Libyen var en af de få lande der ikke havde en bank styret af Rothschild. Det kunne NWO-globalisterne ikke lide derfor skulle Libyen og Gheddafi bare ned med nakken så de også kan få et NWOstyre. Det samme ser man med Assad i dag da Syrien står i vejen for et Greater Israel
Det er ikke sådan, når arabisk skal transskriberes - det kommer der mange sjove resultater ud af.Navnet ser sådan ud på arabisk, og det læses naturligvis fra højre mod venstre: معمر القذافيForbogstavet efter det indledende "al" er et distinkt "K", så hvordan man lige for det til at være et "G" står mig som en gåde. Derudover findes vokalen "e" ikke på arabisk, så det kan i al fald aldrig blive til Gheddafi, uanset hvor meget italienerne kalder ham Gheddafi.
Citat fra: Lunavecchia efter Oktober 02, 2017, 11:53:24 pmDet er ikke sådan, når arabisk skal transskriberes - det kommer der mange sjove resultater ud af.Navnet ser sådan ud på arabisk, og det læses naturligvis fra højre mod venstre: معمر القذافيForbogstavet efter det indledende "al" er et distinkt "K", så hvordan man lige for det til at være et "G" står mig som en gåde. Derudover findes vokalen "e" ikke på arabisk, så det kan i al fald aldrig blive til Gheddafi, uanset hvor meget italienerne kalder ham Gheddafi.Er du araber, siden du kender så meget til arabisk sprog? Dit nick lyder jo ellers italiensk (luna er måne - vecchia er gammel).Hvis bogstavet "e" ikke findes på arabisk, hvordan kan man så hedde Ahmed eller Muhammed?
Er du araber, siden du kender så meget til arabisk sprog? Dit nick lyder jo ellers italiensk (luna er måne - vecchia er gammel).Hvis bogstavet "e" ikke findes på arabisk, hvordan kan man så hedde Ahmed eller Muhammed?
Citat fra: politisk ukorrekt efter Oktober 03, 2017, 12:08:35 amEr du araber, siden du kender så meget til arabisk sprog? Dit nick lyder jo ellers italiensk (luna er måne - vecchia er gammel).Hvis bogstavet "e" ikke findes på arabisk, hvordan kan man så hedde Ahmed eller Muhammed? Nej, jeg er hverken araber eller italiener, men pæredansk i adskillige generationer.Men jeg læste arabisk på Åbent Universitet engang i 1990'erne, og selv om jeg ikke har vedligeholdt sproget siden, husker jeg trods alt stadig alfabetet.Som Homofaber siger, er der ikke deciderede vokaler i arabisk skriftsprog - som der heller ikke er i øvrige semitiske sprog - men 3 bogstaver i alfabetet fungerer som både vokaler og konsonanter, nemlig a, i og u. Og igen som Homofaber siger, er det mest korrekt at skrive Muhammad og Ahmad, og ikke Muhammed og Ahmed.I øvrigt transskriberes de samme navne oftest vidt forskelligt på engelsk og fransk, for nu at nævne et eksempel.
Jeg kan ikke arabisk.
Levestandarden under Gheddafi i Libyen var ca. på højde med Argentina. Så forholdsvist god. En af de bedste i Afrika. Og både uddannelsessystemet og sundhedsvæsenet fungerede ganske fint. Uddannelse var f.eks. GRATIS i Libyen! Og Gheddafi var så menneskekærlig, at det i Libyen var gratis at have hus. Ingen skulle betale husleje i Libyen.
Citat fra: politisk ukorrekt efter Oktober 03, 2017, 01:19:13 amJeg kan ikke arabisk. Det kan jeg sådan set heller ikke længere, men jeg bestod da i propædeutik og fik et ikke specielt prangende ni-tal (efter den gamle karakterskala) i arabisk tekstlæsning. (Nu om dage kan mindre end et tolv-tal jo ikke gøre det). Det jeg lærte, var det, man kalder klassisk arabisk eller på engelsk Modern Standard Arabic, men der er jo et utal af dialekter, som vi faktisk også indgik i det, vi læste.I studiet, som varede 3 år, svarende til 1½ år på fuld tid, indgik Mellemøstens moderne historie, religion og kultur samt litteratur, så jeg fik læst en del arabisk litteratur på enten dansk eller engelsk, og min eksamensopgave i historie var i øvrigt om Hafez al Assad - faderen til den efterhånden nok så bekendte Bashar al Assad.
Det at vi har hans egne ord for at han ville slagte sin befolkning ødelægger ikke dit narrativ en smule?
Bortset fra det, mener du så at en diktator er en god ting, bare det er en god mand? For så er vi dybt DYBT uenige.