Forfatter Emne: ja til moskeer i dk  (Læst 188 gange)

Offline selvi (OP)

• Fuld medlem
  • Activity:
    20.8%
    • Vis profil
ja til moskeer i dk
« Dato: Marts 20, 2017, 02:58:57 pm »
skal det være lovligt?

Offline politisk ukorrekt

• Hyper medlem
  • Activity:
    14.8%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Sv: ja til moskeer i dk
« Svar #1 Dato: Marts 20, 2017, 06:45:02 pm »
Forbydes skal det vel ikke. Men der skal meget mere kontrol med, hvad der foregår i moskeerne. Da det er mit indtryk, at moskeerne i en vis grad bliver brugt til at prædike ekstremisme og fundamentalisme. Ja, vi har religionsfrihed. Men det er ikke tilladt at prædike had, drab o.s.v. på såkaldte vantro.
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Offline Sergeant Voight

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
    • Vis profil
Sv: Moskeer i dk?
« Svar #2 Dato: Marts 21, 2017, 10:50:55 am »
politisk ukorrekt:
Citér
Forbydes skal det vel ikke. Men der skal meget mere kontrol med, hvad der foregår i moskeerne. Da det er mit indtryk, at moskeerne i en vis grad bliver brugt til at prædike ekstremisme og fundamentalisme. Ja, vi har religionsfrihed. Men det er ikke tilladt at prædike had, drab
o.s.v. på såkaldte vantro.

Der var nogle udsendelser på TV2 sidste år på denne tid. De åbnede vist øjnene for flere end tidligere - men alligevel: Da der var gået nogen tid og "folkets forargelse" havde lagt sig, hørte man ikke meget til det. Jeg gjorde i hvert fald ikke.

De imamer, som medvirkede, talte ellers stik imod, hvad der er dansk skik, brug og lov.

Hvis der blev meget mere kontrol, som du kalder det, så er jeg sikker på, at samme imamer og mange af de muslimske moské-brugere ville lave et hysterisk spektakel om "diskrimination", "racisme" og "forfølgelse."
En evig kamp mellem to uforenelige størrelser: Islamisme og dansk kultur.

Var det så ikke bedre at lukke de steder, hvor du selv skriver, at der prædikes ekstremisme og fundamentalisme (had) ?
« Senest Redigeret: Marts 21, 2017, 10:52:33 am af Sergeant Voight »

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    65.6%
  • Country: gl
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Marts 21, 2017, 11:09:20 am »

Var det så ikke bedre at lukke de steder, hvor du selv skriver, at der prædikes ekstremisme og fundamentalisme (had) ?

Det kan jeg godt se det fornuftige i, men hvem skal bestemme det?

For det første ville det være grundlovsstridigt, hvis politikere skulle bestemme det - og det er der sund fornuft i.

Der er jo nogen politikere som påstår, at der kun eksisterer fundamentalistisk islam.

En anden metode ville være, hvis domstolene ville lukke de steder, hvor der prædikes ekstremisme og fundamentalisme (had). Hvis det skal ske inden for grundlovens rammer, så forudsætter det at de steder "virker ved vold".

Anklagerne og domstolene har hidtil været tilbageholdende med at bruge den mulighed, som nok er den eneste i dag. Der kræves maget tunge beviser.
din Gud være med dig

Offline politisk ukorrekt

• Hyper medlem
  • Activity:
    14.8%
  • Country: 00
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Marts 21, 2017, 11:09:51 am »
politisk ukorrekt:
Citér
Forbydes skal det vel ikke. Men der skal meget mere kontrol med, hvad der foregår i moskeerne. Da det er mit indtryk, at moskeerne i en vis grad bliver brugt til at prædike ekstremisme og fundamentalisme. Ja, vi har religionsfrihed. Men det er ikke tilladt at prædike had, drab

Der var nogle udsendelser på TV2 sidste år på denne tid. De åbnede vist øjnene for flere end tidligere - men alligevel: Da der var gået nogen tid og "folkets forargelse" havde lagt sig, hørte man ikke meget til det. Jeg gjorde i hvert fald ikke.

De imamer, som medvirkede, talte ellers stik imod, hvad der er dansk skik, brug og lov.

Hvis der blev meget mere kontrol, som du kalder det, så er jeg sikker på, at samme imamer og mange af de muslimske moské-brugere ville lave et hysterisk spektakel om "diskrimination", "racisme" og "forfølgelse."

Mit udgangspunkt er at vi har religionsfrihed i Danmark. Men da meget tyder på, at ikke så få imamer udfører hadtale imod Danmark og danskerne, mener jeg, at vi bør holde mere øje med, hvad der foregår i moskeerne. Og HVIS det så kan bevises, at moskeerne i betydeligt omfang bruges til at opildne til had mod vesten, så skal de lukkes, hvis du spørger mig.

Men mit udgangspunkt er stadig, at hvis muslimer ellers opfører sig pænt o.s.v., så skal de have lov at have en moskee hist og her - det generer mig sådan set ikke. Men hvis moskeen - som noget tyder på er tilfældet en del steder - misbruges til at nedbryde vesten indefra, så skal vi samtidig være konsekvente og skride ind og lukke den.

Så jeg siger ikke af princip nej til moskeer i Danmark. Men jeg mener, at vi skal være meget mere konsekvente overfor muslimer og imamer, der ikke vil os det vel. Du nævner selv et eksempel på, at det er blevet vist, at der foregår hadtale fra visse imamer, uden at det egentlig har fået nogle konsekvenser. Det er her, jeg mener, at vi er for vage.

Det kan jeg godt se det fornuftige i, men hvem skal bestemme det?

For det første ville det være grundlovsstridigt, hvis politikere skulle bestemme det - og det er der sund fornuft i.

Der er jo nogen politikere som påstår, at der kun eksisterer fundamentalistisk islam.

En anden metode ville være, hvis domstolene ville lukke de steder, hvor der prædikes ekstremisme og fundamentalisme (had). Hvis det skal ske inden for grundlovens rammer, så forudsætter det at de steder "virker ved vold".

Anklagerne og domstolene har hidtil været tilbageholdende med at bruge den mulighed, som nok er den eneste i dag. Der kræves maget tunge beviser.

Ja, og det er her, at jeg spørger om, vor lovgivning ikke er for vag, når nu det næsten er umuligt i praksis at få lukket f.eks. en rockerborg eller en moskee, hvorfra der foregår klare ulovligheder eller som virker gennem vold eller kriminalitet. F.eks. er der i Nørresundby en stor rockerborg. Den er der endnu, selvom der har været utallige episoder i Aalborg og omegn, hvor rockere har været involveret i vold og mord. Det synes jeg er forkert - at man ikke kan lukke lortet. For enhver ved jo, at de fleste rockere er dybt kriminelle. Og det er også velkendt, at rockermiljøet virker gennem trusler og intimidering af folk.
« Senest Redigeret: Marts 21, 2017, 11:14:49 am af politisk ukorrekt »
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.2%
  • Country: ph
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Marts 21, 2017, 11:14:30 am »
politisk ukorrekt:
Citér

Mit udgangspunkt er at vi har religionsfrihed i Danmark. Men da meget tyder på, at ikke så få imamer udfører hadtale imod Danmark og danskerne, mener jeg, at vi bør holde mere øje med, hvad der foregår i moskeerne. Og HVIS det så kan bevises, at moskeerne i betydeligt omfang bruges til at opildne til had mod vesten, så skal de lukkes, hvis du spørger mig.

Men mit udgangspunkt er stadig, at hvis muslimer ellers opfører sig pænt o.s.v., så skal de have lov at have en moskee hist og her - det generer mig sådan set ikke. Men hvis moskeen - som noget tyder på er tilfældet en del steder - misbruges til at nedbryde vesten indefra, så skal vi samtidig være konsekvente og skride ind og lukke den.

Så jeg siger ikke af princip nej til moskeer i Danmark. Men jeg mener, at vi skal være meget mere konsekvente overfor muslimer og imamer, der ikke vil os det vel. Du nævner selv et eksempel på, at det er blevet vist, at der foregår hadtale fra visse imamer, uden at det egentlig har fået nogle konsekvenser. Det er her, jeg mener, at vi er for vage.

Det kan ikke nytte noget kun at se på islam som en religion, det er for naivt - det er i lige så høj grad en ekstremistisk politisk bevægelse, - det har en stor del af verden jo set for længst.

Muslimer skaber jo ikke kun de problemer vi ser i Europa men i hele verden.

Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal.

Sharia

• Gæst
« Svar #6 Dato: Marts 21, 2017, 12:21:17 pm »
Muhams er og bliver et problem?

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    65.6%
  • Country: gl
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Marts 21, 2017, 01:08:50 pm »
Muhams er og bliver et problem?

Det er du også.
din Gud være med dig

Offline selvi (OP)

• Fuld medlem
  • Activity:
    20.8%
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Marts 22, 2017, 10:47:55 am »
Forbydes skal det vel ikke. Men der skal meget mere kontrol med, hvad der foregår i moskeerne. Da det er mit indtryk, at moskeerne i en vis grad bliver brugt til at prædike ekstremisme og fundamentalisme. Ja, vi har religionsfrihed. Men det er ikke tilladt at prædike had, drab o.s.v. på såkaldte vantro.

det jo noget sludder, vil du så forbydes diskotekert fordi narko tiltrækkes der

hvis moskeer lukkes, prædker de had et andet sted. det har jo intet med bygninger at gøre