Forfatter Emne: Ny og meget billigere Tesla  (Læst 374 gange)

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    94.4%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Ny og meget billigere Tesla
« Dato: Juli 11, 2017, 12:40:51 pm »
Den nye Tesla Model 3 kommer til at koste omkring 35.000 dollars i USA eller knap 230.000 kroner før afgifter eller rabatter.

Det er virkelig en skam, at regeringen har lagt store afgifter på EL-biler, for ellers havde det bare været BILEN.

Tesla Model 3 kommer ifølge Teslas egne informationer til at indeholde fem siddepladser, en rækkevidde på 345 km., acceleration fra 0-100 på under seks sekunder og autopilotsoftware.

http://www.dr.dk/nyheder/viden/tech/ny-billigere-tesla-elbil-er-rullet-af-samlebaandet
din Gud være med dig

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    12.4%
  • Country: dk
    • Vis profil
Sv: Ny og meget billigere Tesla
« Svar #1 Dato: Juli 11, 2017, 12:59:21 pm »
Jeg venter fortsat på en kommercielt brugbar version af brint-bilen. Tankningen med en traditionel el-bil er stadig for besværlig og tidskrævende efter min mening. Desuden vejer batterier ret meget, hvilket somregel gør elbiler lidt tunge i sving.

Når det er sagt synes jeg at det er fedt at der kommer flere elbiler at vælge imellem, og teknologien fra elbiler kan overføres direkte til brintbiler da brintbilen også ER en el-bil bare med egen generator ombord.

Offline nobody

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Juli 11, 2017, 01:36:09 pm »
Tesla-bilen køre Ca. 400-Km på en opladning, og den er kun 30-minutter om at blive opladet 100%, så hvis man skal fra Sjælland til Jylland, så var det måske en ide at tage en færge som havde opladningsstationer :) .

Venlig Hilsen Poul Jørgensen

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    94.4%
    • Vis profil
AFSTAND KØBENHAVN SKAGEN 516 KM
« Svar #3 Dato: Juli 11, 2017, 02:50:14 pm »
Det lyder udmærket med opladning på færger, og man kan jo spise eller handle i Bilka, mens Tesla'en bliver ladet op.

Tesla-bilen køre Ca. 400-Km på en opladning, og den er kun 30-minutter om at blive opladet 100%, så hvis man skal fra Sjælland til Jylland, så var det måske en ide at tage en færge som havde opladningsstationer :) .

din Gud være med dig

Offline nobody

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Juli 11, 2017, 03:30:23 pm »
GuBBi.

Jeg så engang et program i TV, der var der en "bil", den havde kostet 5-miliader $ at lave, den kørte i 5-år inden den skulle tankes igen, og det eneste den skulle havde var 20-liter havvand, også kunne den køre 5-år igen, den udviklede selv brint af vandet.

Det er jo vejen frem, men 5-miliarder-$ er godt-nok mange penge.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    94.4%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Juli 11, 2017, 04:07:40 pm »
Jeg venter fortsat på en kommercielt brugbar version af brint-bilen. Tankningen med en traditionel el-bil er stadig for besværlig og tidskrævende efter min mening. Desuden vejer batterier ret meget, hvilket somregel gør elbiler lidt tunge i sving.

Når det er sagt synes jeg at det er fedt at der kommer flere elbiler at vælge imellem, og teknologien fra elbiler kan overføres direkte til brintbiler da brintbilen også ER en el-bil bare med egen generator ombord.

Det tvivler jeg stærkt på, at du har ret i.

Batteriet i S-modellen - som er det største batteri - vejer 544 kg.

Det skal du sammenligne med vægten af en benzinmotor og en fuld tank.

din Gud være med dig

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    94.4%
    • Vis profil
Til jer der har bil
« Svar #6 Dato: Juli 11, 2017, 04:17:39 pm »
Hvor mange mange i løbet af et år vil du tro, at du kører mere end 400 km på en dag?

din Gud være med dig

Offline dna

• Fuld medlem
  • Activity:
    4.6%
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Juli 11, 2017, 04:33:55 pm »

Det tvivler jeg stærkt på, at du har ret i.

Batteriet i S-modellen - som er det største batteri - vejer 544 kg.

Det skal du sammenligne med vægten af en benzinmotor og en fuld tank.

Teslaen har stadig elmotorer også. Om noget skal de 544 kg sammenlignes med en fuld tank. Jeg ved dog ikke helt hvad elmotorerne vejer i forhold til benzinmotoren.

Offline nobody

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Juli 11, 2017, 04:48:17 pm »
DNA.

I gamle dage vejede en 5-Hk el-motor 30-40-Kg, i dag vejer den 5-Kg, og hvis det er en høj-frekvens motor, så yder den betydeligt mere end den vejer, og det var jo netop Tesla`s princip, højere frekvens jo mindre spil varme og jo flere HK- Pr. Kgw/Amp.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    94.4%
    • Vis profil
Det er forkert
« Svar #9 Dato: Juli 11, 2017, 05:58:54 pm »
Teslaen har stadig elmotorer også. Om noget skal de 544 kg sammenlignes med en fuld tank. Jeg ved dog ikke helt hvad elmotorerne vejer i forhold til benzinmotoren.

Model S's motor genererer 362 hestekræfter (ifølge de officielle specifikationer) og vejer kun 31,75 kg.

https://chargedevs.com/newswire/elon-musk-cooling-not-power-to-weight-ratio-is-the-challenge-with-ac-induction-motors/

Desuden spares det meste af vægten ved transmissionen.

din Gud være med dig

Offline dna

• Fuld medlem
  • Activity:
    4.6%
    • Vis profil
Sv: Det er forkert
« Svar #10 Dato: Juli 11, 2017, 06:22:30 pm »

Model S's motor genererer 362 hestekræfter (ifølge de officielle specifikationer) og vejer kun 31,75 kg.

https://chargedevs.com/newswire/elon-musk-cooling-not-power-to-weight-ratio-is-the-challenge-with-ac-induction-motors/

Desuden spares det meste af vægten ved transmissionen.

Ja, så indhenter man nok det meste af vægtforøgelsen ved batteri/tank ved den sparede vægt ved motor/gearkasse.

Offline Marius, the giraffe

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    2%
  • Country: 00
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Juli 12, 2017, 03:01:18 pm »
GuBBi.

Jeg så engang et program i TV, der var der en "bil", den havde kostet 5-miliader $ at lave, den kørte i 5-år inden den skulle tankes igen, og det eneste den skulle havde var 20-liter havvand, også kunne den køre 5-år igen, den udviklede selv brint af vandet.

Det er jo vejen frem, men 5-miliarder-$ er godt-nok mange penge.

Hej Poul

Din opstilling holder vist ikke (hav)vand…

Hvis den omtalte motor skulle producere 20 l havvand om til brint, ville dette udgøre omkring 13 l brint, vel at mærke med den utænkelige virkningsgrad ”1” og uden medgået energi til processen.

13 l brint modsvare knap 47 liter benzin.

Husk at der hverken er medregnet tab ved spaltning eller medgået energi til produktion, hvilket med nuværende kendte teknikker, decimere værdien af den udvundne brint.

Det du sikkert tænker på er den teoretiske værdi hvis man kunne fusionere brinten i en spand havvand, så havde resultatet sikkert været retvisende.

Men derfra er vi temmelig langt fra endnu – selv med 5.000.000.000 USD i lommen…

//MTG
//MTG

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    45.8%
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: Juli 16, 2017, 04:42:03 am »
Men du får da lige billedet af en elektrisk bil fra 1942.

En Peugeot VLV.

https://en.wikipedia.org/wiki/Peugeot_VLV
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Offline dna

• Fuld medlem
  • Activity:
    4.6%
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: Juli 24, 2017, 10:27:55 pm »
Den nye Tesla Model 3 kommer til at koste omkring 35.000 dollars i USA eller knap 230.000 kroner før afgifter eller rabatter.

Det er virkelig en skam, at regeringen har lagt store afgifter på EL-biler, for ellers havde det bare været BILEN.

Tesla Model 3 kommer ifølge Teslas egne informationer til at indeholde fem siddepladser, en rækkevidde på 345 km., acceleration fra 0-100 på under seks sekunder og autopilotsoftware.

http://www.dr.dk/nyheder/viden/tech/ny-billigere-tesla-elbil-er-rullet-af-samlebaandet

Du har ret. Afgifter på biler bør sænkes. LA lykkedes med at få sænket registreringsafgiften fra 180 til 150%. Forhåbentlig kommer den længere ned.

Offline Ieed

• Jr. medlem
  • **
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: Juli 24, 2017, 10:54:02 pm »
Med moms og hele pivtøjet snakker vi 450.000 jvf. FDM.
Med venlig hilsen
Ieet