Forfatter Emne: To begivenheder  (Læst 789 gange)

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    45.8%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
Sv: Fred i mellemøsten
« Svar #45 Dato: December 07, 2017, 07:06:45 am »
Men Trump er nu god nok, jeg kan godt lide den måde han har anerkendt Jerusalem som Israels hovedstad på. Som om han ville sige "hvad vil i gøre ved det ?", stærkt gjort.

Jeg kan også godt lide denne ydmygelse af de storsnudede muslimer.
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Offline El_Nino

• Hyper medlem
  • Activity:
    9.4%
  • Country: dk
  • Vejen skal altid være snorlige og fremad
    • Vis profil
Sv: To begivenheder
« Svar #46 Dato: December 07, 2017, 11:00:07 am »
Det kan så også betyde, at USA IKKE længere vil blive betragtet som en forhandlingspartner i Mellemøstens konflikter. Denne position kan meget vel blive overtaget af Iran, eller Rusland - eller gru og gyyss Kina. :help: :daz:
Tænk altid én gang til over det, før du gør det!

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    96.4%
  • Country: gl
    • Vis profil
Krig, krig og atter krig
« Svar #47 Dato: December 07, 2017, 11:19:25 am »
Men Trump er nu god nok, jeg kan godt lide den måde han har anerkendt Jerusalem som Israels hovedstad på. Som om han ville sige "hvad vil i gøre ved det ?", stærkt gjort.

Du hylder med andre ord krigens væsen, og ser gerne en stor religionskrig. Vi ved alle, at Jerusalem blev erobret for 50 år siden, og nu skal erobringen åbenbart være hovedstad, selvom det er en slags krigserklæring.

Jeg må skuffe dig, for krige er dybest set ikke religionskrige. Religion er bare noget man bruger for at motivere masserne. Man fører realpolitik, og krig er bare politik med andre midler.

Krig er blot det mere had og ødelæggelse, der skal ryddes op i bagefter, og derfor fører man normalt politik uden krig.

Nu vil jeg igen citere historikeren Lars Hovbakke Sørensen, som har skrevet en af de bøger, der har vakt mest opmærksomhed: Et kontinent i krig - Europas historie gennem 1000 år

Det er ikke fordi jeg vil hænge Europa ud - NÆH - jeg tænker mest på Jerusalem, og de krige der har været i lige det område de sidste par tusinde år. En slags allegori. Der har jo været nogen krige om Jerusalem historisk set, og det er underdrevet.

Løsrevne citater sat ind i en sammenhæng, som jeg har valgt:

Lars Hovbakke Sørensens idé er, at der har været næsten uafbrudt krig mellem de europæiske stater i 1.000 år indtil 1945.

Hvad de seneste to generationer af europæere har levet i, er med andre ord en undtagelse fra den blodige normaltilstand, som vore forfædre kendte den.

Sørensen mener, at det europæiske statssystem i grunden er uforandret: »Når man ser på kortet over Europa omkring år 1000, er det iøjnefaldende, hvor meget det ligner det europakort, vi kender i dag«, som det hedder til indledning.

Indledningsvis konstaterer Lars Hovbakke Sørensen nøgternt i en enkelt sætning: ”Europa er krigens kontinent”. Krig, krig og atter krig. Men. Ifølge forfatteren med det forunderlige resultat, at vor tids Europakort i bund og grund ikke adskiller sig fra det kort, der kan tegnes omkring år 1000. Lars Hovbakke Sørensens hovedtese er således, at det europæiske statssystem gang på gang demonstrerer ”… sin store stabilitet i al sin blodige ustabilitet…”.

Citater slut.

Nu er der åbenbart nogen, som gerne vil genoplive korstogene, og så spørger jeg: Hvis man ser på Jerusalems og Israels status i dag - har de mange krige om byen kunnet betale sig?

Danskerne er ikke muslimer, og det bliver de heller aldrig

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    96.4%
  • Country: gl
    • Vis profil
« Svar #48 Dato: December 07, 2017, 11:23:10 am »
Det kan så også betyde, at USA IKKE længere vil blive betragtet som en forhandlingspartner i Mellemøstens konflikter. Denne position kan meget vel blive overtaget af Iran, eller Rusland - eller gru og gyyss Kina. :help: :daz:

Det er nemlig rigtigt. Jeg kan desværre kun give dig en like.

Danskerne er ikke muslimer, og det bliver de heller aldrig

Offline Licensnægteren

• Hyper medlem
  • Activity:
    36.6%
  • Country: 00
  • Foragter NWOeliten, løgnemedierne og multikulturen
    • Vis profil
« Svar #49 Dato: December 07, 2017, 12:14:44 pm »
Iran samarbejder med Rusland og Syrien.
Afmeld DDRlicensen her https://www.dr.dk/om-dr/licens/selvbetjening/afmeld-medielicens-0 du bliver 2600 kroner rigere hvert år og du slipper for at betale til løgnepropagandaen (Husk nem-id)

Offline J. Langgaard-Nielsen

• Fuld medlem
  • Activity:
    10.2%
  • Country: dk
  • "Dig elsker jeg - Danmark mit Fædreland!"
    • Vis profil
Sv: Fred i mellemøsten
« Svar #50 Dato: December 07, 2017, 01:20:08 pm »
Carlo:
Citér

- og ih og næh, hvor det dog interesserer os, storvrøvlende gamle pispotte!   :LaieA_064:
Profilen Carlo: "Skulle voldtægt ikke være straffrit for samfundets vel?" (Din-debat.dk 24/2 2016.)
Det er Carlos slags, jeg vil have buret inde. J. Langgaard-Nielsen.