er én af de forældre, der ikke så andre udveje:

- Vi lavede en proformadresse for at vores søn kunne begynde på Islands Brygge Skole i stedet for Amager Fælled Skole.

Og Vibeke kender op mod 20 andre, der har gjort det samme.

- Man flytter sin folkeregisteradresse hen til nogle venner, der bor i det rigtige skoledistrikt, og så skriver man sit barn ind, fortæller hun.

Købsaftalen mangler
 DR København erfarer, at adressefusk også forekommer andre steder, blandt andet i Greve og Farum.

René Bang, der er skoleleder på Holmeagerskolen i Greve bekræfter tendensen.

- Vi ser at forældre gerne vil omgås sandheden for at komme ind på skolen, siger han til DR København.

Som eksempel nævner han, at forældre påstår, de har købt hus i området lige indtil han beder om at se en slutseddel. Så hører han ikke mere fra dem, og han formoder børnene starter på andre skoler.

Kilde: http://www.dr.dk/P4/Kbh/Nyheder/Hovedstadsomraadet/2012/09/03/071754.htm

Offline Rudolf

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Sv: Forældre fusker sig til bedre skoler
« Svar #1 Dato: September 03, 2012, 10:41:48 am »
Jeg forstår godt problemet. Det er aldig rart at være i mindretal på en skole.
Men det burde de indvandrerbørn faktisk være. Det ville forbedre integrationen.

Fordel de børn på danske skoler, så der intetsteds er mere end 25% indvandrerbørn i en klasse/skole.  :almirena_01:
Jeg behøver ikke af få ret - bare jeg får min vilje

Campanule

• Gæst
« Svar #2 Dato: September 03, 2012, 11:50:09 am »
Jeg troede rent faktisk, at der allerede var en fordeling, men det er måske blevet ved snakken

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
  • Country: bs
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: September 03, 2012, 01:44:12 pm »
Jeg troede rent faktisk, at der allerede var en fordeling, men det er måske blevet ved snakken
[/quote
Det er jo med indvandrere her i DK, ganske som med danskere der flytter udenlands; de grupperer sig.
Dermed vil der også i visse kvarterer være en overvægt af "fremmede".
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

Campanule

• Gæst
« Svar #4 Dato: September 03, 2012, 03:52:13 pm »
Ja men jeg kan nu godt lidt følge de forældre, der vælger de bedste skoler. Hvordan man så end bedømmer det