Forfatter Emne: Hvor mange muslimer er der egentlig i verden? (renset for propaganda)  (Læst 300 gange)

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
I 2010 var der 2.168.000.000 kristne, 1.599.000.000 muslimer og 1.131.000.000 ateister/agnostikere.

Ateismen/agnosticismen vokser i de vestlige lande på kristendommens bekostning. Jeg går ud fra, at de danske ateister/agnostikere lever i forståelse med de kristne, fordi de tilhører den samme kultur

I 2010 var der altså 3.299.000.000 der enten var kristne eller ateister/agnostikere - og det er noget mere end dobbelt så mange, som der var af muslimer i 2010.

Det giver altså et helt andet billede, når man regner ateisterne med - og jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor man ikke plejer at gøre det (på grund af den måde, det bliver anvendt på).

Danskerne er ikke muslimer, og det bliver de heller aldrig

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    6.6%
    • Vis profil
Sv: Hvor mange muslimer er der egentlig i verden? (renset for propaganda)
« Svar #1 Dato: Marts 19, 2017, 01:23:12 pm »
Det undrer mig, hvordan de finder tallet på, hvor mange kristne der er ... man kan jo ikke regne med, der kun findes kristne - hvis de tæller medlemmer af Folkekirken, eller frikirkerne...der er mange flere kristne, end "folk går og tror" ..

Mange som du vil regne med, som ateister, kan meget nemt være kristne  :blum:

Og nu kan jeg lige fortælle, at siden den dag, jeg fortalte om mine problemer med Kristelig dagblad på nettet, har der ikke været noget problem ????

Siden fungerer, og derfor lægger jeg et link:

https://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/kristendommen-vinder-frem-paa-verdensplan

I mere end 100 år har den kristne andel af jordens befolkning været stort set uændret - og i lange perioder svagt faldende.

Men nu viser prognoser, at tendensen går den modsatte vej. Ifølge den seneste statistik fra det amerikanske Center for Studiet af den Globale Kristendom vil andelen af kristne i de næste årtier igen stige, så der i 2050 vil være 3,3 milliarder kristne - svarende til 36 procent af verdens befolkning mod 33,4 procent i dag. En lignende prognose fra det amerikanske PEW Research Center viser, at kristne i 2050 vil udgøre 35 procent af jordens befolkning.

Det var da en god nyhed  :heart2:

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Afrika er overvejende kristent
« Svar #2 Dato: Marts 19, 2017, 01:29:03 pm »

Men nu viser prognoser, at tendensen går den modsatte vej. Ifølge den seneste statistik fra det amerikanske Center for Studiet af den Globale Kristendom vil andelen af kristne i de næste årtier igen stige, så der i 2050 vil være 3,3 milliarder kristne - svarende til 36 procent af verdens befolkning mod 33,4 procent i dag. En lignende prognose fra det amerikanske PEW Research Center viser, at kristne i 2050 vil udgøre 35 procent af jordens befolkning.[/i]

Den dårlige nyhed er, at det er i Afrika syd for Sahara, at kristendommen vil høste de nye sjæle - og at grunden er, at de sorte syd for Sahara føder rekordmange børn.

Danskerne er ikke muslimer, og det bliver de heller aldrig

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.4%
  • Country: dk
    • Vis profil
Sv: Hvor mange muslimer er der egentlig i verden? (renset for propaganda)
« Svar #3 Dato: Marts 19, 2017, 07:06:11 pm »
Det undrer mig, hvordan de finder tallet på, hvor mange kristne der er ... man kan jo ikke regne med, der kun findes kristne - hvis de tæller medlemmer af Folkekirken, eller frikirkerne...der er mange flere kristne, end "folk går og tror" ..

Mange som du vil regne med, som ateister, kan meget nemt være kristne  :blum:

Og nu kan jeg lige fortælle, at siden den dag, jeg fortalte om mine problemer med Kristelig dagblad på nettet, har der ikke været noget problem ????

Siden fungerer, og derfor lægger jeg et link:

https://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/kristendommen-vinder-frem-paa-verdensplan

I mere end 100 år har den kristne andel af jordens befolkning været stort set uændret - og i lange perioder svagt faldende.

Men nu viser prognoser, at tendensen går den modsatte vej. Ifølge den seneste statistik fra det amerikanske Center for Studiet af den Globale Kristendom vil andelen af kristne i de næste årtier igen stige, så der i 2050 vil være 3,3 milliarder kristne - svarende til 36 procent af verdens befolkning mod 33,4 procent i dag. En lignende prognose fra det amerikanske PEW Research Center viser, at kristne i 2050 vil udgøre 35 procent af jordens befolkning.

Nej, det er ikke en god nyhed at så mange forventes at blive hjernevasket til at tro på en ikke-eksisterende fortidsfigur.

Fanatiske trostilhængere, uanset hvilken tro, er farlige for verden.
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855