Forfatter Emne: Drenge i pigetøj  (Læst 350 gange)

Offline Mikkelræv46 (OP)

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
Drenge i pigetøj
« Dato: November 06, 2017, 10:09:55 am »
Vi har om et emne i skolen, hvor vi diskutere om det er i orden at drenge går i pige tøj og omvendt.

Ville din pige få lov til at blive klædt ud som Batman til fastelavn, hvis dette var hendes ønske?

Ville din dreng få lov til at blive klædt ud som prinsesse til fastelavn, hvis dette var hans ønske?

Ville din pige få lov til at gå i “drengetøj” til hverdag, hvis dette var hendes ønske?

Ville din dreng få lov til at gå i “pigetøj” til hverdag, hvis dette var hendes ønske?

Ville din pige få lov til at lege med biler, hvis dette var hendes ønske?

Ville din dreng få lov til at lege med Barbie dukker, hvis dette var hans ønske?

Hvad vil du kalde en dreng, som har sin største interesse i at gå i kjoler, lege med dukker, have neglelak mm?

Hvad vil du kalde en pige som har størst interesse for at klatre i træer, lege med biler, og være “vild”?

Hvad din holdning til det?

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    6.6%
  • Country: dk
    • Vis profil
Sv: Drenge i pigetøj
« Svar #1 Dato: November 06, 2017, 10:24:41 am »
Svarer ja hele vejen ned. Og det tror jeg faktisk de fleste idag ville. Tror måske dog jeg ville sætte grænsen med neglelak, uanset køn, for det ville være besværligt at fjerne igen. Og så ville jeg iøvrigt udvise mit barn den anstændighed ikke at tage billeder af deres kønsrolle-leg til de sociale medier.

Når de fleste drenge leger med drengelegetøj og de fleste piger leger med pigelegetøj er det ikke fordi det er kønsroller der er påduttet dem af forældre eller samfundet, men fordi der simpelthen er forskel på piger og drenge om mænd og kvinder, og det er helt OK, sålænge ingen bliver tvunget til noget.

Selv med babyer har studier vist at drenge og piger har forskellige interesser. Der er naturligvis noget overlab som man ville forvente, men i snit interesserer drenge sig mest for nogle ting, og piger mest for nogle andre. Det er fakta. Hvis din lærer eller nogen anden påstår noget andet, er det af politiske grunde og så ved de ikke hvad de snakker om. Skriv endelig her igen, og så skal jeg nok finde kilder frem til mine påstande.

Held og lykke med jeres projekt.

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    13.6%
  • Country: 00
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: November 06, 2017, 10:35:58 am »
Tror måske dog jeg ville sætte grænsen med neglelak, uanset køn, for det ville være besværligt at fjerne igen.

Du skal starte med at lakere dine negle med en klar neglelak. Når den så er tør, så kan du lakere ovenpå med en farvet neglelak. Så undgår du at dine negle bliver permanent misfarvet.

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    13.6%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: November 06, 2017, 10:43:13 am »
Man kan jo alligevel ikke ændre på folks seksualitet ved at forbyde dem at være på den ene eller anden måde. Men jeg ville da nok på det kraftigste fraråde en dreng at møde op i skolen iført pigetøj. Børn kan være så onde mod hinanden.

Offline politisk ukorrekt

• Hyper medlem
  • Activity:
    11.4%
  • Køn: Mand
  • Selvfølgelig styrer aliens da verden.
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: November 06, 2017, 12:43:10 pm »
Svarer ja hele vejen ned. Og det tror jeg faktisk de fleste idag ville. Tror måske dog jeg ville sætte grænsen med neglelak, uanset køn, for det ville være besværligt at fjerne igen. Og så ville jeg iøvrigt udvise mit barn den anstændighed ikke at tage billeder af deres kønsrolle-leg til de sociale medier.

Enig. Synes heller ikke man skal sætte grænser for børns fantasifulde lege, så længe de ikke skader sig selv eller andre. Men det med at poste det på de sociale medier er en dårlig idé, da de dermed nemt kan udstille sig selv og blive ofre for mobning. :yes:

Når de fleste drenge leger med drengelegetøj og de fleste piger leger med pigelegetøj er det ikke fordi det er kønsroller der er påduttet dem af forældre eller samfundet, men fordi der simpelthen er forskel på piger og drenge om mænd og kvinder, og det er helt OK, sålænge ingen bliver tvunget til noget.

Både og. Drenge er jo også forskellige, ligesom piger er det. Og der findes drenge, der hellere vil lege pigelege, men presses til at lege drengelege, fordi det mener samfundet at de bør gøre.

Men ellers har du vel ret. Jeg var jo kun 2 år gammel, da jeg fattede en meget vild og nørdet interese for biler. Noget af det mest drengeagtige man kan interessere sig for. Og det var absolut ikke noget, nogen tvang ned over hovedet på mig. Og i mine drengeår var mine primære interesser biler, motorsport og fodbold (mit store idol var f.eks. Ole Olsen, speedwaykøreren). Og jeg husker, at da jeg var 6-7 år, kendte jeg en pige, som hele tiden lokkede mig med på far, mor og børn samt dukkelege. Og jeg hadede det! Det sagde mig bare intet! Så jeg var skam en rigtig dreng på godt og ondt. MEN jeg har altså også set drenge, der var meget pigede i det og for hvem, det ikke var naturligt at spille fodbold eller interessere sig for biler. Men hvor omgivelserne forsøgte at presse dem til f.eks. at spille fodbold, selvom de hadede det. Ligesom der er mange drenge (og piger), der presses til at agere heteroseksuelt, selvom de inderst inde er homoseksuelle. F.eks. får at vide, at det er fy fy at kysse en anden dreng, men piger må de godt kysse. Det mener jeg er forkert, at børn hjernevaskes til at kun at måtte elske folk af det modsatte køn...

Selv med babyer har studier vist at drenge og piger har forskellige interesser. Der er naturligvis noget overlab som man ville forvente, men i snit interesserer drenge sig mest for nogle ting, og piger mest for nogle andre. Det er fakta. Hvis din lærer eller nogen anden påstår noget andet, er det af politiske grunde og så ved de ikke hvad de snakker om. Skriv endelig her igen, og så skal jeg nok finde kilder frem til mine påstande.

Jamen selvfølgelig er der forskel på piger og drenge. Det er bare blevet så politisk korrekt at hævde det modsatte. At piger og drenge er åh, så ens og at der ikke må være forskel på dem. Det synes jeg er noget pjat, helt ærligt. Blot mener jeg, at piger og drenge skal have samme MULIGHEDER og frihed. Men de skal også fortsat have lov til at være henholdsvis piger og drenge - på godt og ondt. Derfor er det forkert at tvinge drenge til at lege med dukker eller tvinge piger til at spille fodbold. Men hvis de selv vil det, er det noget andet. :yes:

Held og lykke med jeres projekt.

Også herfra. :smile1:
« Senest Redigeret: November 06, 2017, 12:45:49 pm af politisk ukorrekt »
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Offline Desdicardo

• Senior medlem
  • Activity:
    2%
  • Køn: Mand
  • Livet kan være godt.
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: November 06, 2017, 02:03:45 pm »
Tror måske dog jeg ville sætte grænsen med neglelak, uanset køn, for det ville være besværligt at fjerne igen.

Du skal starte med at lakere dine negle med en klar neglelak. Når den så er tør, så kan du lakere ovenpå med en farvet neglelak. Så undgår du at dine negle bliver permanent misfarvet.

Du taler måske af erfaring? ;))
Intet er sikkert her i livet udover døden,

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    13.6%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: November 06, 2017, 02:48:06 pm »

Du taler måske af erfaring? ;))

:JC_shhh: Du må ikke sige det til nogen.

Offline genuine Troll

• Fuld medlem
  • Activity:
    10%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
  • Trolle-rit, trolle-rut-
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: November 06, 2017, 04:06:40 pm »

:girl_wink: nemlig!
Fake profil, :girl_blum2: