Forfatter Emne: Ny måling: Danske medier kæmper med troværdigheden  (Læst 300 gange)

Offline Danskpartisten (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    26.4%
  • Country: 00
    • Vis profil
Ny måling: Danske medier kæmper med troværdigheden
« Dato: Marts 20, 2017, 07:16:01 pm »
TILLID: De etablerede medier har problemer med troværdigheden, hvis man spørger den danske befolkning. Det er blevet mere legitimt at sværte medierne til, siger forsker.

2016 var året, hvor begrebet fake news for alvor blev introduceret til den brede offentlighed. De traditionelle medievirksomheder har i forbindelse med sociale mediers udbredelse fået nye konkurrenter i form af web-medier med klare politiske slagsider, hvor dokumentation ofte er en mangelvare.

Men også de etablerede medier har problemer med troværdigheden, hvis man spørger den danske befolkning. Det viser en ny måling, som Norstat har foretaget for Altinget.

Her svarer 61 procent af danskerne, at de etablerede medier har problemer med troværdigheden. 13 procent svarer ”ja, meget” til spørgsmålet, 48 procent svarer ”ja, til dels”, mens 28 procent svarer ”nej”.

Dejligt at folket er blivet kritisk overfor MSMløgnemedierne
http://www.altinget.dk/artikel/ny-maaling-danske-medier-kaemper-med-trovaerdigheden
Ønsker du heller ikke at danskerne kommer i mindretal i Danmark? Og mener du også at hellig krig som Tyrkiet vil have er en dårlig ide? Så gå ind på stemdansk.dk og bliv stiller for Danskernes Parti

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    65.6%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Sv: Ny måling: Danske medier kæmper med troværdigheden
« Svar #1 Dato: Marts 20, 2017, 10:05:06 pm »
Det kan kun være dig selv, der tidligere har troet på alt, der står i avisen.
din Gud være med dig

• Hyper medlem
  • Activity:
    26.4%
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Marts 20, 2017, 10:10:51 pm »
Jeg har tidligere været kritisk men nu er det meget åbenlyst at løgnemedierne lyver rigtig meget. Lokalaviserne er dog ok men de store løgnemedier kan man ikke rigtig stole på med de vigtige historier. Jeg mener at denne historie skal læses samtidig med den nyhed med at folk vælger Danmarx Radio fra http://www.recordere.dk/2017/03/faerre-husstande-betaler-licens/
http://www.din-debat.dk/index.php?topic=5526.msg71794#msg71794

Disse to nyheder hører uden tvivl sammen
Ønsker du heller ikke at danskerne kommer i mindretal i Danmark? Og mener du også at hellig krig som Tyrkiet vil have er en dårlig ide? Så gå ind på stemdansk.dk og bliv stiller for Danskernes Parti

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    65.6%
    • Vis profil
Der er ingen grund til at skrive om dårlige betalere
« Svar #3 Dato: Marts 20, 2017, 10:20:15 pm »
Man kan bare sætte dem i Ribers, som andre dårlige betalere.

din Gud være med dig

• Hyper medlem
  • Activity:
    26.4%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Marts 20, 2017, 10:25:46 pm »
Man kommer ikke i RKI hvis man ikke betale licens. Der sker nemlig ikke en skid anden end at man en gang om året kan få et brev fra DDRmafiaen som man bare kan smide ud med det samme. Fra Farvellicens.dk

Q: Kan DR se, at jeg har en et tv, en internetforbindelse, en smartphone og en kabelpakke?

A: Nej, DR har ikke nogen efterforskningskompetencer og har derfor heller ikke nogen adgang til registre, der omhandler ens ejerskab af elektronik. Den eneste måde DR kan se, om du ejer et tv på, er ved at kigge gennem dit vindue fra offentligt tilgængeligt område.

Q: Hvad hvis DR uopfordret sender mig et girokort eller en blanket, uden at jeg har tilmeldt mig, og uden at jeg har talt med nogen fra DR?

A: Hvis du ikke selv har tilmeldt dig, eller en licensinspektør har tilmeldt dig efter at have luret ind af dine vinduer (det skal de lade dig vide, hvis det sker), sker der absolut ingenting ved at smide girokortet/blanketten ud. DR sender disse breve ud i stor stil i håb om at folk betaler dem ud af misforstået pligtopfyldelse og frygt. Så ud med det! Det er ikke farligt.

Q: Kan jeg komme til at betale licens med tilbagevirkende kraft?

A: I princippet kan man godt risikere det, men i praksis kan man ikke. Bevisbyrden ligger hos DR, så hvis du selv indrømmer, at du har været licenspligtig i en periode, er der en teoretisk mulighed for det. Dog er det en praksis som DR ikke bruger – de ved nemlig godt, hvor upopulære de ville blive, hvis de begyndte at agere sådan. Så: Indrøm intet – de har ingen ret til at få svar på noget som helst.

Q: Hvad skal jeg sige til licensmanden, hvis han møder op på min bopæl?

A: Licensinspektører har ingen lovhjemmel til at komme ind i dit private hjem. De er at betragte som privatpersoner i den henseende. Så du siger blot: ”Jeg er ikke licenspligtig og har aldrig været det. Hav en dejlig dag. Farvel”

Q: Hvad hvis DR tilmelder mig efter at have været på besøg eller efter, at de har ringet til mig?

A: Hvis DR tilmelder dig efter de har haft kontakt til dig, kan du nemt slippe uden om kravet ved at skrive til adressen direktion@dr.dk. Brevet kan lyde sådan:

”Kære DR. Jeg er blevet kontaktet af jer den. XX/XX og jeg forklarede, at jeg ikke var licenspligtig. Alligevel har I imod min vilje og i strid med loven tilmeldt mig medielicensen. Jeg anmoder venligst om, at I frafalder kravet imod mig, og jeg anmoder om aktindsigt i min licenssag, så jeg kan få overblik over grunden til den fejlagtige tilmelding. Husk at overholde tidsfristen for aktindsigt som angivet i forvaltningsloven. Med venlig hilsen…”

Efter sådan et brev lægger DR sig fladt på ryggen – også selv om de faktisk har set du havde et tv.

Q: Hvordan afmelder jeg medielicensen?

A: Afmelding sker nemt på adressen: https://www.dr.dk/DR/Licens/DR.Licens.Forms/HusstandUnsubscribe.aspx

Og DR er forpligtet til at respektere afmeldingen.

Q: Hvilke konsekvenser kan det have for mig, at afmelde mig medielicensen, selv om jeg reelt er licenspligtig?

A: Den eneste konsekvens det har, er at DR igen kan tilmelde dig medielicensen. Du får ingen bøder og DR gør ikke krav på betaling med tilbagevirkende kraft. Så bedriv dit licensnægteri med den reneste samvittighed og uden frygt.

Q: Optager DR Licens deres telefonsamtaler?

A: Nej! Ifølge Persondatalovens § 6, for at gøre det så SKAL en samtale indledes med at man bliver oplyst at den bliver optaget, ellers er det ulovligt. Derfor kan du være helt rolig – DR optager dig ikke. På samme måde, så dokumenterer licensinspektørerne ikke, hvad du siger, når de opsøger dig i døren.

Q: Hvorfor beder I mig om at søge aktindsigt i min licenssag?

A: Aktindsigt er en rettighed man har ifølge forvaltningsloven til at få indsigt i sagsbehandlingen, når offentlige myndigheder behandler en sag, hvor man er involveret. I forhold til DR, er aktindsigt det relevante juridiske værktøj at bruge til at få DR til at indrømme at de reelt ikke har nogen beviser mod en.
Når man søger om aktindsigt, så SKAL DR som udgangspunkt svare en i løbet af 10 arbejdsdage, dvs. to uger.
I tilfælde af at man skriver et brev til dem, fordi de netop har tilmeldt en, så vil kravet om at give aktindsigt i DR’s beviser mod en, være nøglen til at få dem til at opgive kravet mod en.

Q: Når jeg sender en mail, er det så en god idé at afslutte min mail med teksten “Sendt fra min iPhone”?

A: Nej

Så der er ingen fare med ikke at betale licens. Denne post er natuligvis skrevet på farmors PC

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    65.6%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Marts 20, 2017, 10:35:41 pm »
Så må håbe, at naboen melder snylterne.

Det handler i øvrigt ikke kun om DR.
« Senest Redigeret: Marts 20, 2017, 10:37:30 pm af Anklageren »
din Gud være med dig

• Hyper medlem
  • Activity:
    26.4%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Marts 20, 2017, 10:44:18 pm »
Det er DDR der mener at man SKAL give dem penge for deres globalistiske MSM hjernevask. De lyver så meget bla om migranterne, Rusland, Assad, Trump. Uriasposten har mange gode artikeler der dokumenter DDRhjernevasken. Af så mange mennesker vælger DDR fra er et tegn på at folk ikke gider at give DDR penge for et dårligt produkt. Jeg tør godt vædde på at endnu flere kommer til at vælge DDR fra med at framelde sig licensen i fremtiden
« Senest Redigeret: Marts 20, 2017, 10:46:26 pm af Trump4ever »

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    65.6%
    • Vis profil
Du har en blakket moral
« Svar #7 Dato: Marts 20, 2017, 11:07:35 pm »
Du er ikke bedre end alle andre tyve.

Det du skriver er forkert. TV2's lokale TV stationer er bl.a. også finansierede af den samme licens, som opkræves af DR.

Desuden er det noget folketinget har besluttet.
« Senest Redigeret: Marts 20, 2017, 11:10:30 pm af Anklageren »
din Gud være med dig

• Hyper medlem
  • Activity:
    26.4%
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Marts 20, 2017, 11:13:15 pm »
Hvad er det jeg skriver er forkert? At DDR ikke fortjener mine hårdt tjente penge fordi jeg syntes deres produkt er dårligt? Hvis det er det så er det DDR der har en dårlig moral når de prøver at tvinge folk at betale for propanganda imens DDR chefen tjerner flere penge hvert år. Postlortchefen gør det samme

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    65.6%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Marts 20, 2017, 11:21:32 pm »
Det er sandelig også let at drive et land, hvis man ikke vil betale skat til forsvaret, fordi man er militærnægter - eller ...

Du er ligesom den muslim, der har en kiosk og snyder staten for moms og skat ved at indkøbe colaer i Flensborg.

din Gud være med dig

• Hyper medlem
  • Activity:
    26.4%
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Marts 20, 2017, 11:28:10 pm »
Gode gamle Glistrup sagde på et tidspunkt at en krone betalt i skat til staten er én krone betalt til fædrelandets fordærv. Og jeg mener at en krone betalt til DDR er en krone betalt til globalistisk hjernevask, skyhøje lønninger og lort som jeg ikke gider at se.

Fra http://danmarkshistorien.dk/leksikon-og-kilder/vis/materiale/mogens-glistrup-sammenligner-skattesnydere-med-jernbanesabotoerer-under-besaettelsen/?no_cache=1

Orson Nielsen: De har sagt, at én krone betalt i skat til staten er én krone betalt til fædrelandets fordærv. Mener De det?

Glistrup: Ja.

Orson Nielsen: Hvor meget bidrager De selv til fædrelandets fordærv?

Glistrup: Jeg forsøger at betale den skat, som jeg synes det er ønskeligt at betale, jeg har ikke tallene på mig her, men jeg finder afgjort, at der er grund til at rose de mennesker, der betaler mindst og fordømme de mennesker, der betaler mest i skat. Skal vi sige det på en måde, at det at være skattesnyder, det er en farlig ting, fordi man løber nogle vældige risikoer for at få sig en ordentlig kølle oven i hovedet, men skattesnyderen i dag er at sammenligne med jernbanesabotøren under besættelsen. De gør et farligt job, men de gør et fædrelandsnyttigt job.

Og så skal ting som Danmark og hvilket som helst andet land skal have som skole, sygehus, politi osv hvor skat giver god mening. Danmark derimod har ikke brug for et statsbetalt propaganda kanal/radio der spreder globalistisk hjernevask og dem der vil have det skal betale selv for deres lort. Jeg mener alt mediestøtten skal fjernes helt og DR privatiseres og heldigvis for mig så mener både NB og DP det samme som mig. Den eneste kanal jeg kan forsvare som public service er folketingskanalen da det går under public service. Det kan vel gøres for en licens der svarer til 1 krone om måneden
« Senest Redigeret: Marts 20, 2017, 11:34:54 pm af Trump4ever »

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    65.6%
    • Vis profil
Med lov skal land bygges
« Svar #11 Dato: Marts 20, 2017, 11:46:48 pm »
Det kan godt være, at du synes det er i orden, hvis Mustafa snyder i skat, fordi er han er pacifist og ikke vil betale skat til militæret - men andre synes, at du har en dårlig moral, og at du er en snylter.

Mustafa er altså ikke nogen frihedskæmper.

Således begynder fortalen til Jyske Lov, som kong Valdemar gav, og Danerne vedtog: Med lov skal land bygges ...

Så er den sådan set ikke længere!

« Senest Redigeret: Marts 21, 2017, 12:05:03 am af Anklageren »
din Gud være med dig

• Hyper medlem
  • Activity:
    26.4%
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: Marts 21, 2017, 12:17:20 am »
Nu hvor du har kaldt flere her for nazister og samlignet Anti-rød med Hitler for et par dage siden så er det min tur til at kalde dig for kommunist eller fascist da du ligesom kommunister og fascister mener at der skal være et hjernevask statsstøttet medie som ALLE skal betale for. Rusland havde Parvda til at hjernevaske folk med, nazisterne havde Der sturmer og den rolle med statsstøttet hjernevask som befolkingen er tvunget til at betale til  findes i stor stil stadigvæk i dag med medier som DDR, BBC, SVT, ARD osv. Disse medier har samme rolle som Pravda nemlig at hjernevaske folk med deres propaganda og løgne. Er man en nationalist der er modstander af løgnemedierne så er man dum hvis man stadigvæk giver DDR penge

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    65.6%
    • Vis profil
Gør du da bare det
« Svar #13 Dato: Marts 21, 2017, 12:56:46 am »
Danskerne er nok mere enige med Valdemar Sejr end med dig.

Der er mange love, jeg ikke synes er fornuftige, og man kan arbejde på at ændre lovene - men man skal ikke nøjes med at følge de love, man er enige i (og opfordre til anarki).

Hvor mange tror du ønsker at nedbryde staten?
din Gud være med dig

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.6%
  • Country: ph
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: Marts 21, 2017, 02:00:13 am »

Q: Optager DR Licens deres telefonsamtaler?

A: Nej! Ifølge Persondatalovens § 6, for at gøre det så SKAL en samtale indledes med at man bliver oplyst at den bliver optaget, ellers er det ulovligt. Derfor kan du være helt rolig – DR optager dig ikke. På samme måde, så dokumenterer licensinspektørerne ikke, hvad du siger, når de opsøger dig i døren.

Jeg ved ikke med resten af dit indlæg, men på det punkt her misinformerer du i hvert fald folk.

Enhver har ret til at optage en samtale på bånd uden at fortælle nogen om det, forudsat man selv deltager i samtalen.

Jeg har altså helt ret til at optage en samtale mellem dig og mig på bånd uden at fortælle dig om det, - forudsat jeg selv deltager i samtalen, - samme ret har både licensmanden og alle andre.

Om han så gør det eller ej er en anden sag.

Persondatalovens § 6 handler om noget helt andet, nemlig om at anvende eller videregive de indsamlede data til markedsføring.

« Senest Redigeret: Marts 21, 2017, 02:09:17 am af Phil »
Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal.