Din-debat.dk => Fri Debat => Emne startet af: Convex Earth efter Oktober 03, 2018, 09:56:53 am

Titel: Regeringen vil stoppe salg af nye diesel- og benzinbiler i 2030!?
Indlæg af: Convex Earth efter Oktober 03, 2018, 09:56:53 am
Regeringen vil stoppe salg af nye diesel- og benzinbiler i 2030!?

http://nyheder.tv2.dk/politik/2018-10-02-regeringen-vil-stoppe-salg-af-nye-diesel-og-benzinbiler-i-2030

"Står det til regeringen, skal det ikke længere være muligt at indregistrere en ny bil, der kører på ren benzin eller diesel, fra 2030."

En stor ambition, men total urealistisk?

Det vil skabe meget store udfordringer for bilfolket, hvis ikke de kan købe en diesel eller benzinbil allerede i 2030!

For det første er el-biler ekstremt dyre i anskaffelse i forhold til de nuværende biler, og kan heller ikke køre så langt, før de skal genoplades, som tager lang tid!

For det andet, hvis der kommer lige så meget afgift på el-biler, for at regeringen kan få et to-cifret milliardbeløb i statskassen som nu - vil et køb af en el-bil for almindelige indkomster være umulig!

For det tredje, hvad med alle lastbilerne og alle busserne og andre store køretøjer, som ikke kan køre på el?

Hertil kommer selvfølgelig, at bilfabrikkerne ikke indretter sig efter hvad Løkke siger i Danmark!

Jeg mener ikke at alt dette er realistisk, før el-biler kommer på niveau prismæssigt med de nuværende biler, samt at de er udviklet til at kunne køre meget længere på én opladning, og en hurtig genopladning!

Og snakker vi så om i 2050?

Din mening?
Titel: Sv: Regeringen vil stoppe salg af nye diesel- og benzinbiler i 2030!?
Indlæg af: genuine Troll efter Oktober 03, 2018, 10:50:47 am
Til den tid er super batteriet der holder ladningen til 1000 km som man har talt en del om nok en realitet i 2030,

desuden falder afgifter jo flere elbiler der bliver solgt, har vores `fine´ regering postuleret,  :girl_smile:

Jeg personligt er forelsket i denne --::> Buddy, (tidligere Kewet produceret i Norge,)

                                              (https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS0vV7IRwSlt8C7lHzA4h4Ryq0dw6lnAiAeE-1BBj3kdPLJ4f3Kdw)

                                                               

                                               (https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSs9DWfWD_xhxLrRgNdMmiMasSwAy4ogtSUKE9WL5K0anfprN5FBg)

                                             Her ses den forfra til ladning,  :girl_smile:
                                                                                 
Titel: Sv: Regeringen vil stoppe salg af nye diesel- og benzinbiler i 2030!?
Indlæg af: Lunavecchia efter Oktober 03, 2018, 03:02:02 pm

For det tredje, hvad med alle lastbilerne og alle busserne og andre store køretøjer, som ikke kan køre på el?

""2031: 100 procent elbusser eller busser med tilsvarende støj- og miljøfordele. Her forventes det, at der udelukkende vil køre elbusser (eller busser med tilsvarende egenskaber) i drift i København.""
Læs tidsplanen her.
https://www.tv2lorry.dk/artikel/slut-med-diesel-busserne-bliver-groenne
Titel: Sv: Regeringen vil stoppe salg af nye diesel- og benzinbiler i 2030!?
Indlæg af: anti-rød. efter Oktober 03, 2018, 04:30:44 pm
Jeg tror det her er et stunt venstre laver for at se grønne ud. Det er næppe realistisk at tro det kan lade sig gøre.

Hvad nu hvis en lastbil skal fragte et meget tungt læs, en kampvogn for eks. Eller en herretung transformator.
Kan en el lastbil nå ret langt.

Eller hvad med personbiler der skal trække en campingvogn ?

Nej det virker på mig som om politikerne ikke tænker på andet end reklame for sig selv, og befolkningen bliver sorteper.
Iøvrigt vil der stadig blive brugt benzin og diesel i for eks krydstogtskibe, slæbebåde osv.

I anti-rød partiet går man ind for et grønt samfund, væsentligt mere end gammelpolitikernes svage fantasi rækker til. Ud fra løsninger der kan lade sig gøre praktisk og intelligent.

Dertil kommer bilfabrikkerne nok ikke tager særligt hensyn til de danske politikeres ordskvalder.

Titel: Sv: Regeringen vil stoppe salg af nye diesel- og benzinbiler i 2030!?
Indlæg af: PU efter Oktober 03, 2018, 06:05:36 pm
Super smart!!  :JC_doubledown:
(https://scontent.fzgh1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/43013711_10217422986346601_2270214030700314624_n.jpg?_nc_cat=103&oh=9362bc56e93ddb532c7d8814cae9893d&oe=5C50E336)
Titel: Sv: Regeringen vil stoppe salg af nye diesel- og benzinbiler i 2030!?
Indlæg af: Lunavecchia efter Oktober 03, 2018, 06:15:38 pm
Jeg tror det her er et stunt venstre laver for at se grønne ud.

Her er vi minsandten enige. Det er snart valgår, og der skal sælges valgflæsk, så Løkke kan blive siddende på taburetten.
Titel: Sv: Regeringen vil stoppe salg af nye diesel- og benzinbiler i 2030!?
Indlæg af: Carlo efter Oktober 03, 2018, 07:03:46 pm
I anti-rød partiet går man ind for et grønt samfund, væsentligt mere end gammelpolitikernes svage fantasi rækker til. Ud fra løsninger der kan lade sig gøre praktisk og intelligent.

Lad os nu få noget konkret her og noget om hvordan det skal financieres. Ikke ligesom da du ikke ville svare på tørkehjælp til bønderne. Og heller ikke noget ligesom med hoppeborge for at forbedre sikkerheden på byggepladser.
Titel: Sv: Regeringen vil stoppe salg af nye diesel- og benzinbiler i 2030!?
Indlæg af: Carlo efter Oktober 03, 2018, 07:06:58 pm
desuden falder afgifter jo flere elbiler der bliver solgt, har vores `fine´ regering postuleret,  :girl_smile:                                                                             

Og hvis afgifterne falder, så kommer staten til at gå glip af indtægter. Hvor skal så spares? Hvem skal holde for?
Titel: Sv: Regeringen vil stoppe salg af nye diesel- og benzinbiler i 2030!?
Indlæg af: Lunavecchia efter Oktober 03, 2018, 08:53:10 pm
Jeg tror det her er et stunt venstre laver for at se grønne ud.

Her er vi minsandten enige. Det er snart valgår, og der skal sælges valgflæsk, så Løkke kan blive siddende på taburetten.

Apropos valgflæsk læser jeg lige nu, at Mette Frederiksen vil gå til valg på, at der skal bruges en halv milliard på at ansatte 1000 flere sygeplejersker, og det lyder jo glimrende. Problemet er bare, om der virkelig render 1000 sygeplejerske rundt, som fortvivlet leder efter et job?
Så vidt jeg er orienteret, er ledigheden inden for faget lav - men de skal måske også hentes i udlandet?
Titel: Sv: Regeringen vil stoppe salg af nye diesel- og benzinbiler i 2030!?
Indlæg af: PU efter Oktober 03, 2018, 09:10:45 pm
@lunavecchia i Somalia render flere tusind mandlige sygeplejsker med statsautoriseret gyldigt certifikat,  rundt og kan ikke finde job. De vil meget gerne til Danmark.
Titel: Sv: Regeringen vil stoppe salg af nye diesel- og benzinbiler i 2030!?
Indlæg af: Lunavecchia efter Oktober 03, 2018, 10:09:05 pm
@lunavecchia i Somalia render flere tusind mandlige sygeplejsker med statsautoriseret gyldigt certifikat,  rundt og kan ikke finde job. De vil meget gerne til Danmark.
Det er vist ikke dem, som er målgruppen for regeringens forslag om at gøre det nemmere, at rekruttere højt kvalificeret udenlandsk arbejdskraft  :smile1:

Tilbage til bilerne og om bilfabrikanterne vil indrette sig efter Løkke i Danmark.
De retter sikkert ikke ind bare fordi Løkke siger det, men flere bilfabrikker har allerede annonceret, at de stopper produktionen af dielselbiler om ikke alt for længe.

Jeg sakser lige fra en artikel i Politiken, som sikkert er for abonnenter:

""Eksempelvis meldte Volvo sidste år ud, at de helt vil stoppe produktionen af biler, der ikke er eldrevne allerede i 2019.
Hos Toyota stopper man salget af dieselbiler i 2019. De har indtil videre holdt sig til hybrid- og brintbiler, men forventer at rykke elbiler ind på det danske marked i løbet af to-tre år.
Ligeledes har blandt andet Nissan en plan om at udfase deres dieselbiler de næste fem til seks år.""

https://politiken.dk/indland/art6742985/Om-tre-%C3%A5r-vil-der-v%C3%A6re-fem-gange-s%C3%A5-mange-elbiler-at-v%C3%A6lge-mellem-i-Danmark

Titel: Sv: Regeringen vil stoppe salg af nye diesel- og benzinbiler i 2030!?
Indlæg af: dna efter Oktober 04, 2018, 10:43:24 am
Jeg ser det ikke som urealistisk. Det er en politisk beslutning om man vil have det sådan eller ej og bliver beslutningen taget så kan det sagtens blive en realitet.
Med hensyn til at elbiler er dyre så er det sådan det er med nye ting. CD-brændere var også dyre i begyndelsen. Nu koster de nærmest ingenting i sammenligning og det samme gælder mefget andet.
Titel: Sv: Regeringen vil stoppe salg af nye diesel- og benzinbiler i 2030!?
Indlæg af: Convex Earth efter Oktober 04, 2018, 04:02:41 pm
Jeg ser det ikke som urealistisk. Det er en politisk beslutning om man vil have det sådan eller ej og bliver beslutningen taget så kan det sagtens blive en realitet.
Med hensyn til at elbiler er dyre så er det sådan det er med nye ting. CD-brændere var også dyre i begyndelsen. Nu koster de nærmest ingenting i sammenligning og det samme gælder mefget andet.

Ja, jeg er enig i, at prisen for el-biler skal langt ned, før almindelige indkomster har råd til den!

Det er rigtigt at alle nye ting er meget dyre til at begynde med, og efterhånden bliver de så billiger, så man kan købe dem.

Men jeg er spændt på, hvordan de vil skrue et afgiftssystem sammen, så staten får det samme provenu som nu.

El-biler er jo først under udvikling, til at kunne køre længere på én opladning, hertil kommer hele infrastrukturen med opladere osv. - så 12 år er nok et optimistisk bud på hele den omlægning?
Titel: Sv: Regeringen vil stoppe salg af nye diesel- og benzinbiler i 2030!?
Indlæg af: Anklageren efter Oktober 04, 2018, 08:47:43 pm


Men jeg er spændt på, hvordan de vil skrue et afgiftssystem sammen, så staten får det samme provenu som nu.



Hvem siger, at staten er interesseret i det?
Titel: Sv: Regeringen vil stoppe salg af nye diesel- og benzinbiler i 2030!?
Indlæg af: Zukla efter Oktober 06, 2018, 08:04:33 pm
Super smart!!  :JC_doubledown:
(https://scontent.fzgh1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/43013711_10217422986346601_2270214030700314624_n.jpg?_nc_cat=103&oh=9362bc56e93ddb532c7d8814cae9893d&oe=5C50E336)

Det argument holder ikke når Danmark har verdens reneste elektricitet og når regeringen også vil udfase kulkraft inden 2030.
Titel: Muhamedanere på hjernen
Indlæg af: Anklageren efter Oktober 06, 2018, 09:17:03 pm
@lunavecchia i Somalia render flere tusind mandlige sygeplejsker med statsautoriseret gyldigt certifikat,  rundt og kan ikke finde job. De vil meget gerne til Danmark.

Du er jo helt manisk - så selvfølgelig har du ikke fantasi til at forestille dig vestlige indvandrere  :big_grin:
Titel: Sv: Regeringen vil stoppe salg af nye diesel- og benzinbiler i 2030!?
Indlæg af: dna efter Oktober 07, 2018, 08:47:45 pm
Spørgsmålet er så om det er det rigtige at gå over til eldrevne biler.
https://ing.dk/artikel/professor-kritiserer-klimaraadet-baeredygtig-diesel-mere-miljoevenlig-end-el-214809?amp
Titel: Sv: Regeringen vil stoppe salg af nye diesel- og benzinbiler i 2030!?
Indlæg af: Anklageren efter Oktober 07, 2018, 09:28:43 pm
Spørgsmålet er så om det er det rigtige at gå over til eldrevne biler.

Det synes jeg, det er.

Jeg synes ikke, vi skal bruge mad til brændstof i biler, når der er 7 milliarder mennesker på jorden, hvoraf en del allerede har svært ved at skaffe mad nok.

Desuden giver EL-biler renere luft i byerne. Det er også muligt, at EL-biler kan køre på brint engang i fremtiden. Bilen drives af en elektrisk motor, der får sin strøm fra en brændselscelle i stedet for et batteri.

Vindmølleparker til havs kan spalte vand til brint og ilt. Det afhænger af udviklingen af brintbiler - og også af - hvor gode batterier man får med tiden.

Titel: Sv: Regeringen vil stoppe salg af nye diesel- og benzinbiler i 2030!?
Indlæg af: Carlo efter Oktober 07, 2018, 10:05:18 pm
Spørgsmålet er så om det er det rigtige at gå over til eldrevne biler.

Det synes jeg, det er.

Jeg synes ikke, vi skal bruge mad til brændstof i biler, når der er 7 milliarder mennesker på jorden, hvoraf en del allerede har svært ved at skaffe mad nok.

Desuden giver EL-biler renere luft i byerne. Det er også muligt, at EL-biler kan køre på brint engang i fremtiden. Bilen drives af en elektrisk motor, der får sin strøm fra en brændselscelle i stedet for et batteri.

Vindmølleparker til havs kan spalte vand til brint og ilt. Det afhænger af udviklingen af brintbiler - og også af - hvor gode batterier man får med tiden.

Jeg må indrømme jeg er både el-bil-nazist og vedvarende-energi-fascist.

Var det ikke bedre bare at skære ned på energifrådseriet? Og m h t el-biler var det ikke en langt støtte miljøgivinst ved at nedsaætte hastighederne og accelerationer, bruge mindre og lettere biler. Og bruge mere metro og tog. Endelig at sygle noget mere. Det ville slå to fluer med et smæk, nemlig fordi det ville gavne folkesunheden - endda gratis.

(https://i.imgur.com/vRTiCDU.jpg)
Titel: Det er kun et eneste problem ved det, og det er, at det ikke er realistisk
Indlæg af: Anklageren efter Oktober 07, 2018, 10:51:51 pm


Jeg må indrømme jeg er både el-bil-nazist og vedvarende-energi-fascist.

Var det ikke bedre bare at skære ned på energifrådseriet? Og m h t el-biler var det ikke en langt støtte miljøgivinst ved at nedsaætte hastighederne og accelerationer, bruge mindre og lettere biler. Og bruge mere metro og tog. Endelig at sygle noget mere. Det ville slå to fluer med et smæk, nemlig fordi det ville gavne folkesunheden - endda gratis.

(https://i.imgur.com/vRTiCDU.jpg)


Danskerne vil køre i bil, og politikere som ødelægger det, får en kort fremtid som politikere.

Ellers lyder det da godt nok  :smile1:

Titel: Sv: Regeringen vil stoppe salg af nye diesel- og benzinbiler i 2030!?
Indlæg af: Lunavecchia efter Oktober 07, 2018, 11:17:04 pm
Efter at jeg stoppede på arbejdsmarkedet, er det yderst sjældent, jeg er ude i morgentrafikken. Men forleden dag var jeg nødt til det, da jeg havde en tidlig aftale på hospitalet, og her kunne jeg betragte hver sin mand eller kvinde i hver sin bil, som sad i lange køer på vejene. Det rene energifråds.
Men jeg er da privilegeret som hovedstadsbeboer, og jeg er udmærket klar over, at bor man på landet er man noget mere afhængig af at eje en bil - medmindre man vil være selvforsynende på et lille husmandssted.
Titel: Sv: Regeringen vil stoppe salg af nye diesel- og benzinbiler i 2030!?
Indlæg af: genuine Troll efter Oktober 07, 2018, 11:58:08 pm
Jeg bor i en by hvor der går en bus hvert kvarter, men derfor kan jeg godt sætte mig ind i nogle familiers kørselsmønster A ::> Familien har 2 biler de kører ikke sammen for de skal hver sin vej og samkørsel er ikke mulig da det er et tyndt befolket område de bor i og der er os liige noget med børn der skal afleveres i institution,

Der er store områder hvor man ikke kan undvære mindst en bil, regeringen vi så gerne ha at vi tar det offentlige men faktisk modarbejder deres egen politik,

Busruter blir nedlagt flere steder og nu `gyys´ hører jeg at man vil stoppe med tog fra holbæk til kalundborg dog først i 23 men anyway, hvad tænker de på?  :girl_sad:

B ::> lav indkomst familier har naturligvis ikk råd til 2 biler så det er cykel eller nærmeste bus til den anden så er der stadigvæk kun en i bilen og det er dem du ser på vejen alene i deres biler, jeg tror såmænd viljen er der til at samkøre med andre der skal samme vej men hvis som jeg nævnte det er områder der er tyndt befolket hænger det ikke sammen,  :girl_sigh:
Titel: Sv: Regeringen vil stoppe salg af nye diesel- og benzinbiler i 2030!?
Indlæg af: Carlo efter Oktober 08, 2018, 08:55:24 am
Jeg bor i en by hvor der går en bus hvert kvarter, men derfor kan jeg godt sætte mig ind i nogle familiers kørselsmønster A ::> Familien har 2 biler de kører ikke sammen for de skal hver sin vej og samkørsel er ikke mulig da det er et tyndt befolket område de bor i og der er os liige noget med børn der skal afleveres i institution,

Der er store områder hvor man ikke kan undvære mindst en bil, regeringen vi så gerne ha at vi tar det offentlige men faktisk modarbejder deres egen politik,

Busruter blir nedlagt flere steder og nu `gyys´ hører jeg at man vil stoppe med tog fra holbæk til kalundborg dog først i 23 men anyway, hvad tænker de på?  :girl_sad:

B ::> lav indkomst familier har naturligvis ikk råd til 2 biler så det er cykel eller nærmeste bus til den anden så er der stadigvæk kun en i bilen og det er dem du ser på vejen alene i deres biler, jeg tror såmænd viljen er der til at samkøre med andre der skal samme vej men hvis som jeg nævnte det er områder der er tyndt befolket hænger det ikke sammen,  :girl_sigh:

Det er selve livsformerne med stort transportbehov og ressorceforbrug der er problemet. I Kim-Sung-Carlos kommunistiske utopi der slet ikke være brug for biler, for alle vil bo i folkekommuner hvor alt vil være i nærheden. Og i disse folkekommuner vil der total genanvendelse af alt og de vil være 0-energi.
Titel: Sv: Regeringen vil stoppe salg af nye diesel- og benzinbiler i 2030!?
Indlæg af: homofaber efter Oktober 08, 2018, 10:48:18 am
Det er vel netop problemet, at vi i Danmark har masser af steder, der er tyndt befolket. Det virkede sikkert fint i det gamle landbrugssamfund, men det fungerer slet ikke i dag. Det fungerer bare ikke, at vi har byer liggende spredt, hvor der kun bor 200-400 mennesker. Og det fungerer slet ikke, fordi små købmænd ikke kan eksistere. Det kunne de måske engang, men forbrugere er langt mere kritiske.
Men i Danmark elsker vi at holde fast i fortiden med andedam, bondehus med høns, sladdertanter, landsbyskoler, stråtækt. I den vestlige del af Tyskland er bebyggelse lagt i forlængelse af store og mellemstore byer. Det er praktisk og det gør infrastrukturen mere overskuelig. 

Titel: Sv: Regeringen vil stoppe salg af nye diesel- og benzinbiler i 2030!?
Indlæg af: Carlo efter Oktober 08, 2018, 11:31:10 am
Det er vel netop problemet, at vi i Danmark har masser af steder, der er tyndt befolket. Det virkede sikkert fint i det gamle landbrugssamfund, men det fungerer slet ikke i dag. Det fungerer bare ikke, at vi har byer liggende spredt, hvor der kun bor 200-400 mennesker.

Ja, MON ikke. Jeg færdes en del i de små samfund. Mest på syggel, da jeg er pensionist og har tiden til det. Som om de livsformer med 15 kilometer til nærmeste høkke og 70 kilometer på arbejder, ikke var nok i sig selv, så bruges der offentlige midler til at holde liv i den luksus. Først kørselsfradrag. Men så gives der statstilskud til at holde liv i små håbløse friskoler. Og kommulale midler til idrætsfaciliteter. Der bruges midler på kollektiv trafik med busser, der skrumpler gabende tomme rundt. En bus koster 600 - 700 kroner i timen. Endelig er der EUs landbrugsstøtte der giver kunstigt høje ejendomspriser i landområder, så de rigtgt kan frådse i renovering af deres jernalderhuse, med samtalekøkken og det hele.

Børnene skal køres til skole, til ridning, til sportshallen og på vennebesøg i bil.

Citér
Men i Danmark elsker vi at holde fast i fortiden med andedam, bondehus med høns, sladdertanter, landsbyskoler, stråtækt.

Totalt forløjet virkelighed for gaderne ligger stendøde hen. Livet foregår i biler og bag hjemmets hegn. Undtagen lige når der er eftermiddag med traktor-pulling på industrområdet i Kliplev eller bayersk oktoberfest i Kværs.

(https://graastenavis.dk/wp-content/uploads/2015/10/DSC_1817.jpg)

https://graastenavis.dk/Artikler/718-til-bierfest-i-kvaers/

Udkantsdanskere i fri dressur.

Og nu skal de have el-biler oven i hatten. Gu' skal de ej. Lortet skal jævnes med jorden.

Citér
I den vestlige del af Tyskland er bebyggelse lagt i forlængelse af store og mellemstore byer. Det er praktisk og det gør infrastrukturen mere overskuelig.

Jeg synes jeg ser noget paradoksalt i Tyskland. På den ene side set er der så meget trafik at tyskerne må leve en stor del af deres liv i biler. Ikke noget faktuelt begrundet - bare et indtryk.

På den anden side set, så er der liv på gaderne i Tyskland endnu. Og den kollektive trafik benyttes. Der er altid mange mennesker med togene og busserne, så jeg vil kalde det bæredygtigt i nogen udstrækning.
Titel: Sv: Regeringen vil stoppe salg af nye diesel- og benzinbiler i 2030!?
Indlæg af: homofaber efter Oktober 08, 2018, 01:10:55 pm
Men hvis vi skal vende debatten lidt, så forstår jeg ikke, at vi taler så meget om biler i Danmark. Ja, det er rigtigt, at der er mange biler i Europa, USA og Australien - i hele Vesten. Men antallet af biler stiger også i takt med økonomisk fremgang og i Asien er der flere milliarder. Alene i Indien er der flere indbyggere end der er i de biltunge lande til sammen (eller tæt på). Og de lande er godt på vej til at anskaffe sig flere og flere biler. Det kommer ligesom ikke til at betyde ret meget, om der er 1000 biler mindre, når der om 20-30 år er 20.000.000 flere på den anden side af kloden.

Hvad gør vi ved det?
Titel: Mere om regeringens udspil
Indlæg af: Anklageren efter Oktober 09, 2018, 01:28:45 am
Regeringen vil udskyde den planlagte stigning i registreringsafgiften for el- og såkaldt plugin-hybridbiler med et år og samtidig indføre et forhøjet fradrag på 40.000 kroner i 2019 for grønne bilejere. Fradraget skal ifølge udspillet stige til 77.500 kroner i 2020.

Det er Galematias at opkræve og forhøje afgiften på EL-biler - og samtidig indføre et fradrag for at køre EL-biler.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, om den model giver den største fordel for topskatteydere? Hvis du har en månedsløn på mere end 45.190 kr. vil du skulle betale topskat i 2018.

Titel: Sv: Mere om regeringens udspil
Indlæg af: Carlo efter Oktober 09, 2018, 06:09:12 am
Regeringen vil udskyde den planlagte stigning i registreringsafgiften for el- og såkaldt plugin-hybridbiler med et år og samtidig indføre et forhøjet fradrag på 40.000 kroner i 2019 for grønne bilejere. Fradraget skal ifølge udspillet stige til 77.500 kroner i 2020.

Det er Galematias at opkræve og forhøje afgiften på EL-biler - og samtidig indføre et fradrag for at køre EL-biler.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, om den model giver den største fordel for topskatteydere? Hvis du har en månedsløn på mere end 45.190 kr. vil du skulle betale topskat i 2018.

Akker ja! Skattelettelser til luksusforbrug!

Nåja, jeg er også bare en vranten gammel mand.
Titel: Sv: Regeringen vil stoppe salg af nye diesel- og benzinbiler i 2030!?
Indlæg af: Carlo efter Oktober 09, 2018, 08:52:09 am
Men antallet af biler stiger også i takt med økonomisk fremgang og i Asien er der flere milliarder. Alene i Indien er der flere indbyggere end der er i de biltunge lande til sammen (eller tæt på). Og de lande er godt på vej til at anskaffe sig flere og flere biler.


Ja, for satan. Jeg har selv iagttaget det i Thailand. Men tendensen er over hele Fjernøsten. Lige så snart folk får snotten lidt opad økonomisk, gælder det bare om at anskaffe sig bil. I Thailand, og også i hovedstaden Bangkok, er der ingen kollektiv trafik af betydning. Alt foregik i bil. Og der er mast kørende og parkerede biler sammen overalt.

I Chanthaburi hvor jeg boede f eks ser man meget få gående mennesker på gaden. Og de ganske få fodgængere man så, var ofte vestlige. Al bevægelse over fem meter foregår motoriseret.

I Kyiv og Sankt Petersburg er der god kollektiv trafik og forholdvis få mennesker har bil. Alligevel er der et mas af parkerede og kørende biler.

Citér
Hvad gør vi ved det?

Det gør vi ikke noget ved. Klimaløbet er kørt. Det er bare med at nyde den sidste tid og være så glade for at vi er så gamle.
Titel: Sv: Regeringen vil stoppe salg af nye diesel- og benzinbiler i 2030!?
Indlæg af: puffin efter Oktober 09, 2018, 12:53:27 pm

Busruter blir nedlagt flere steder og nu `gyys´ hører jeg at man vil stoppe med tog fra holbæk til kalundborg dog først i 23 men anyway, hvad tænker de på?  :girl_sad:



Det fik mig til at kigge en ekstra gang. Jeg var ellers sikker på at togtrafikken skulle forstærkes på den strækning.

Kan det være sådan at de direkte tog fra København til Kalundborg stopper i 2023 på grund af elektrifiseringen? Strækningen til Holbæk skal være klar i 2023 og til Kalundborg i 2028. Jeg tror at i den periode kan der være drift med dieseltog men man er nødt til at skifte i Holbæk (blandet med perioder af togbusser). Jeg håber at det er sådan ellers er det rigtigt skidt.
Titel: Sv: Mere om regeringens udspil
Indlæg af: Convex Earth efter Oktober 09, 2018, 04:02:41 pm
Regeringen vil udskyde den planlagte stigning i registreringsafgiften for el- og såkaldt plugin-hybridbiler med et år og samtidig indføre et forhøjet fradrag på 40.000 kroner i 2019 for grønne bilejere. Fradraget skal ifølge udspillet stige til 77.500 kroner i 2020.

Det er Galematias at opkræve og forhøje afgiften på EL-biler - og samtidig indføre et fradrag for at køre EL-biler.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, om den model giver den største fordel for topskatteydere? Hvis du har en månedsløn på mere end 45.190 kr. vil du skulle betale topskat i 2018.

Jeg er så godt som sikker på, at det med el-biler er et valgoplæg fra Løkke!

De billigste el-biler koster vist ca. 350.000 kr. og det er de færreste som har råd til  en sådan og så samtidig kun kan køre en kort strækning pr. opladning!

Det er nok muligt at el-biler vil komme engang i fremtiden om måske 30-50 år, når de er blevet lige så billige som en Aygo, og kan køre meget længere pr. opladning og hurtigt kan genoplades.

Der er ingen større transport biler og taxaer som kan bruge el til kørsel i dag.

 
Titel: Sv: Mere om regeringens udspil
Indlæg af: homofaber efter Oktober 09, 2018, 04:40:26 pm
Regeringen vil udskyde den planlagte stigning i registreringsafgiften for el- og såkaldt plugin-hybridbiler med et år og samtidig indføre et forhøjet fradrag på 40.000 kroner i 2019 for grønne bilejere. Fradraget skal ifølge udspillet stige til 77.500 kroner i 2020.

Det er Galematias at opkræve og forhøje afgiften på EL-biler - og samtidig indføre et fradrag for at køre EL-biler.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, om den model giver den største fordel for topskatteydere? Hvis du har en månedsløn på mere end 45.190 kr. vil du skulle betale topskat i 2018.

Jeg er så godt som sikker på, at det med el-biler er et valgoplæg fra Løkke!

De billigste el-biler koster vist ca. 350.000 kr. og det er de færreste som har råd til  en sådan og så samtidig kun kan køre en kort strækning pr. opladning!

Det er nok muligt at el-biler vil komme engang i fremtiden om måske 30-50 år, når de er blevet lige så billige som en Aygo, og kan køre meget længere pr. opladning og hurtigt kan genoplades.

Der er ingen større transport biler og taxaer som kan bruge el til kørsel i dag.


Hybridbiler kan jo køre indtil tanken er tom. Så har de en forbrændingsmotor der kan lade batteriet op. Energien fra nedbremsning kan også gemmes.
Det er smart til danske forhold, hvor der ikke bliver kørt ret meget, for hvis man fordobler en bils hastighed, bliver energiforbruget fire gange så højt.
Grunden til, at el-biler er smarte er, at selv om traditionelle forbrændingsmortorere er effektive, går en stor del af energien til spilde. Det sker ikke ved en el-motor. Der er det mere batteriet, der udvikler varme.
En elbil kan også køre på el uanset om det kommer fra en stikkontakt, energikonservering, solenergi, vindenergi eller noget andet. Men man laver ikke lige en forbrændingsmotor om, så man kan fylde benzin, diesel, olie i tanken.
Titel: Ha ha ha - Hvordan får du inspiration til at skrive så falske kommentarer
Indlæg af: Anklageren efter Oktober 09, 2018, 04:42:04 pm


De billigste el-biler koster vist ca. 350.000 kr. og det er de færreste som har råd til  en sådan og så samtidig kun kan køre en kort strækning pr. opladning!




Her er et udpluk af EL-biler, som er væsentlig billigere, end du påstår.

(http://www.danskelbilkomite.dk/images/twizzy1.jpg)

En Renault Twizy koster 80.000 kroner

(http://www.danskelbilkomite.dk/images/zoe1.jpg)

En Renault Zoe koster 165.000 kroner

(http://www.danskelbilkomite.dk/images/VW_eup1.jpg)

En VW e-Up koster 186.000 kroner

(http://www.danskelbilkomite.dk/images/VW_egolf1.jpg)

En VW e-Golf koster    290.000 kr

(http://www.danskelbilkomite.dk/images/leaf1.jpg)

En Nissan Leaf koster 250.000 kroner

http://www.danskelbilkomite.dk/Elbil_salg.htm

Dine oplysninger om rækkevidden stammer vist også fra Ellertens tid  :smile1:

Titel: Sv: Ha ha ha - Hvordan får du inspiration til at skrive så falske kommentarer
Indlæg af: Convex Earth efter Oktober 10, 2018, 11:04:49 am


De billigste el-biler koster vist ca. 350.000 kr. og det er de færreste som har råd til  en sådan og så samtidig kun kan køre en kort strækning pr. opladning!




Her er et udpluk af EL-biler, som er væsentlig billigere, end du påstår.

(http://www.danskelbilkomite.dk/images/twizzy1.jpg)

En Renault Twizy koster 80.000 kroner

(http://www.danskelbilkomite.dk/images/zoe1.jpg)

En Renault Zoe koster 165.000 kroner

(http://www.danskelbilkomite.dk/images/VW_eup1.jpg)

En VW e-Up koster 186.000 kroner

(http://www.danskelbilkomite.dk/images/VW_egolf1.jpg)

En VW e-Golf koster    290.000 kr

(http://www.danskelbilkomite.dk/images/leaf1.jpg)

En Nissan Leaf koster 250.000 kroner

http://www.danskelbilkomite.dk/Elbil_salg.htm

Dine oplysninger om rækkevidden stammer vist også fra Ellertens tid  :smile1:

En Renault Twizy kan vist ikke betegnes som en bil! :hyper:

Jeg har hørt at nogle gerne ville skifte deres Aygo ud med en el-bil, da de ikke har råd til mere end ca. 100.000 kr. - og så får man jo ikke meget "bil" i en Renault Twizy-he-he! :smile1:
Titel: Men hvorfor lyver du?
Indlæg af: Anklageren efter Oktober 10, 2018, 11:32:12 am
En Renault Twizy kan vist ikke betegnes som en bil! :hyper:

Jeg har hørt at nogle gerne ville skifte deres Aygo ud med en el-bil, da de ikke har råd til mere end ca. 100.000 kr. - og så får man jo ikke meget "bil" i en Renault Twizy-he-he! :smile1:

Har du ingen kommentarer til, at selv en stor EL-bil som en VW e-Golf, er væsentlig billigere end den løgn du præsenterede os for i oplægget?

Titel: Sv: Men hvorfor lyver du?
Indlæg af: Convex Earth efter Oktober 11, 2018, 11:04:08 am
En Renault Twizy kan vist ikke betegnes som en bil! :hyper:

Jeg har hørt at nogle gerne ville skifte deres Aygo ud med en el-bil, da de ikke har råd til mere end ca. 100.000 kr. - og så får man jo ikke meget "bil" i en Renault Twizy-he-he! :smile1:

Har du ingen kommentarer til, at selv en stor EL-bil som en VW e-Golf, er væsentlig billigere end den løgn du præsenterede os for i oplægget?

https://fdm.dk/motor/biltest/vw-e-golf-helstobt-elbil

Hvordan kommer du frem til at en VW e-Golf El til 309.874 kr. er billigere end en benzin Aygo til ca. 100.000 kr.?

Kan det være fordi du ikke fulgte med i matematik timen i skolen? :smile1:
Titel: Så må jeg jo skære det ud i pap
Indlæg af: Anklageren efter Oktober 11, 2018, 11:21:19 am


Hvordan kommer du frem til at en VW e-Golf El til 309.874 kr. er billigere end en benzin Aygo til ca. 100.000 kr.?

Kan det være fordi du ikke fulgte med i matematik timen i skolen? :smile1:

Det som jeg siger er, at du virker dum i betydningen mindre intelligent, fordi du skriver - og nu citerer jeg dig ordret: "De billigste el-biler koster vist ca. 350.000 kr. og det er de færreste som har råd til  en sådan og så samtidig kun kan køre en kort strækning pr. opladning!".

Du fordummer derfor debatten, fordi en VW e-Golf El kun koster 309.874 kr. - og det er meget langt fra at være den billigste EL-bil.

Alle kan tage fejl, men det dumme består i, at du er dumstædig - og ude af stand til ændre synspunkter - selvom du bliver præsenteret for fakta.

Titel: Sv: Så må jeg jo skære det ud i pap
Indlæg af: Convex Earth efter Oktober 11, 2018, 11:31:11 am


Hvordan kommer du frem til at en VW e-Golf El til 309.874 kr. er billigere end en benzin Aygo til ca. 100.000 kr.?

Kan det være fordi du ikke fulgte med i matematik timen i skolen? :smile1:

Det som jeg siger er, at du virker dum i betydningen mindre intelligent, fordi du skriver - og nu citerer jeg dig ordret: "De billigste el-biler koster vist ca. 350.000 kr. og det er de færreste som har råd til  en sådan og så samtidig kun kan køre en kort strækning pr. opladning!".

Du fordummer derfor debatten, fordi en VW e-Golf El kun koster 309.874 kr. - og det er meget langt fra at være den billigste EL-bil.

Alle kan tage fejl, men det dumme består i, at du er dumstædig - og ude af stand til ændre synspunkter - selvom du bliver præsenteret for fakta.


Ja men så synes jeg du skal købe sådan en her, den er da billig! :hyper:

https://www.pegasus-mobility.dk/mini-el-bil
Titel: Sv: Så må jeg jo skære det ud i pap
Indlæg af: Anklageren efter Oktober 11, 2018, 11:36:54 am


Hvordan kommer du frem til at en VW e-Golf El til 309.874 kr. er billigere end en benzin Aygo til ca. 100.000 kr.?

Kan det være fordi du ikke fulgte med i matematik timen i skolen? :smile1:

Det som jeg siger er, at du virker dum i betydningen mindre intelligent, fordi du skriver - og nu citerer jeg dig ordret: "De billigste el-biler koster vist ca. 350.000 kr. og det er de færreste som har råd til  en sådan og så samtidig kun kan køre en kort strækning pr. opladning!".

Du fordummer derfor debatten, fordi en VW e-Golf El kun koster 309.874 kr. - og det er meget langt fra at være den billigste EL-bil.

Alle kan tage fejl, men det dumme består i, at du er dumstædig - og ude af stand til ændre synspunkter - selvom du bliver præsenteret for fakta.


Ja men så synes jeg du skal købe sådan en her, den er da billig! :hyper:

https://www.pegasus-mobility.dk/mini-el-bil

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Praesent euismod venenatis interdum. Donec blandit nunc lectus, quis luctus urna feugiat in. Fusce venenatis tristique arcu, eget faucibus neque volutpat id. Aenean dignissim orci eget justo tempor imperdiet. Etiam tincidunt lectus nec nisl auctor aliquet. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. Ut nec ligula nec nunc porta suscipit vitae a quam.
Titel: Sv: Regeringen vil stoppe salg af nye diesel- og benzinbiler i 2030!?
Indlæg af: Olga_K efter Oktober 11, 2018, 08:16:50 pm
Jeg bor på tredje sal - er der nogen der ved, hvor man køber ekstralange forlængerledninger?
Titel: Sv: Regeringen vil stoppe salg af nye diesel- og benzinbiler i 2030!?
Indlæg af: Anklageren efter Oktober 12, 2018, 11:51:53 am
-
Titel: Sv: Ha ha ha - Hvordan får du inspiration til at skrive så falske kommentarer
Indlæg af: dna efter Oktober 12, 2018, 10:20:25 pm


De billigste el-biler koster vist ca. 350.000 kr. og det er de færreste som har råd til  en sådan og så samtidig kun kan køre en kort strækning pr. opladning!




Her er et udpluk af EL-biler, som er væsentlig billigere, end du påstår.

(http://www.danskelbilkomite.dk/images/twizzy1.jpg)

En Renault Twizy koster 80.000 kroner

(http://www.danskelbilkomite.dk/images/zoe1.jpg)

En Renault Zoe koster 165.000 kroner

(http://www.danskelbilkomite.dk/images/VW_eup1.jpg)

En VW e-Up koster 186.000 kroner

(http://www.danskelbilkomite.dk/images/VW_egolf1.jpg)

En VW e-Golf koster    290.000 kr

(http://www.danskelbilkomite.dk/images/leaf1.jpg)

En Nissan Leaf koster 250.000 kroner

http://www.danskelbilkomite.dk/Elbil_salg.htm

Dine oplysninger om rækkevidden stammer vist også fra Ellertens tid  :smile1:

Jeg har ikke lige tjekket alle bilerne du viser, men tjekkede den første "reelle" bil, Renault Zoe. Twizy synes jeg minder om en krydsning af en bil og knallert.
Renault skriver selv at Renault Zoe har en rækkevidde på 300 km, hvilket jeg synes er lige i underkanten som primær bil. Som nr 2 bil er det sikkert ok. Derudover skriver de at prisen STARTER ved 253.880 kr, hvilket er ret langt fra de 165.000 kr du skriver den koster.
https://www.renault.dk/biler/personbiler/ny-zoe.html?gclid=CjwKCAjwjIHeBRAnEiwAhYT2h4Tk8iVQikllL60klYIG3r7J6HafBvI9sSeTaSY7KW2b_DSS7ntHjxoCULEQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds&dclid=CLq42Pncgd4CFcioUQodhqcEpw
Titel: Det har du ret i
Indlæg af: Anklageren efter Oktober 12, 2018, 10:24:09 pm
Jeg har ikke lige tjekket alle bilerne du viser, men tjekkede den første "reelle" bil, Renault Zoe. Twizy synes jeg minder om en krydsning af en bil og knallert.
Renault skriver selv at Renault Zoe har en rækkevidde på 300 km, hvilket jeg synes er lige i underkanten som primær bil. Som nr 2 bil er det sikkert ok. Derudover skriver de at prisen STARTER ved 253.880 kr, hvilket er ret langt fra de 165.000 kr du skriver den koster.
https://www.renault.dk/biler/personbiler/ny-zoe.html?gclid=CjwKCAjwjIHeBRAnEiwAhYT2h4Tk8iVQikllL60klYIG3r7J6HafBvI9sSeTaSY7KW2b_DSS7ntHjxoCULEQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds&dclid=CLq42Pncgd4CFcioUQodhqcEpw

Jeg fandt bare prislisten på nettet her: http://www.danskelbilkomite.dk/Elbil_salg.htm

Titel: Sv: Det har du ret i
Indlæg af: dna efter Oktober 12, 2018, 10:32:04 pm
Jeg har ikke lige tjekket alle bilerne du viser, men tjekkede den første "reelle" bil, Renault Zoe. Twizy synes jeg minder om en krydsning af en bil og knallert.
Renault skriver selv at Renault Zoe har en rækkevidde på 300 km, hvilket jeg synes er lige i underkanten som primær bil. Som nr 2 bil er det sikkert ok. Derudover skriver de at prisen STARTER ved 253.880 kr, hvilket er ret langt fra de 165.000 kr du skriver den koster.
https://www.renault.dk/biler/personbiler/ny-zoe.html?gclid=CjwKCAjwjIHeBRAnEiwAhYT2h4Tk8iVQikllL60klYIG3r7J6HafBvI9sSeTaSY7KW2b_DSS7ntHjxoCULEQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds&dclid=CLq42Pncgd4CFcioUQodhqcEpw

Jeg fandt bare prislisten på nettet her: http://www.danskelbilkomite.dk/Elbil_salg.htm

Der er så tilsyneladende en del forskel i priserne, men jeg tænker at priserne på Renaults hjemmeside trods alt er mere korrekte.
Titel: Sv: Regeringen vil stoppe salg af nye diesel- og benzinbiler i 2030!?
Indlæg af: Anklageren efter Oktober 12, 2018, 10:37:33 pm
Jeg kan se at VW e-Golf koster fra 305.996 kr. inklusive et Clever Unlimited-abonnement med 1 måneds gratis strøm, en ladeboks og installationen af denne samt adgang til Clevers netværk af ladestationer i Danmark, Sverige og Tyskland.

Det ligner ellers godt nok prisen fra min liste. Der er bare lagt 15.000 på til et Clever Unlimited-abonnement med 1 måneds gratis strøm, en ladeboks og installationen af denne.

https://biltesteren.dk/ny-vw-e-golf-yderst-skarp-pris/

Det er måske også steget siden sidste år?



Titel: Sv: Ha ha ha - Hvordan får du inspiration til at skrive så falske kommentarer
Indlæg af: Convex Earth efter Oktober 13, 2018, 11:14:10 am


De billigste el-biler koster vist ca. 350.000 kr. og det er de færreste som har råd til  en sådan og så samtidig kun kan køre en kort strækning pr. opladning!




Her er et udpluk af EL-biler, som er væsentlig billigere, end du påstår.

(http://www.danskelbilkomite.dk/images/twizzy1.jpg)

En Renault Twizy koster 80.000 kroner

(http://www.danskelbilkomite.dk/images/zoe1.jpg)

En Renault Zoe koster 165.000 kroner

(http://www.danskelbilkomite.dk/images/VW_eup1.jpg)

En VW e-Up koster 186.000 kroner

(http://www.danskelbilkomite.dk/images/VW_egolf1.jpg)

En VW e-Golf koster    290.000 kr

(http://www.danskelbilkomite.dk/images/leaf1.jpg)

En Nissan Leaf koster 250.000 kroner

http://www.danskelbilkomite.dk/Elbil_salg.htm

Dine oplysninger om rækkevidden stammer vist også fra Ellertens tid  :smile1:

Jeg har ikke lige tjekket alle bilerne du viser, men tjekkede den første "reelle" bil, Renault Zoe. Twizy synes jeg minder om en krydsning af en bil og knallert.
Renault skriver selv at Renault Zoe har en rækkevidde på 300 km, hvilket jeg synes er lige i underkanten som primær bil. Som nr 2 bil er det sikkert ok. Derudover skriver de at prisen STARTER ved 253.880 kr, hvilket er ret langt fra de 165.000 kr du skriver den koster.
https://www.renault.dk/biler/personbiler/ny-zoe.html?gclid=CjwKCAjwjIHeBRAnEiwAhYT2h4Tk8iVQikllL60klYIG3r7J6HafBvI9sSeTaSY7KW2b_DSS7ntHjxoCULEQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds&dclid=CLq42Pncgd4CFcioUQodhqcEpw

Jeg mener stadig at det med el-biler er et fatamorgana!

Alene af den grund at der er lavet beregninger over hvad det vil koste staten i mistet registreringsafgift - jeg tror det er ca. 60 milliarder kroner!

For det andet nærmer vi os et valg, og alle politikere vil gerne være så "grønne" som muligt, for at tiltrække vælgerne!

Så venstres forslag er ren valgprobegpanda? :yes:
Titel: Det er klart, for hvis det stod til dig, kørte vi stadig med dampmaskiner
Indlæg af: Anklageren efter Oktober 13, 2018, 11:26:27 am
Jeg mener stadig at det med el-biler er et fatamorgana!

Alene af den grund at der er lavet beregninger over hvad det vil koste staten i mistet registreringsafgift - jeg tror det er ca. 60 milliarder kroner!

For det andet nærmer vi os et valg, og alle politikere vil gerne være så "grønne" som muligt, for at tiltrække vælgerne!

Så venstres forslag er ren valgprobegpanda? :yes:

Sagen er, at det kan blive svært at skaffe diesel og benzindrevne biler i fremtiden, fordi bilfabrikkerne omstiller produktionen nu.

Det er produktionsapparatet, som kommer til at bestemme den udvikling, for det er ikke sådan at ændre. Det tager lang tid at bygge nye fabrikker til så mange biler.

Om syv år skal hver anden nye Volvo, der ruller ud fra forhandlerne verden over, være en elbil.

Ikke bare en hybridbil, der har fået spændt en elektrisk hjælpemotor fast til benzinmotoren, eller elbilernes Kærgården, blandingsproduktet pluginhybrid, men en bil, der ikke kører en eneste meter uden først at være blevet sluttet til en stikkontakt.

VW satser på elbiler med 16 nye fabrikker

(https://ing.dk/sites/ing/files/styles/w800_16-9/public/illustration/2018/09/vw-id-crozz.png)

I slutningen af september måned kunne VW præsentere den platform, koncernens første fuldelektriske elbil, udviklet helt fra bunden, skal bygges på. Første model bliver cirka samme størrelse som en Golf og kommer til at ligge under brandet ID. Prisen skulle ifølge VW komme til at ligge på, hvad en Golf diesel koster i dag.

https://ing.dk/artikel/vw-satser-paa-elbiler-med-16-nye-fabrikker-214637







Titel: Sv: Ha ha ha - Hvordan får du inspiration til at skrive så falske kommentarer
Indlæg af: dna efter Oktober 13, 2018, 05:04:15 pm
Jeg mener stadig at det med el-biler er et fatamorgana!

Alene af den grund at der er lavet beregninger over hvad det vil koste staten i mistet registreringsafgift - jeg tror det er ca. 60 milliarder kroner!

For det andet nærmer vi os et valg, og alle politikere vil gerne være så "grønne" som muligt, for at tiltrække vælgerne!

Så venstres forslag er ren valgprobegpanda? :yes:

Det kommer næppe til at koste 60 milliarder kroner da staten kun får 24 milliarder kroner ind i både registrerings- og grøn afgift (2013).
https://www.bt.dk/danmark/se-oversigten-saa-meget-betaler-vi-i-skat-og-afgift-for-bajere-biler-og-benzin

Nu ved jeg ikke, hvordan afgifterne er på elbiler pt, men der er ingen der siger at elbiler vil være fritaget for afgifter i fremtiden. Elbiler er dyre nu fordi det er forholdsvis ny teknologi og fordi antallet der bliver produceret er lavt sammenlignet med brændstofbiler. Efterhånden som antallet af elbiler stiger vil produktionsomkostninger også falde.

Derudover er jeg enig i at Venstres forslag er valgpropaganda.
Titel: Elbiler får 400 kilometer på batteriet på ti minutter
Indlæg af: Anklageren efter Oktober 25, 2018, 05:43:32 am
(https://asset.dr.dk/imagescaler/?file=/images/crop/2018/10/23/1540283802_ny_superlader.jpg&server=www.dr.dk&w=786&h=442&scaleAfter=crop&quality=75&ratio=16-9)
På en tankstation i Rødekro ved Aabenraa tager man forskud på fremtiden med Europas første superladerstation, som er syv gange så kraftig, som en almindelig ladestation.

https://www.dr.dk/nyheder/regionale/syd/europas-foerste-superlader-staar-i-roedekro-elbiler-faar-400-kilometer-paa