Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Evalu

Sider: 1 [2] 3 4 ... 34
16
Almen / Sv: Hvem får trykt valgplakater plakater på arabisk osv.
« Dato: November 05, 2017, 10:02:23 pm »
................feje tastaturhelte sidder og affyrer deres hadefulde pis.....................


Bare ignorer typer som Carlo, huHU, Evalu og den slags.
Vi ved jo, at sådanne ulækre, overfyldte natpotter florerer på de internet-sider, som er uden - tja .... voksen administration.

Jeg kan godt huske typen fra mine unge dage. Var man endt til et rigtigt bondebal 'noget udenfor lov og ret', som mine kammerater og jeg kaldte det, så stod de gerne udenfor lokalet og kævede bajere. Vi andre dansede og morede os derimod derinde, hvor de ikke kunne begå sig.
Og så udartede deres had til gode danske piger (som selvfølgelig ikke ville have noget med dem at gøre) til, at de kaldte pigerne sjofle, svinske udtryk og forsøgte at komme i klammeri med os. Jeg husker aldrig, at de slap godt fra det, selv om de selvfølgelig havde det bedst, hvis de var tre-fire mod en.

Man genkender deres baggårds-lokumsstil, når de falder totalt igennem herinde - et af de få steder, de kan få lov til at køre deres svinere mod især kvinder. Sådanne feje tastaturhelte sidder og affyrer deres hadefulde pis, som heldigvis kun morer ligesindede, helt alene i små halvsnuskede lejligheder, hvor deres elskede computere - livlinen til den verden, der ellers er ekstremt ligeglad med deres sølle, selvmedlidende tilværelse - lyser op og med få klik kan bringe dem visuelt i kontakt med østeuropæiske halv- og helludere, philipinske ditto, lumre kontaktbureauer og eksotiske "oplevelser".

De har følt sig udenfor, siden f.eks. Luder-Carlo (en) og jeg var 20 år. De kan ikke fordrage sådan nogle som mig, typen der dansede og måske kyssede de søde piger til ballerne. Men endnu mere hader de kønne kvinder af den type, der kan finde på at blande sig i debatten. Den, som de ikke selv har evner til at blande sig i.
Så skal disse kvinder søles til - fuldstændigt ligesom dengang for 35-40 år siden, hvor de ikke kunne opføre sig ordentligt i hallerne eller forsamlingshusene. De kan stadig ikke begå sig, opføre sig ordentligt.
Men, Bente C., disse tabere er ikke vores problem.

Derfor - med et lidt gammelt udtryk:  Skriv, skriv. Af karsken bælg!   :thumbsup:

Du har nemlig noget at byde ind med, har jeg lagt mærke til.

17
Fra medierne / Sv: Carlo svate ikke?
« Dato: November 03, 2017, 11:56:56 pm »

18
Almen / Sv: Hvem får trykt valgplakater plakater på arabisk osv.
« Dato: November 03, 2017, 02:15:31 pm »
Brovtechefen skrev forleden et indlæg, hvor han påstod at det er de nationalt betonede skribenter, der forsøger at moppe de venstreorienterede væk fra debatten.

http://www.din-debat.dk/index.php?topic=6985.msg93265#msg93265

Ret komisk, når man har fulgt de virkelige forhold på Din-debat.dk

I et anderledes virkelighedstro svar skrev DerRudi bl.a., at det forholder sig omvendt, og at særlig kvindelige debattører bliver svinet til, når de prøver at blande sig lidt.
Hvis læseren gør sig den ulejlighed at kigge på denne tråds første to, måske tre indlæg efter Bente C.s oplæg, er det vist ikke nødvendigt at nævne, hvem der havde ret.   :bad:

Du lufter en ret sexistisk opfattelse af kvindelige debattører, når du antager, at de ikke har humoristisk sans; men man kan nok ikke vente sig andet af en debattør, der har teksten "Stå skal vort fædreland - som fri mænds arv!" under sin avatar. :girl_sigh:

19
Fra medierne / Sv: Havde mord i blikket?
« Dato: November 03, 2017, 02:00:09 pm »
Hvis en kandidat for Nye Borgerlige forsøgte at give mig en flyer, ville jeg føle mig krænket over at blive anset for at være en mulig vælger til det parti; men jeg ville da ikke politianmelde det :smile1:.

20
Fra medierne / Sv: a´perfekt storm,
« Dato: Oktober 29, 2017, 04:27:05 pm »
Havde jeg ikke sagt undskyld?  :girl_sad:

Jo; men det havde du nu ikke behøvet. 

Mit svar var ikke ment som en kritik af dit indlæg.
Jeg ville bare gøre opmærksom på, at stormen(s eftervirkninger) ikke er overstået endnu.

21
Fra medierne / Sv: a´perfekt storm,
« Dato: Oktober 29, 2017, 04:24:00 pm »
Hvis ikke der blev advaret, ville det også være galt.

Ja.
Hellere advare en gang for meget end en gang for lidt.

Har lige været i byen i Nyborg for at handle, og der gøres klar til oversvømmelse.  Udenfor Netto (som ligger tæt ved havnen) var der lagt sandsække parat.

Vi bor heldigvis ikke "i vandkanten"; men husbonden har været nede på havnen for at sikre, at bådens fortøjninger ikke er for stramme.

22
Religion-& Filosofi / Sv: Julens grise
« Dato: Oktober 29, 2017, 01:07:34 pm »
Sikke et laaaaaangt copypast uden kildeangivelse, link eller bare en lillebitte kommentar.



23
Fra medierne / Sv: a´perfekt storm,
« Dato: Oktober 29, 2017, 10:48:39 am »
Og så fusede den `storm´ ud,  :girl_haha:

Ikke for alle.
I aften forventes der rekordagtig forhøjet vandstand.

https://www.bt.dk/krimi/lige-nu-meget-sjaelden-situation-kan-opstaa-efter-storm-dmi-foelger-udviklingen-taet
citat:
"Nogle steder er vi ude i en 100 års hændelse. Vi har simpelthen aldrig oplevet så høj en vandstand"
citat slut

https://www.fyens.dk/nyborg/Hoejvande-spaerrer-Havnegade-i-Nyborg/artikel/3198744
citat:
"Afhængig af, hvordan højvandssituationen udvikler sig hen over dagen og aftenen, vil beredskabet vurdere, om det bliver nødvendigt ligefrem at evakuere og bede beboere om at forlade området i løbet af søndag aften."
citat slut


24
Videnskab / Sv: Er der opbakning til en ny omgang Minglerne?
« Dato: Oktober 28, 2017, 11:21:54 pm »

25
Videnskab / Sv: Er der opbakning til en ny omgang Minglerne?
« Dato: Oktober 28, 2017, 11:20:44 pm »
Jeg kunne godt tænke mig at komme til bunds i de mange teorier der findes omkring snemænd...

- er det feks. sandt at snemænd skider isterninger..?  :ohmy:

Hmmmm---det må i længden kunne medføre nogle slemme snemorider  :smile1:

26
Så du vil ikke kalde det misbrug, at indhente data til alverdens undersøgelser, uden tilladelse?

Det er umiddelbart, hvad jeg ville kalde umoralsk misbrug.

Jeg læste og forholdte mig bare til den artikel, som du linkede til; men jeg undskylder da for, at jeg gjorde mig den ulejlighed.

Så fordi mennesker kan/muligvis bliver syge, er det helt i orden at oprette databaser med DNA?

Interessant udvikling.

https://www.sundhed.dk/borger/service/nyt-og-presse/presserum/pressemeddelelser/ved-du-hvem-der-kigger-i-journal/

"Ansatte i sundhedsvæsenet har lovlig adgang til dine sundhedsoplysninger, hvis du er i aktuel behandling. Kun den læge, sygeplejerske eller lægesekretær, der er involveret i din behandling, kan få lovlig adgang til dine sundhedsdata. Adgangen er en vigtig forudsætning for, at du som patient får den rigtige behandling uanset, hvor du kommer hen i systemet, men der findes eksempler på misbrug. Forestil dig, at en læge, du kender, uberettiget tjekker dine oplysninger."

Fra selv at opsøge tilbudet om behandling, kommer tilbudet om behandling til dig. Hvilket jeg umiddelbart, tolker som umoralsk, og kan/vil fører til misbrug.


Hvis vi skal tilbage til trådens egentlige emne, som er "Personlig Medicin", så er nedenstående link mere relevant:

http://www.regioner.dk/sundhed/medicin/personlig-medicin

27
Uanset indholdet af papirerne, så vil frigivelsen næppe aflive en eneste  konspirationsteori.

Konspirationsfreaksene vil jo bare hævde, at de frigivne papirer er "false".


28
Personer jeg ikke har bedt om det, skal ikke indhente mine data om sundhedes journaler, og de skal da slet ikke opbevare dem i usikre databaser. At jeg kan se de gør det, gør ikke problemet mindre.

Som nævnt, er dette hellere ikke lovligt, og forhåbentligt aldrig bliver det,

Problemet er ikke usikre databaser; men snarere, at alt sundhedspersonale, der har adgangskode til sundhedsdatabasen, kan læse alt om alle personer, hvis de kender vedkommendes personnummer.

Sygehuspersonale har  altid haft mulighed for at "snage" i journaler på andre end de patienter, som de behandler, selvom alle ved, at det er forkert og forbudt.
Den mulighed fandtes også i papirjournalernes tid. Det krævede kun nøgle til journalarkivet, og hvem skulle opdage, at nogen havde kigget i en journal?.

Fordelen ved den elektroniske journal er, at det registreres hvem, der har været inde i journalen, og derved forebygges eventuelt misbrug, fordi både systemet og patienten kan se, hvem der har læst i journalen.

29
https://www.sundhed.dk/borger/service/nyt-og-presse/presserum/pressemeddelelser/ved-du-hvem-der-kigger-i-journal/

"Ansatte i sundhedsvæsenet har lovlig adgang til dine sundhedsoplysninger, hvis du er i aktuel behandling. Kun den læge, sygeplejerske eller lægesekretær, der er involveret i din behandling, kan få lovlig adgang til dine sundhedsdata. Adgangen er en vigtig forudsætning for, at du som patient får den rigtige behandling uanset, hvor du kommer hen i systemet, men der findes eksempler på misbrug. Forestil dig, at en læge, du kender, uberettiget tjekker dine oplysninger."

Som det fremgår af artiklen, kan man selv tjekke, hvem der har været inde i systemet og  læse ens data:

citat:
"Sådan tjekker du selv, hvem der har set dine sundhedsdata

- Gå ind på sundhed.dk
- Log på med NemID eller nøglefil
- Vælg fanen Min Log
- Vælg den ønskede periode (op til 2 år) og vær opmærksom på navne eller steder, du ikke kan genkende fra dit behandlingsforløb."
citat slut

30
Lyjse skrev:
Citér
https://www.dr.dk/nyheder/indland/mulige-fejl-med-mammografi-over-3000-kvinder-skal-undersoeges-igen
Mulige fejl med mammografi: Over 3.000 kvinder skal undersøges igen
Det fremgår tydeligt af artiklen, at det ikke er screeningsmammografierne, det drejer sig om.
citat:
"Det er alle kvinder, som i forvejen var gået til egen læge med mistanke om kræft, og således er det ikke kvinder, som har været med i screeningsprogrammer."
citat slut

Lyjse skrev:
Citér
http://politiken.dk/forbrugogliv/art5501954/Ekspert-kritiserer-tarmkr%C3%A6ftscreening-%C2%BBJeg-fatter-ikke-hvad-der-foreg%C3%A5r%C2%AB
Ekspert kritiserer tarmkræftscreening: »Jeg fatter ikke, hvad der foregår«
Ekspert sår tvivl om, hvorvidt screening til 400 mio. kr. årligt vil virke.
Der er så til gengæld mange eksperter, der går ind for tarmscreeningerne.

Lyjse skrev:
Citér
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2017-10-21-saadan-blev-fejl-med-kraeft-proever-opdaget-og-det-sker-der-nu
Da Region Syddanmark blev opmærksom på en omfattende fejl i kræftprøverne til screening for tarmkræft, var det fordi, at borgere selv henvendte sig til regionen.
Fejlen er ifølge artiklen sket ved den manuelle pakning af de breve/prøvesæt, der sendes ud til folk. Der er altså sket en menneskelig fejl i en periode, hvor brevene undtagelsesvis er pakket manuelt.
Det kan man sådan set ikke klandre selve screeningsprogrammet for.

Lyjse skrev:
Citér
Jeg er meget imod, at de vil sygelig- gøre raske personer, jeg har aldrig taget imod tilbud til hverken brystscreening, eller tarmkræftscreening f.eks.
Screeningerne er jo også kun et tilbud, som det er ganske frivilligt, om man vil tage imod.

Der vil gå et stykke tid, før man kan gøre virkningen af tarmscreeningsprogrammet op; men der fjernes en del forstadier til tarmkræft allerede i forbindelse med undersøgelsen, og der opdages også tarmkræft i et så tidligt stadie, at patienten endnu ikke har haft symptomer, hvilket betyder, at kræften ofte  ikke har nået at dannet metastaser,  og at behandlingen derfor er en mindre omfattende operation med en bedre prognose.

Tarmkræft er desværre en af de typer kræft, der kan nå at udvikle sig meget, inden patienten får symptomer.



Sider: 1 [2] 3 4 ... 34