Forfatter Emne: Verdensarkitekturens kitch  (Læst 1511 gange)

Offline politisk ukorrekt

• Hyper medlem
  • Activity:
    11%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Selvfølgelig styrer aliens da verden.
    • Vis profil
Sv: Verdensarkitekturens kitch
« Svar #15 Dato: Januar 23, 2017, 10:07:12 pm »
Denne Illuminati-pyramide i Astana, Kasakhstan, er en kandidat, som jeg ser det. Virkeligt bizar:

Og dog, Luxor Hotel i Las Vegas er endnu mere ubenægtelig og vildt tydelig Illuminati-symbolisme. Vi har endda et 100% udebunkeligt altseende øje på toppen. Og foran pyramiden har vi både sfinksen og en okkult obelisk (som også er et Illuminati-symbol):

« Senest Redigeret: Januar 23, 2017, 10:15:48 pm af politisk ukorrekt »
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    6.8%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: Januar 23, 2017, 10:29:16 pm »
Politisk ukorrekt, jeg kan da umuligt være den første person der fortæller dig at pyramiden med det altseende øje ikke er, og aldrig har været, symbolet for illuminati. Illuminati brugte (dengang de eksisterede) minervas ugle som symbol. Et tegn på visdom fremfor religion, hvorimod pyramideformen længe har været en reference til treenigheden, og selve øjet for Gud. Hvis der var noget illuminati IKKE ville lave, var det nok religiøse referencer.

• Hyper medlem
  • Activity:
    11%
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: Januar 23, 2017, 10:36:18 pm »
Politisk ukorrekt, jeg kan da umuligt være den første person der fortæller dig at pyramiden med det altseende øje ikke er, og aldrig har været, symbolet for illuminati. Illuminati brugte (dengang de eksisterede) minervas ugle som symbol. Et tegn på visdom fremfor religion, hvorimod pyramideformen længe har været en reference til treenigheden, og selve øjet for Gud. Hvis der var noget illuminati IKKE ville lave, var det nok religiøse referencer.

Kig nøje på årstallet, som er indgraveret under pyramiden på denne amerikanske pengeseddel:

Som jeg forstår romertallene, står der intet mindre end 1776.

Illuminati, de oprindelige du taler om, blev stiftet i 1776...

https://da.wikipedia.org/wiki/Illuminati-ordenen

Så det ser jeg som en indrømmelse af, at Illuminati og pyramiden med det altseende øje er forbundet.

Og nu er det ikke bare noget jeg eller andre finder på. Det står sort på hvidt på den amerikanske one-dollar-seddel. 1776 med romertal - året Illuminati blev stiftet. Og dette årstal står under pyramiden med det altseende øje. :hyper: :hyper:
« Senest Redigeret: Januar 23, 2017, 10:41:25 pm af politisk ukorrekt »
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    6.8%
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: Januar 23, 2017, 10:44:28 pm »
Ja, politisk ukorrekt... Kan du nævne andre ting der blev grundlagt i 1776? Ting der måske kunne være relevante på en amerikansk pengeseddel?

• Hyper medlem
  • Activity:
    11%
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: Januar 23, 2017, 11:03:33 pm »
Ja, politisk ukorrekt... Kan du nævne andre ting der blev grundlagt i 1776? Ting der måske kunne være relevante på en amerikansk pengeseddel?

Du synes ikke, at det er et pudsigt sammentræf at Illuminati og USA opstod samme år? Især når man ser på det amerikanske flags okkulte symbolik..(det er 13 striber - ligesom der er 13 Illuminati-familier. Og der er FIVE-pointed stars overalt på flaget, også et okkult symbol)...:

http://www.unitedsymbolismofamerica.com/excerpts.php?id=21

Det er også velkendt, at USA blev grundlagt af frimurerne...

https://www.henrymakow.com/the_united_states_is_a_masonic.html

USA´s første præsident og grundlægger, George Washington, var frimurer (ved dog ikke om han ligefrem var medlem af selveste Illuminati, men nu er det jo velkendt, at frimurerne menes at være om ikke andet så i hvert fald allierede med Illuminati):

Og selvom du rigtigt nok nævner, at USA også blev grundlagt i 1776, så synes jeg stadig, at det er et mærkeligt "sammentræf" at man på den amerikanske One Dollar-seddel ser pyramiden med det altseende øje - og at Illuminati blev stiftet præcist samtidig. Jeg tror ikke på at det er et tilfælde. Men det er så bare MIN mening. :yes:

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    6.8%
    • Vis profil
« Svar #20 Dato: Januar 24, 2017, 12:01:57 am »
Jeg ved ikke hvorfra du har information om 13 illuminati familier, men er ret sikker på at jeg kan mane den teori i jorden. Der er 13 trin på pyramiden, ligesom der er 13 striber i det amerikanske flag, for de repræsenterer det samme. Og det er hverken religiøst eller har noget med hemmelige ordener at gøre, men er et symbol på de 13 originale stater der udgjorde USA, og før da "the thirteen colonies" under britisk styre. Jeg er så sikker på dette fordi de tretten striber blev brugt FØR USA blev uafhængigt og FØR illuminati var en ting.

Og 1776 var et begivenhedsrigt år, nok fordi det var på højden af oplysningstiden. For mig er det nok vigtigst fordi det var året hvor man for første gang fik behandlet økonomi som en videnskab med Adam Smith's udgivelse "Wealth of Nations", der har lagt grundlaget for moderne både makro- og mikroøkonomi. Er dette også forbundet med Illuminati? det var også året hvor Cook sejlede ud på sin sidste opdagelsesrejse. Stod Illuminati også bag dette? I så fald har de været ekstremt arbejdsomme at opnå alt dette året hvor de blev grundlagt! Imponerende! Specielt imponerende fordi den amerikanske uafhængighedskrig faktisk så småt begyndte året før i 1775 (dog erklærede de først uafhængighed i 76), så illuminati havde tilsyneladende også adgang til tidsmaskiner.

Men vi kommer tilbage til det følgende: Din forbindelse med illuminati til en pyramide og det altseende øje hænger på at USA erklærede uafhængighed samme år som illuminati blev grundlagt (på trods af at uafhængighedskrigen allerede havde foregået et år). Den eneste sammenhængende kraft jeg ser mellem de to er som sagt oplysningstiden, for USA's uafhængighedserklaring og illuminati er begge produkter af den bevægelse. Så hvad er mest rimeligt at tro. At illuminati, året de bliver grundlagt (!!!) er i stand til at overtage en igangværende oprørsbevægelse en halv verden væk, og få dem til at erklære en uafhængighedserklaring (af grunde?)? Eller at flere vigtige ting kan ske på det samme år?

1453: Hundredeårskrigen slutter. Konstantinopel falderog det østromerske rige slutter endeligt. Uafhængigt.
1521: Hernan Cortez lander i Mexico og ender aztekernes civilisation på få måneder. Sverige får uafhængighed fra Kalmarunionen. Martin Luther bliver lyst i ban af kirken. Alt sammen uafhængigt.

1789: Første amerikanske præsident valgt. Den franske revolution. Fysikeren Ohm bliver født

Det var bare lige et par årstal jeg kunne komme på. Historien er fuld af dem, hvilket man ville forvente at der var en del af selv hvis begivenheder var fuldkomment tilfældigt strøget ud på en tidslinje. Statistisk faktum.

Offline Evalu

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.2%
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: Januar 24, 2017, 06:34:34 pm »
Hvis man virkelig vil se kitch arkitektur skal man til Kina. Her har de en forkærlighed for at forme bygninger efter almindelige objekter, en slags arkitektonisk rindalisme, og det skaber forfærdelige resultater.

Uha, ja.

Her er et eksempel fra Ohio, USA.  Bygningen er (naturligvis) opført af et firma, der laver kurve o.lign.

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.6%
  • Country: ph
    • Vis profil
« Svar #22 Dato: Januar 24, 2017, 06:38:14 pm »

Her er et eksempel fra toilettet

Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal.

doDO

• Gæst
« Svar #23 Dato: Januar 24, 2017, 06:40:26 pm »
Hvis man virkelig vil se kitch arkitektur skal man til Kina. Her har de en forkærlighed for at forme bygninger efter almindelige objekter, en slags arkitektonisk rindalisme, og det skaber forfærdelige resultater.

Uha, ja.

Her er et eksempel fra Ohio, USA.  Bygningen er (naturligvis) opført af et firma, der laver kurve o.lign.

Godt brug af ord.

Jeg kunne godt komme på en par billeder fra Belgien/Holland, men har bestemt at magien er bedre i tanken.