Forfatter Emne: en update på musenfryd  (Læst 4959 gange)

Offline musenfryd (OP)

• Administrator
  • Senior medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
    • Telefonpasning
en update på musenfryd
« Dato: Juli 03, 2012, 11:29:21 am »
Ja.. der er jo sket lidt siden sidst... prøver at gøre det så kort som muligt...

Jeg arbejde jo i et større callcenter som kundeservicemedarbejder.. det var såmænd fint nok, men arbejdstider ogvilkår kunne være bedre, så jeg fandt noget andet.. receptionist i et firma der tog sig af telefonpasning..
Arbejdstiderne var bedre, ,men vïlkårene langt værre.. jeg tænkte jeg selv måte kunne  klare det bedre end min chef, så jeg satte mig for at undersøge hvordan man bankede sådan et firma op  og så sagde jeg elelrs op..
men det var nok lidt for sent.. efter at have haft et ret stressende og meget stillesiddende job i et halvt år fik jeg en lille blodprop i hjernen og måtte lige gå standby i en måneds tid.. midt i at al planlægningen med nyt firma var i gang, opstarten var planlagt osv.. ikke så godt....
Nå, men jeg kom nogenlunde på højkant igen. Jeg kan stadig godt mærke at fysikken ikke er helt ok, og desvære tog jeg også lidt ekstra på (oven idet jeg havde taget på da jeg fik fjernet livmoderen for 1½ år siden og det jeg tog på da jeg stoppede med at ryge for 9 mdr siden..), men det kæmper jeg så for at tabe igen.

Firmaet her startede så i midten af maj, og det går såmænd meget godt.. vi har kunder og flere er på vej da jeg har fået ja til to rigtigt gode samarbejdsaftaler og flere forhåbentlig er på vej.

Jeg har stadig min søde kæreste, vi har været sammen i knap 5 år nu.
Ungerne er blevet store, de bliver 16 idag, og klarer sig godt. Daniel fik (endelig) konstateret ADHD og kom på efterskole sidste år og det har været rigtig godt. Han har fået gode karakterer i sin afgangsprøve og tager nu 10 klasse også på efterskolen.
Laura klarer sig også godt og skal på handelsskolen efter sommerferien.

Ellers er der vist ikke så meget... jeg har det meget godt... :)
Life's a journey, not a destination

http://prontocallcenter.dk/
hvis der er brug for telefonpasning

Offline sun^lady

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
Sv: en update på musenfryd
« Svar #1 Dato: Juli 03, 2012, 06:06:34 pm »
Hold da op der sker da noget. Godt du er ved at være ovenpå igen Musenfryd. Sikke da en forskrækkelse det må have været  :o
Her går det også sådan nogenlunde. Min datter er blevet 18, og fik konstateret Aspergers i februar. Hun har de sidste to år, virkelig kæmpet en brav kamp for at følge med på gymnasiet, men det er bare umuligt for hende, med de begrænsninger hun har. Så nu flytter hun hjemmefra til august, og starter i en aspergerklasse på Paderup gymnasium. Det glæder hun sig rigtig meget til, men er også lidt nervøs for om hun kan klare det.

Jeg kom i praktik i marts, med lovning om fast arbejde bagefter, men desværre viste det sig at han blot havde brug for gratis arbejdskraft i 3 mdr  >:( Til gengæld fik jeg er fedt kursus, og er nu godt klædt på til at lave og vedligeholde hjemmesider igen, og ikke mindst optimere dem til google. Jeg var blevet noget rusten, så det var fedt med et opfriskningskursus. Der er sket utrolig meget siden jeg har rodet med det sidst. Så jeg leder også efter job, men i Horsens området.

Mit katteopdræt er blevet nedlagt. Det blev for dyrt pludselig, fordi jeg havde en del uheld lige oveni hinanden. Men jeg har da stadig Isis og Bastian  :D

Offline carmen

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
    • Klub-SUK
« Svar #2 Dato: Juli 03, 2012, 06:43:18 pm »
Kender jer jo ikke så meget, da jeg jo ikke før har været så aktiv her. Men dejligt at læse når det går godt for andre, trods modgang  :)

Hold da op der sker da noget. Godt du er ved at være ovenpå igen Musenfryd. Sikke da en forskrækkelse det må have været  :o
Her går det også sådan nogenlunde. Min datter er blevet 18, og fik konstateret Aspergers i februar. Hun har de sidste to år, virkelig kæmpet en brav kamp for at følge med på gymnasiet, men det er bare umuligt for hende, med de begrænsninger hun har. Så nu flytter hun hjemmefra til august, og starter i en aspergerklasse på Paderup gymnasium. Det glæder hun sig rigtig meget til, men er også lidt nervøs for om hun kan klare det.

Kender jo heller ikke dig og hvad du evt. tidligere har skrevet om din datter. Men jeg er sikker på hun nok skal klare det  :-* Det er ( eller kan være ) en lettelse af få stillet en diagnose.  Har selv en voksen søn med asperger, som fil sin diagnose da han var 10 år.  Det var rart på mange måder. Ikke at hans, og vores liv så med et blev nemmere. Det har også været kaotisk.  Han har så fået pension for en del år siden efterhånden. Dengang følte vi ikke der var så mange andre muligheder. Det gav ham ro til at finde sig selv, tage en 3 årig HF eksamen med fuldt skema på VUC. Gik ud med et gennemsnit på næsten 11. Har så af et par omgange været optaget på universitetet men har af forskellige årsager måttet droppe, men har bestemt ikke givet op. Venter bare på rette tid og motivation. Så PØJ PØJ til dig og din datter.  Godt at der findes steder der specifikt har resourcer til specielle børn og unge.

Kærlig hilsen
Carmen

De smukkeste ting i verden kan ikke ses eller røres.  De skal føles i dit hjerte

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    45.8%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Juli 04, 2012, 01:08:48 am »
Med ½ års opsigelse med fuld løn kan man jo tillade sig at være lidt kræsen, indtil det hedder ren understøttelse.

Så nyder du godt af de goder de forbandede røde fagforeninger har opnået for dig. Og de har ikke opnået dem ved at stå med hatten i hånden skal jeg lige hilse og sige.
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Offline Rudolf

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Juli 04, 2012, 02:11:52 am »
Mit barnebarn fik for ca 2o år siden diagnosen Aspergers syndrom.  Indtil da havde forskellige læger sagt både det ene og det andet.
Eksempelvis sendte hans mor ham på cykleferie hos mig, fordi jeg skulle lære ham at færdes i trafikken.
Da han kom hjem fra den ferie skulle han til undersøgelse.

Nu fik han at vide, sat hvis han nogensinde skulle komme til at cykle, ville det blive bagpå en blindetandem.

Men så fik han diagnosen og tilmed en henvisning til en specialskole i Åbybro.

Det ændrede hans liv. Han er blevet student på noget IT værk og han bor i egen lejlighed og klarer sig udmærket. Han er lige blevet bevilliget noget flexjob halløj, og glæder sig til at finde et job.

Jeg behøver ikke af få ret - bare jeg får min vilje

Offline musenfryd (OP)

• Administrator
  • Senior medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
    • Telefonpasning
« Svar #5 Dato: Juli 04, 2012, 08:40:05 am »
Hvor jeg håber I finder noget at rive i, sun og Hartmann..... ang det med googlesøgninger, så kan det godt være jeg kan bruge dig sun, det skal jeg lige se på når min it-pige kommer tilbage fra ferie...

Og det var da godt nok sent at Maja fik en diagnose... men trods alt godt at hun fik den, det gør det tit lidt nemmere når der kommer noget konkret på bordet... og så er man ikke den eneste der har det sådan, det må også være en lettelse tænker jeg.

Ja, det var lidt en forskrækkelse med den prop der, og det sætter godt nok tingene i perspektiv... der er mange ting som jeg ikke gider beskæftige mig med mere eller tage mig særligt af, det er livet simpelthen for kort til

Offline sun^lady

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Juli 04, 2012, 10:08:33 am »
Ja det var sent Maja fik sin diagnose. Ingen havde overhovedet tænkt på at hun måske havde problemer, der kunne gøres noget for. Vi fik en aha-oplevelse, da hendes 16 år ældre storebror fik samme diagnose, for 2 år siden. Det var jo tydeligt at se, at de havde nøjagtigt samme problemer. Desværre var der så lige lidt over et års ventetid hos psykiateren, men bedre sent end aldrig. Utroligt så mange brikker der faldt på plads efterfølgende. Hun skal nok klare sig fint på Paderup, for hun har evnerne og lysten. Jeg er bare SÅ glad for den mulighed findes, så hun kan få den uddannelse hun drømmer om.

Musenfryd -> Kan godt forstå du prioritere anderledes efter sådan en tur. Livet er jo i virkeligheden bare til låns, og vi ved ikke hvor længe vi skal være her. Vi kan lige så godt udnytte tiden på bedste måde, i stedet for at spilde den på unødvendigt skrammel.

Offline MacAlli

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Juli 13, 2012, 10:47:48 pm »
Ja, så lykkedes det mig at finde det nye DD  :) Jeg troede siden var nedlagt, og var ved at overveje at kontakte Musenfryd på Facebook for at høre grunden, men googlede så lige i stedet og bingo! - nyt link  ;)

Hold da op, der er da sket lidt af hvert! Godt du er ved at være på højkant igen, Musenfryd. Pøj pøj m/det nye firma. Det er godt nok sejt gjort sådan at starte et nyt firma. Jeg skal lige forstå det helt korrekt: Har du telefonpasning for andre firmaer, dvs. i stedet for at de har deres egne receptionister og lign. siddende, så ringer man til jer?

Sun: Jeg vidste slet ikke, Maja kunne ske at fejle "noget", men det lyder heller ikke som om, det var noget I selv havde overvejet? Hun har da klaret sig godt i skolen tidligere, ikke?

Her går det fint - maven vokser  :D Jeg har 2½ månede tilbage af min graviditet, og har sådan set ikke de store gener ved det, så det er rigtig dejligt  :)

Offline sun^lady

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Juli 14, 2012, 08:04:52 am »
Sun: Jeg vidste slet ikke, Maja kunne ske at fejle "noget", men det lyder heller ikke som om, det var noget I selv havde overvejet? Hun har da klaret sig godt i skolen tidligere, ikke?

Her går det fint - maven vokser  :D Jeg har 2½ månede tilbage af min graviditet, og har sådan set ikke de store gener ved det, så det er rigtig dejligt  :)

Tja fagligt har hun aldrig haft problemer i folkeskolen, undtagen matematik, men socialt har hun altid haft store problemer. Hun har aldrig kunnet arbejde i grupper f.eks. Men jeg har aldrig anset det som værende tegn på hun "fejlede" noget, da hendes storebror havde det på samme måde, og han klarede sig jo fint. Lige indtil han som voksen fik nogle slemme anfald af panikangst, og blev henvist til psykiater. Som altså kunne fortælle at han var Asperger. Så begyndte jeg at læse om det, for Maja havde jo nøjagtigt de samme "issues", som sin storebror. Det jeg læste, var spot on og passede fuldstændig på Maja. Og da hun fik store problemer i gymnasiet, fordi der var mange flere elever i klassen, og mange flere opgaver i grupper, ja så måtte hun jo også af sted til en psykiater.

Hjertelig tillykke med den komemnde familieforøgelse. Jeg regner da med vi får lov til at se billeder  :)

Offline hanne

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.4%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Juli 14, 2012, 10:04:35 pm »
Jeg har det fint,men kan i huske dk tekno havde han ikke også Asperger
det er vist flere år siden han var her.
religion er roden til al ondskab på jorden
og skulle forbydes.

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Juli 14, 2012, 10:09:17 pm »
Ja. Sjovt, jeg sad også lige og tænkte på dktekno for et par dage siden. Sjov fyr...
It is a common mistake to theorize before one has data. Insensibly one begins to twist facts to suit theories, instead of theories to suit facts.

Offline Rudolf

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Juli 14, 2012, 11:08:45 pm »
Ja dktekno - han var en typisk aspergers. Jeg kan godt savne ham lidt.
Jeg behøver ikke af få ret - bare jeg får min vilje

Offline musenfryd (OP)

• Administrator
  • Senior medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
    • Telefonpasning
« Svar #12 Dato: Juli 16, 2012, 08:30:07 am »
Ja, så lykkedes det mig at finde det nye DD  :) Jeg troede siden var nedlagt, og var ved at overveje at kontakte Musenfryd på Facebook for at høre grunden, men googlede så lige i stedet og bingo! - nyt link  ;)

Hold da op, der er da sket lidt af hvert! Godt du er ved at være på højkant igen, Musenfryd. Pøj pøj m/det nye firma. Det er godt nok sejt gjort sådan at starte et nyt firma. Jeg skal lige forstå det helt korrekt: Har du telefonpasning for andre firmaer, dvs. i stedet for at de har deres egne receptionister og lign. siddende, så ringer man til jer?

Ja, det er rigtigt forstået. Man kan også sige at vi fungere som en slags levende telefonsvarer, for at undgå at folk ringer forgæves og møder netop en telefonsvarer eller en optagettone eller at telefonen slet ikke bliver taget.

Man kan se mere her: www.prontocallcenter.dk :-)

Jeg er glad for at du fandt os, og glæder mig rigtigt meget til at se den lille.. hvordan går det med vovsi? jeg har da lige glemt hvad den hedder (det må være blodproppen :D )

Campanule

• Gæst
« Svar #13 Dato: August 27, 2012, 02:02:00 pm »
Sikke meget der er sket i jeres liv, men det lyder jo rimeligt godt. Især fordi der er kommet diagnoser til så der kan gives hjælp og støtte

Ja når man har været alvorligt sygt, så ser man på livet med andre øjne. Kender det  :hug:

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    45.8%
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: September 26, 2012, 12:11:34 pm »
........................... (det må være blodproppen :D )

Hvad for noget? Dig (MUsenfryd), blodprop?

Jeg kender dig ikke, men jeg tror du viste et billede af dig selv for nogle år siden på DD. Da var du en almindeligt pænt udseende kvinde i 30'erne. Ikke overvægtig, så hvad for noget?
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.