Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - Allah ved bedst

Sider: [1] 2
1
Religion-& Filosofi / Vi muslimer har en service til jer vantroende
« Dato: November 12, 2017, 12:54:32 pm »
Her er bedetider for os og jer for den næste periode.

http://www.bedetid.dk/index.php?getId=&action=showMonth

 :heart2: ALLAH   :heart2:

         :Cherna_29:


2
Fri Debat / Hvor tekst dog er smukt
« Dato: November 04, 2017, 07:57:10 am »

3
Religion-& Filosofi / Julens grise
« Dato: Oktober 29, 2017, 12:51:02 pm »
Ifølge sygeplejersker og medicinske eksperter er svinekød
skadelig mad. Indtagelsen af svinekød frembringer en lav karakter og
ødelægger moral og åndelige kvaliteter i en mand. Det er almindelig
kendt, at en hel flok på 10 eller flere orner kan rende efter en gris
og parre sig med denne. Sådan vil det også være med svinekødædende
nationer, fortabt i bestialske beskæftigelser, tilfredsstillede af
lyster, på jagt efter sanselige nydelser, gennem kunst og mode, druk
og udsvævelser.

Man kommer også til at tænke på japanerne, der spiser endnu mere
svinekød end vi. Det er en trøst, at der findes dem, der altså er
sunket endnu dybere. "Indtagelsen af svinekød reducerer følelsen af
skam og anstændighed. Sådanne nationer, som spiser svinekød
regelmæssigt, har en lav moralstandard. Et held for italienerne, at de har sådan en forkærlighed
for kalvekød. Men ydmygende for Japan og Danmark. Så forstår man
bedre, hvorfor japansk kultur er så fremmed for begreber som skam og
ære. Japanernes notorisk lave arbejdsmoral kan nu også nemt
forklares. Forbudet mod at spise den slags skyldes sigtet at få
renset sin natur, fordi den mad, som man indtager ikke blot går til
maven og bliver ekskrementer. Men den går også til hjernen, og dette
påvirker ikke i ringe grad menneskets natur.

Deraf Koranens forbud mod at spise svin. Det hviler på en
forståelse af et højere stofskifte end det, den vestlige
lægevidenskab kender. Den ser kun på spaltningen af næringsstofferne
og er derfor ikke opmærksom på de fatale virkninger af, at svinet er
"både dovent og interesseret i sex, den er beskidt, grådig og
forslugen. Den kan ikke lide sollyset, har ingen sjæl og den vil
slås."

Men den, som forsager svinekød, skal ikke trækkes med lave
egenskaber. Hidsighed ligger f.eks. muslimen fjernt, og han behøver
ikke være så optaget af sex. Fuldkommen som en vegetar. Eller en
dansk velhaver, der kun spiser velhængt argentinsk oksekød. Alene
griseæderen kan man kende på hans lave karakter."

 :heart2: :heart2: Allah er stor  :heart2: :heart2:

 :Cherna_29: :heart2:


4
Fri Debat / Burkaforbuddet er et angreb på den muslimske identitet
« Dato: Oktober 13, 2017, 09:53:41 am »
http://www.hizb-ut-tahrir.dk/content.php?contentid=836&caller=http%3A%2F%2Fhizb-ut-tahrir.dk%2F

 :heart2:  I Allahs navn, Den Nådige, Den Barmhjertige  :heart2:

                                            :aww:

5
Fri Debat / I Guds navn, den nådige den barmhjertlige
« Dato: August 24, 2017, 01:09:50 pm »
Når moskeer brændes, er det ikke et angreb på muslimer, islam eller en bestemt befolkningsgruppe. Det er et angreb på menneskerettigheder og alle mennesker på kloden. Påsat brand i en moske, er en påsat brand på grund, der anses som værende ”helle” og asyl for hverdagens problemer; En moske er stedet, hvor individet kan udfolde sin spiritualitet og sin person. En moske er hellig. En moske skal behandles helligt.

I menneskerettighedernes artiklen 2 og 3, er individets ret til frigørelse og ret til sikkerhed af egen person beskyttet. Samtidig beskytter FN menneskerettighederne, i artikel 18 og 20 retten til egen tanke, religion og ret til at forsamle sig. Derfor er et angreb på en moske ikke bare et angreb på en bygning. Men en aggression og voldelig adfærd overfor alle individer, der bruger moskeen og over for fundamentale rettigheder alle individer besidder.

I tider som disse ses der tendens for at glemme, at mennesker, religion og individer ikke er politik, men fundamentale menneskelige værdier. Menneskerettighederne er ikke politik; De er fundamentale menneskelige værdier, der gør verden human. En påsat brand i en moske er derfor et angreb på menneskelige værdier, og de normaliseres af den retorik vi bruger i politik. Religion er ikke politik. Mennesker er ikke politik. Moskeer skal ikke brandes ned.

Hellig grund skal behandles med menneskelig respekt, lige meget om du er enig eller uenig med ideologien eller religionen. Vejen frem er dialog, ikke ild.

Allah :heart2: :heart2: :heart2: :Cherna_29:

6
Politik / Jøderne står bag muslimsk terror.
« Dato: August 02, 2017, 12:31:18 pm »
Tirsdag har S-byrådsmedlemmet Seyit Ahmet Özkan fra Ishøj måttet trække sig fra den socialdemokratiske gruppe efter en kontroversiel kommentar, hvor han kæder zionismen sammen med Islamisk Stat (IS).
Den socialdemokratiske lokalpolitiker får nu opbakning fra Niels Rolskov, der er byrådsmedlem for Enhedslisten i Køge.

Niels Rolskov skriver i en kommentar til en artikel på dknyt, at det er almindeligt kendt, at zionister har været dybt involveret i IS, så han finder det "højst besynderligt at ekskludere en mand for den slags udtalelser".

https://www.tv2lorry.dk/artikel/el-byraadsmedlem-zionister-er-dybt-involveret-i

Islam Is A Religion Of Peace.

Allah er stor - meget stor - den største.

I love him forever..

 :heart2: :heart2: :heart2: ALLAH  :Cherna_29: :Cherna_29: :Cherna_29:

7
Fri Debat / Muhammeds evne til at tilgive er tiltrængt i dag.
« Dato: August 01, 2017, 12:53:28 pm »
Profeten Muhammed er en af de få historiske personligheder, hvis liv er veldokumenteret i mindste detaljer både af de muslimske lærde og også af vestlige historikere. Han blev født i handelsbyen Mekka i 570 e.Kr. i Banu Hashim, en klan af en magtfulde købmandsstamme - Al Quraish, der var vogtere af Mekka.

Han blev forældreløs i en tidlig alder :cray:, og blev taget i pleje og opdraget af sin onkel. Han arbejdede senere for det meste som hyrde og købmand og blev første gang gift i en alder af 25 med sin arbejdsgiver, en købmandsdame, der foreslog Muhammed på grund af hans ærlighed, smukke tale, hårde arbejde, fremragende karakter, charmerende manerer og højt kultiverede stil.

Muhammed blev forvandlet af sin åbenbaring
Ifølge alle kilder var Muhammed, indtil en alder af fyrre, kendt af sit folk som en anstændig mand og en troværdig dommer i tvister,  hjalp til de fattige og trængende og aldrig skabte nogle problemer i samfundet.

Men da han var en reflekterende person, var én af Muhammads skikke at trække sig tilbage til en nærliggende hule for at tænke, bede og meditere. Dette i sig selv var ikke usædvanligt, for andre mennesker gjorde også dette.

Men da Muhammed kom ud af sin hule efter at have modtaget den første åbenbaring, var han helt forvandlet. I begyndelsen prædikede han til sin familie, venner og de fattige, men tre år senere begyndte han at prædike offentligt.

Hans budskab var enkelt; Guds enhed og afvisningen af polyteisme, generøsitet over for de fattige og trængende, venlig behandling samt frigørelse af slaver, og ligestilling mellem mænd og kvinder.

Hans budskab spredtes til den arabiske halvø
Stammeledere latterliggjort ham og i sidste ende blev Muhammeds klan og hans tilhængere chikaneret, overfaldet, tortureret og tvunget i eksil. Adskillige forsøg blev gjort på at dræbe Muhammed og i 622 udvandrede han til Medina, hvor han organiserede samfundet til en ministat og derfra lykkedes det ham at sprede sit budskab til hele den arabiske halvø.

Selv efter 14 århundreder betragter den gennemsnitlige muslim, uanset om man er shiit eller sunni, religiøs eller ej, profeten Muhammad som et sandt eksempel på kærlighed, respekt, ærbødighed og ære.

Hans navn betyder den roste'' og muslimer sender hilsener til ham som en del af deres fem daglige bønner. De vil ikke udtale hans navn uden at sige Fred være med ham'' og de stræber efter at efterligne hans livsstil og lære.

Jeg er forbløffet over Muhammeds store præstationer
Jeg er ikke en religiøs person. Mine rødder er imidlertid fra et muslimsk land, hvor jeg lærte om religionen islam og profeten Muhammeds liv. Denne grundlæggende viden blev senere udvidet af mine studier af forskellige religioner og det tværreligiøse arbejde.

Jo mere jeg tænkte på historien om profeten Muhammed og tidlig islam, jo mere blev jeg forbløffet over hans præstations storhed. Han var ikke blot et Guds sendebud, men en klog politiker, en storslået general, en ædel statsmand og en dygtig administrator.

Han grundlagde islamisk civilisations sande struktur , som bygger på social retfærdighed, økonomisk lighed, individuel frihed, respekt for menneskerettighederne og menneskets værdighed.

Profeten Muhammeds ord og gerninger er opsamlet og registreret i tusinder af hans fortællinger og beretninger. Når jeg læser disse, oplever jeg en moralsk og åndelig vejledning til at støtte mine egne overvejelser om et bestemt emne.

Muhammed er et forbillede for mig
Jeg bruger ham som en model i mit sociale, politiske liv og arbejde for menneske- rettigheder. Jeg har lært af hans liv, at man skal være en engageret fredelig agitator og aldrig være bange for at fortælle sandheden.

Kritik af andre bør foregå for at forbedre samfundet og ikke for personlig berigelse. Mød alle med respekt, brug smukke argumenter, vær venlig og retfærdig, men også fast i de beslutninger man vælger at tage. Man må ikke være aggressiv, men heller ikke vende den anden kind til i underdanighed. Stoppe uretfærdighed, hvor end den sker, men med fredelige midler.

For mig ligger Muhammeds storhed i det faktum, at han bare betragtede sig selv som et menneske og aldrig hævdede at være guddommelig. Med sine ord, handlinger og praksis, satte han et lysende eksempel på opnåelig moralsk fuldkommenhed, hvad enten det er i forbindelse med familien, erhvervslivet eller samfundet.

Hans evne til at tilgive er tiltrængt i dag, og en påmindelse især til min trosfæller over hele verden, at hvis den Hellige Profet var i live i dag, ville han ikke tillade, at hans tilhængere begår vold, dræber uskyldige mennesker og bliver krænket af dumme karikaturer, film eller bagvaskelse.

Han ville bruge de berømte ord af Jesus: "Fader, tilgiv dem, thi de ved ikke, hvad de gør" (Lukasevangeliet 23,34). Må fred være med dem begge!

 :heart: :heart: :heart: :heart: Allah u akbar  :Cherna_29: :Cherna_29:


8
Religion-& Filosofi / Hvordan jeg blev muslim
« Dato: Juli 02, 2017, 12:57:52 am »
Det var i El Kuds (Jerusalem), jeg modtog mit første indtryk af Islams skønhed. Hvad jeg forud havde vidst om denne religion var kun, hvad man lærer i skolerne over næsten hele Europa - at Muhammad ikke var noget andet end en efteraber af kristendommen og jødedommen, og at den tro, han grundlagde, var en vild og barbarisk tro, som kun havde til hensigt at foranstalte massakrer på de stakkels kristne, navnlig i Armenien.
Da jeg besøgte Jerusalem for omkring 5 år siden, sluttede jeg mig på grund af religionsfællesskabet til europæerne. Som et resultat af skolekristendommen med dens fremstilling af Jesus som vor frelser og hans død på korset for vore synder, blev jeg allerede tidligt i livet en tvivler. Jeg begik den fejltagelse - som ikke er usædvanlig - at sætte lighedstegn mellem ordene Kristendom og religion, og i lang tid var min opfattelse af livet fuldstændig negativ.
Et alvorligt menneske kan i længden ikke eksistere uden religion, uden et etisk grundlag for sin livsførelse. Jeg søgte sandheden og fik et dybt indtryk af den musikalske skønhed og kunst, som jeg fandt i den romersk-katolske kirke.
Det var på den tid, jeg kom til Jerusalem.
Man fejrede påske i Den hellige Gravs Kirke. Golgatha, som ligger på toppen af en smal trappe, er delt mellem græsk- og romersk-katolske præster, og den store påskemesse skulle holdes. Mennesker fra hele verden var kommet for at være vidne til messen på selve Golgatha.
Den begyndte, men den udviklede sig snart til et heftigt klammeri mellem de græske og romerske præster. Prælater, klædt i fløjl og silke, skændtes som arrige, gamle kællinger; der blev kastet med stole, og der brugtes ord, som var værre end dem, man kan høre på en markedsplads. I et hjørne bad en bonde fra Karpaterne andægtigt sin rosenkrans. I en glasmontre på væggen havde man sat en smilende Madonna. Hun bar et armbåndsur, som gnistrede af diamanter, og var et par år tidligere blevet dekoreret med den franske krigsmedalje.
I det øjeblik forstod jeg, at kristendommen i den form, jeg kendte den, havde meget lidt tilfælles med sand religion, og at mennesket Kristus, som man havde gjort til et forgyldt billede, ikke ville have været kristen, hvis han havde levet i dag.
Jeg var fortvivlet. Endnu en gang sank jeg ned i den bitreste tvivl, i den dybeste nedtrykthed. Jeg gik ud af Den hellige Gravs Kirke og ind i Omars Moské, som står der, hvor engang Salomons tempel løftede sig. I Omars Moské herskede den fuldkomne stilhed. Ingen præster messede eller prækede eller forvandlede brød og vin til Gud, ingen musik hypnotiserede og ledte hjertet bort fra klar forståelse.
Jeg tog plads i et hjørne og så, hvorledes muslim efter muslim stille kom ind, efterlod sine sko ved indgangen, faldt på knæ med ansigtet vendt med Mekka og bad sin bøn. Her fandtes der ingen kunstnerisk udhugget kristusfigur; her var man alene med den mægtige Gud, af hvis lys en lille funke genspejles i ethvert menneskehjerte.
Dette gjorde det dybeste indtryk på mig, og min opfattelse af Islam begyndte at forandres. Nogle få dage senere gik jeg til min gode ven, den islamitiske lærer Adel Gabre i El Kuds og lånte en engelsk oversættelse af Koranen. Det var Rodwells version, og jeg fandt den meget svær at forstå..
Jeg vidste ikke dengang, at den arabiske Koran ikke kan oversættes af filologer; men at kun den, som i ånd og sandhed er i stand til at fatte dens grænseløse skønhed, svagt kan gengive den i en oversættelse. Muhammad var en beduin, ude af stand til at læse og skrive; men så grebet var han af den guddommelige inspiration, han modtog, at han følte sig tvunget til at meddele hele verden, hvad han så. Han sang vers efter vers af Koranen, som blev indgivet ham under guddommelig inspiration.
Da begyndte jeg at studere arabisk, og dette førte mig til Islam.
Xauen - i spansk Marokko - ligger på et bjerg, og her besøgte jeg en dag, da jeg var træt af civilisationen og dens hule, udvendige liv, en moské. Hele udstyret bestod af en stråmåtte på gulvet, og i begyndelsen var jeg alene. Efter nogen tids forløb trådte en gammel mand ind. Hans klæder hang i laser, og han så ud til at være syg, men hans ansigt strålede af lys. Han så på mig et øjeblik. Så kom han hen til mig, rakte mig sin hånd og sagde:
- Du er ikke herfra? Hvorfor kommer du til moskéen?
Jeg svarede, at jeg ikke kendte mig selv; men at jeg fandt fred i moskéen, og jeg bad ham fortælle noget om Islam.
- Ved du, hvad Gud er? spurgte han.
Jeg rystede på hovedet.
- Hvis du forestiller dig, sagde han, at alle menneskehedens etiske idealer har nået deres fuldendelse, ville de kun danne en lille del af Gud. Synet af Gud har overvældet profeters og engles hjerte, skønt de bare forstod en ubetydelighed af Hans almagt. Hvad er din religion?
- Jeg har ingen, svarede jeg.
Han så meget alvorligt på mig, tog min hånd og sagde:
- Meget få fremmede forstår Islam - navnlig blandt jer, som kommer fra Europa med jeres opfattelse af, at civilisation og materielle fremskridt er det eneste, som er værd at leve for. Vor store filosof Ghazali siger, at i hvert menneske findes der legemliggjort en hund, et svin, en engel og en djævel.
- Hvad er en engel? spurgte jeg.
- En engel, sagde han, er det lyse element i din sjæl. En engel er billedet af Gud i dit hjerte. Hvis du tildækker dette billede, kan du ikke se Gud. Men Gud er til, enten du ser ham eller ej. Og enhver har en engel i sit hjerte, derfor er det enhvers pligt ikke at fremkalde svinet eller hunden i sig! Engelen - legemliggørelsen af lyset - fængslet med et svin eller en hund. Dette er, hvad vi kalder Helvede, den største elendighed af alle. Derfor må du finde den lige vej til Gud, den vej, hvorad du kan komme nærmere til Hans ophøjethed. Denne vej er Islam.
- Men hvorfor ikke lige så godt kristendommen eller buddhisme eller teosofi eller nogen anden af alle de mange religioner i verden? spurgte jeg
Den gamle mand smilede.
- Alle religioner indeholder noget af sandheden - noget af Islam. Men kristendommen fjerner sig mere og mere fra Gud, og den har stillet præsterne mellem menneskene og Gud. Profeten Muhammad - fred være med ham! - lærer ikke, som man påstår, nogen ny religion i Koranen. Muhammad tager kun det væsentligste i de allerede eksisterende religioner. Vejen til Gud er Islams eneste dogme. Vi har ingen præster, vi har ingen billeder i vore moskéer. Hvordan skulle man kunne gengive Gud på et maleri? Vi kan intet andet end bede til Ham og Ham alene!
- Hvem var da Muhammad? spurgte jeg.
- Kun en profet ligesom Jesus, Moses, Abraham, Buddha og tusind andre; en af de udvalgte, som så Guds storhed og måtte råbe den ud over verden. Kristendommen leder menneskene bort fra Gud, fritager dem for alt ansvar ved at lære, at Kristus er frelser, og at han døde for vo re synder. Muhammad lærer intet sådant og siger, at heller ikke Jesus selv gjorde krav på at være Gud. Ofte hedder det i Koranen: "Jeg er kun et menneske ligesom I." Islam siger os, at ethvert menneske har pligt til at åbne sin sjæl. Han må bede fem gange om dagen, så at billedet af Gud og vejen til Gud kan bevares med fuld klarhed i hans sjæl. Derfor er berusende drikke forbudt, og derfor må han faste en måned om året, for at hans legeme skal blive en sund bolig for hans sjæl. Forskellen mellem Islam og alle andre religioner er, at alle andre religioner siger, at gennem troen skal du udføre din gerning. Islam siger snarere, at gennem gerningen fødes troen. -
Få måneder senere tilhørte jeg Islam, den religion jeg, om Gud vil, skal følge, til jeg dør. Endnu en tid efter var jeg vidne til de afskyelige ugerninger, italienerne gjorde sig skyldig i mod vore islamitiske brødre i Tripolis og Cyrenaika, og for første gang i mit liv skammede jeg mig over at være europæer.


Det er min tro og mit håb, at Islam har en fremtid, navnlig i Nordeuropa, hvor menneskene i vor tid søger en religion, som kan give dem mere end kristendommen, som man har mistet al respekt for, og at fremtidens religion skal blive Islam og intet andet. Kun Islam kan i modsætning til bolchevisme, socialisme og alle moderne påfund til menneskehedens lykke gøre hvert individ fuldstændig lykkeligt.   

 :heart2:  :Cherna_29:







9
Religion-& Filosofi / En enestående tid til fordybelse
« Dato: Juni 19, 2017, 03:41:34 am »
Bruger meget tid på at se dette smukke sted og de mange flotte mennesker og taler. Prøv selv og lær om vores smukke religion.

https://makkahlive.net/tvcamera.aspx
 :heart2: :Cherna_29:

10
Religion-& Filosofi / Kroppen er et kloster
« Dato: Juni 08, 2017, 01:05:34 pm »
Tænker du nogen sinde på den person, som har taget sine egne lyster og længsler som sin guddom? Vil du være hans vogter (og dermed tage ansvar for ham)?
 
Eller tror du, at de fleste af dem (virkelig) hører og tænker sig om eller forstår? De er blot som kvæg (og følger deres egne instinkter). Nej, de er mere ligeglade med den rette vej (og derfor i større nød for at blive retledt end kvæg).
(Al-Furqan 25: 43-44)
 
At guddommeliggøre sine lyster og længsler betyder, at man forfølger sine lyster og længsler for enhver pris og lader tilfredsstillelsen af disse være selve formålet med livet. Den største forhindring for at tro på Gud eller blive knyttet til Hans Religion, er ens kødelige længsler, der driver mennesket til at jagte tilfredsstillelsen af disse, hvad enten de er tilladte eller ej. Guds Sendebud, må Allahs ypperste velsignelser og fred være med ham, advarede: ”Af alle de falske afguder, der tilbedes under himmelen, er den værste i Guds øjne, tilbedelsen af ens egen kødelige og ondsindede ego.” (At-Tabarani, vol 8, hadith nr. 7502).
 
Når vi lader os drive af vores egne længsler og lyster mister vi til sidst fuldstændig kontrollen og Satan får fat i den tykke ende. Vi kender det alle sammen. Vores lyster og længsler kalder hele tiden på mere og mere, og selv om vi forsøger at få dem stilnet ved at mætte dem, er det totalt og aldeles umættelige. Mætheden varer højst et kort øjeblik – en dag, en uge eller lidt mere i bedste fald, og så er længslen eller lysten der igen og kalder igen på at blive tilfredsstillet. Og det er fuldstændig lige gyldigt om vi taler om længslen efter den ene eller den anden ting eller oplevelse.
 
At forfølge længslen og lysten er at forfølge kortfristede mål. Man kan tilfredsstille sin lyst og sin længsel på kort sigt, men ikke på langt sigt. Men langt mere vigtigt er det for os at gå efter de langsigtede mål, og det gør vi først og fremmest ved at båndlægge vores længsler og lyster – i hvert fald dem af dem, som kommer fra vores ego, som hele tiden presser på. De langsigtede mål er dem, som vi når ved først og fremmest at begrænse vores trang til at forfølge de kortsigtede, for så længe vi løber efter dem, er der ikke tid til at se det lange træk fremad.

Kroppen er vores kloster. I hinduismen, buddhismen og kristendommen går stærkt søgende mennesker i kloster for på den måde at begrænse sig udadtil. De erkender, at hvis mennesket skal udvikle sig indadtil og ophøre med at være som dyrene eller faktisk værre, så er det nødvendigt, at man begrænser sine aktiviteter udadtil – eller at man holder op med at løbe efter alt det glimmer, som verden har at tilbyde i alle mulige former.
 
I Islam har vi valgt en anden vej. Vi isolerer os ikke fra verden omkring os, men genkender dog det overordnede princip i, at hvis man vil udvide indad, må man begrænse sig udad. Vil man gå til højre, kan man ikke gå til venstre samtidigt. Man må vælge, og Islam er vejen til en vandring ind i de dybeste lag af menneskets formåen.
 :heart2: :Cherna_29:

11
Politik / Sådan er det at være muslim i Danmark
« Dato: Maj 25, 2017, 12:51:39 pm »
Man er helt rystet i sit shariahjerte. underligt at nogle nægter at erkende, at islam er fredens religion.

http://politiken.dk/debat/art5857832/S%C3%A5dan-er-det-at-v%C3%A6re-muslim-i-Danmark






 :heart2: :Cherna_29:

12
Politik / Allah er stor.
« Dato: Maj 22, 2017, 01:07:45 pm »
Allah ser alt.

Allah er eneste gud.

Dronningen om islam
Dronning Margrethe II om islam
Vi har ladet spørgsmålet om islam flyde i for lang tid, thi vi er tolerante og ret dovne. Det er nødvendigt, fra tid til anden, at løbe risikoen at se sig påklæbet en mindre flatterende etikette, for der er visse ting, som man ikke skal vise tolerance.


 :heart2: :Cherna_29:

13
Fri Debat / Vi skal samle ind til Danish Muslim Aid
« Dato: Maj 13, 2017, 01:08:16 pm »
Jeg er Billan Omer Jama fra Abaarso Skole for Videnskab og Teknologi. Jeg går i 11. klasse. Jeg har modtaget jeres vidunderlige bistand og det ansvar, som I tog i forhold til at betale min skoleundervisning. Jeg er virkelig taknemmelig for Danish Muslim Aid. I gjorde min skolegang let og jeg vil ikke glemme jeres storsindede ansvar. Jeg arbejder nu hårdt for min uddannelse i ønsket om at få et legat til videre uddannelse i udlandet, hvis Allah lader mig, og hvis det vil være til jeres fornøjelse. Vores skole har masser af forskellige slags arbejdsopgaver, klubber og sportsgrene. Det er obligatorisk at deltage i nogle af disse tilbud, derfor tilmeldte jeg mig debatklubben og basketball, mit arbejde består derudover i vejledning af forældreløse børn og andre små børn, der kommer fra den landsby, der ligger tæt på vores skole. Jeg gør dette arbejde gratis og tilbringer tid med dem for at hjælpe med behovene i deres skoler. Jeg går i skole klokken 7 og har så klasser indtil klokken 2. Når jeg har fri fra skole går jeg til mit arbejde eller min klub. De dage hvor jeg ikke har arbejde studerer jeg, så jeg kan få tid nok til mine studier.

 :heart2: :JC_doubleup:

http://dmaid.dk/takkebrev/

Allah-u-Akbar hvor er livet smukt med Islam.

 :heart: :Cherna_29:






14
Religion-& Filosofi / Danmark kåret som et af de mest islamiske lande
« Dato: Maj 10, 2017, 06:54:24 pm »
Danmark er med flere længders forspring mere loyal over for Koranens kerneværdier end muslimske lande som Saudi-Arabien og Qatar. Rent faktisk findes der kun ét land, hvor islams værdier trives bedre end herhjemme, og det er Irland.

 :heart: :Cherna_29:

https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/2014-06-21/danmark-k%C3%A5ret-som-et-af-de-mest-islamiske-lande

 :JC_doubleup:

15
Religion-& Filosofi / Stand-up er plat dog ikke den muslimske
« Dato: Maj 01, 2017, 01:17:16 pm »
"Et smil til din broder er en velgørenhedshandling." (Sahih Muslim)
Smil og latter stimulerer både krop og sjæl, og for at holde sig sundt både fysisk og åndeligt er det godt at grine. Mange brødre og søstre gør sig meget umage for at fremstå som seriøse og alvorlige, og af og til er de bange for at dette billede skal krakelere, hvis man laver sjov. Andre forbinder sjov og skæg med barnlig opførsel. Men for megen alvor kan skræmme ens medmennesker. Derfor er der også plads til humor i islam; både den tidsløse, hurtige humor såvel som den mere reflekterende, filosofiske humor.
Profetens humor
Allahs budbringer (Allahs fred og velsignelser med ham) er vores forbillede i alle henseender, og dette gælder også i forbindelse med humor. Talrige er de beretninger, der fortæller om Allahs budbringers (Allahs fred og velsignelser med ham) humor, især sammen med sine følgesvende.
Ifølge Bukhari blev Allahs budbringer (Allahs fred og velsignelser med ham) konfronteret af hans følgesvende, da de sagde: "Jamen du laver sjov med os." Allahs budbringer (Allahs fred og velsignelser med ham) svarede: "Men jeg siger dog sandheden."
mam Ahmad Bin Hanbal (må Allah være tilfreds med ham) beretter, at der blandt profetens følgesvende befandt sig en beduin ved navn Zahir. Zahir var efter sigende ikke nogen pæn mand (af udseende). En dag var Zahir ved at sælge nogle varer på markedet, da Profeten (Allahs fred og velsignelser med ham) omfavnede ham bag fra for at overraske ham. Zahir kunne ikke se, hvem det var og råbte: "Hvem er det? Slip mig!" Da profeten (Allahs fred og velsignelser med ham) slap ham, vendte han sig rundt og så, hvem det var. Profeten (Allahs fred og velsignelser med ham) sagde så i skæmt: "Hvem vil købe denne slave?" Zahir svarede: "Oh, Allahs budbringer, jeg er usælgbar." Profeten (Allahs fred og velsignelser med ham) svarede: "Men i Allahs åsyn er du værdifuld."
Tirmidhi beretter om en gammel kvinde, der kom til Allahs budbringer (Allahs fred og velsignelser med ham) og spurgte ham: "Oh, Allahs budbringer, bed for mig, så jeg kan komme i Paradis." Profeten (Allahs fred og velsignelser med ham) svarede hende i skæmt: "Oh mor til den og den, ingen gammel kone vil komme i Paradis." Da begyndte hun at græde og gå sin vej. Profeten (Allahs fred og velsignelser med ham) sagde da: "Fortæl hende, at hun ikke vil komme i Paradis som en gammel kvinde, for Allah (swt) har sagt: "Vi skabte kvinder fuldkomne og gjorde nogle af dem til jomfruer." (Koranen 56:35-36)"
Mange af Profetens følgesvende havde en pragtfuld humor, som er overleveret gennem tillidsfulde kæder af beretninger.
Auf Ibn Malik Ashjai beretter, at han under slaget ved Tabuk gik hen til Profetens telt for at besøge ham. Profeten (Allahs fred og velsignelser med ham) sad ved et lille lavt bord af læder. Auf hilste profeten (Allahs fred og velsignelser med ham), som hilste tilbage. Profeten (Allahs fred og velsignelser med ham) bad ham så om at komme ind i teltet. Auf spurgte ham: "Hele mig?" Og Profeten (Allahs fred og velsignelser med ham) svarede: "Ja, hele dig!"  [Abu Daud, al Bidayah Vol VI p46] [Walid Ibn Uthman ibn Abi al Aliyah(må Allah være ham barmhjertig) fortæller, at Auf lavede sjov på grund af teltets lille størrelse.]
En beduin kom for at besøge Profeten (Allahs fred og velsignelser med ham) og bandt sin kamel foran hans moské, før han gik ind. Nogle af følgesvendene så det og sagde til Nu'ayman ibn 'Amr al-Ansari: "Hvis du slagter dén kamel, så kan vi spise den, for vi er sultne. Profeten vil betale for det." Nu'ayman slagtede så kamelen. Da beduinen kom ud fra moskeen så han sin sadel ligge på jorden og råbte: "De har slagtet min kamel, oh Muhammed!" Profeten (Allahs fred og velsignelser med ham) kom ud fra moskeen og spurgte følgesvendene: "Hvem har gjort det?" De svarede: "Nu´ayman." Profeten (Allahs fred og velsignelser med ham) gik nu for at lede efter ham, og han kom til det hus, der tilhørte Duba'ah bint al-Zubayr ibn 'Abdul Muttalib. Nu´ayman havde gemt sig i en grøft ved huset og skjult sig under palmegrene og blade. En mand pegede på det sted, hvor Nu´ayman havde gemt sig og sagde højt: "Jeg har ikke set ham, oh Allahs budbringer!" Profeten (Allahs fred og velsignelser med ham) trak Nu´ayman ud fra sit skjul, og hans ansigt var snavset af blade og støv. Profeten (Allahs fred og velsignelser med ham) spurgte ham: "Hvorfor gjorde du det?" Nu´ayman svarede: "Dem, der fortalte dig, hvor jeg var, er de samme, som fortalte mig, at jeg skulle slagte kamelen." Profeten gned sig i ansigtet og begyndte at le. Derefter betalte han beduinen for den slagtede kamel. [fra Hayat As Sahabah, 3/154, 155]
Muslimsk traditionel humor indeholder ofte en underfundig refleksion over vigtige ting i livet; ofte bliver sandheden omkring penible situationer løst af en person, der som i Nu´aymans tilfælde synes at virke lettere imbecil, men som gennem sine handlinger faktisk viser sig i stand til at narre de omkringstående til morskab for alle.
Sådanne personificeringer af dobbelttydig humor findes i mange dele af muslimsk litteratur, fx. i 1001 Nats Fortællinger, eller i de kendte Hodja Nasruddin-historier.
En dag gik Nasruddin Hodja til moskeen for at holde fredagsprædiken for folk. Folk var ikke særlige entusiastiske, da de så ham. Han stillede sig op og spurgte dem: "Ved I hvad jeg skal sige til jer?" Folk råbte: "NEJ!" Så gik Nasruddin ned af prædikestolen (minbar) og forlod moskeen med ordene: "Jeg har slet ikke lyst til at holde tal for folk, der ikke aner det fjerneste om, hvad jeg vil sige."
Næste fredag kom Nasruddin tilbage til moskeen og stillede folk det same spørgsmål. Denne gang råbte de: "JA!", og igen forlod Nasruddin moskeen uden at prædike, mens han sagde: "Jeg gider ikke tale til folk, der allerede ved, hvad jeg skal snakke om!"
Tredje fredag kom Nasruddin tilbage til moskeen og spurgte folk igen, om de vidste, hvad han ville tale om. Halvdelen råbte: "NEJ!" og den anden halvdel af menigheden råbte. "JA!". Og for tredje gang forlod Nasruddin moskeen uden at holde prædiken, og da han gik sagde han til folk: "Fint, så kan den ene halvdel af jer, der ved, hvad jeg skal tale om, fortælle det til den anden halvdel af jer, der ikke ved det!"
En anden historie fortæller om en from muslim, der ville købe en hest på markedet. En sælger kom hen til ham og sagde: "Dette er en fin hest, som du bare MÅ eje! Det er en islamisk hest!" Manden var skeptisk og spurgte: "Hvad er det, der præcis gør denne hest til islamisk?"
"Jo", sagde sælgeren, "Hesten sætter i gang når du siger ALHAMDULILLAH, og når du skal stoppe, skal du bare sige LA ILLAHA ILLA ALLAH. hesten adlyder prompte!"
Manden ville prøve hesten først, så han satte sig op på den og råbte: "Alhamdulillah!" - vupti, hesten styrtede af sted i fuld galop. men nu kunne manden ikke huske, hvad han skulle sige for at stoppe den. Han tænkte og tænkte, men kunne ikke huske det, og de nærmede sig begge en dyb afgrund. Manden læste al-Fatiha, men ingen ting skete, hesten løb og løb, og om lidt ville de begge styrte over afgrunden og blive smadret på bunden af klipperne. Konfronteret med situationen og den snarlige død fremsagde manden den islamiske trosbekendelse (La Illaha Illa Allah) og straks stoppede hesten op, centimeter fra kanten. Manden var utrolig lettet, viskede sveden af panden og udbrød: "ALHAMDULILLAH!"

  :heart2: :heart2: :heart2: :heart2: :big_grin: :big_grin: :big_grin:

Sider: [1] 2