Forfatter Emne: I er sq stride.... men hjælp mig lige.  (Læst 3821 gange)

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    3%
    • Vis profil
Sv: I er sq stride.... men hjælp mig lige.
« Svar #45 Dato: Februar 08, 2018, 11:29:46 am »
DerRudi

Jeg har heller ikke fattet, hvorfor Politisk ukorrekt mente, du var i flertal  :ohmy: ??

Du er selv en af dem, der har deltaget ivrigt i profilgætterier.

Ja, men det kunne - have været undgået, hvis der var blevet bannet og ryddet op !

Det var jo umuligt, at få en seriøs debat herinde.

Jeg gik ind i en debat, med Politisk ukorrekt, da jeg kunne se, hans dømmekraft, ikke var ret god  :connie_1:

At sammenligne DerRudi - med nogle fuldebøtter fra Lolland, der skriver som et barn, der har sovet i dansktimerne, kunne jeg ikke lade være med, at kommentere - der skal altså være måde med galskaben  :connie_13:

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    3%
    • Vis profil
Sv: Pas hellere på, lille mjav
« Svar #46 Dato: Februar 08, 2018, 11:34:21 am »
Jo lyjse han skriver da sagligt men her er han jo kommet med den samme slags trusler som Langgård det var ordret de samme,  :girl_sigh:

Trusler har ingen betydning, når vi er anonyme - det er straks meget værre, at lægge andres private  familiebilleder ud, det er ulovligt, og straffen kunne vi se, da den mor lagde et foto af hendes barns blotter.
Hun fik højere straf end blotteren.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    20.2%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #47 Dato: Februar 08, 2018, 11:51:43 am »
Jo lyjse han skriver da sagligt men her er han jo kommet med den samme slags trusler som Langgård det var ordret de samme,  :girl_sigh:

Nej, det var ikke ordret det samme.
Licensnægteren: "Charlottesville er ingen ting i forhold til hvad der kommer i Sverige fra NMR fremover."

Offline genuine Troll

• Hyper medlem
  • Activity:
    5%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
  • Trolle-rit, trolle-rut-
    • Vis profil
« Svar #48 Dato: Februar 08, 2018, 11:54:09 am »

Nej, det var ikke ordret det samme.

Der skulle nok have stået::> næsten ordret,  :girl_smile:

Og meningen var ihvertfald den samme,
Fake profil, :girl_blum2:

Stina

• Gæst
« Svar #49 Dato: Februar 08, 2018, 11:54:23 am »

Trusler har ingen betydning, når vi er anonyme - det er straks meget værre, at lægge andres private  familiebilleder ud, det er ulovligt, og straffen kunne vi se, da den mor lagde et foto af hendes barns blotter.
Hun fik højere straf end blotteren.

Sørgeligt som du blander æbler og pærer.

Der er fandens til forskel på, et billede af en blotter, og så Poul Jørgensens søsters Facebook billeder., for at ramme ham.

Nej jeg bifalder ikke det, men hans måde og debatter på har altid provokeret.
Og det har så ført til man har kopieret hendes billeder.
Som det intet ulovligt er i.
Undersøg det selv.

Jeg kan godt lide, du tror din dømmekraft er bedre end PU. Det, bliver han næppe glad for at læse.

Poul Jørgensen blev permanent vænnet herfra, da han skrev han vidste hvem Tørresnoren er i virkeligheden, og han nok skulle ødelægge dennes liv, at ordene kommer fra et utroværdigt pjok der er bange for sin egen skygge gør det vel ikke legalt?

Næh, du nøjes du med at bidrage til korrekturlæsning.
Bortset fra det, så er problemet væk. Så pak du bare krudtet væk igen.

Du kunne bruge tiden på, at læse de artikler der er skrevet om folk som dig med hang til, at lege lærinde.

« Senest Redigeret: Februar 08, 2018, 12:06:38 pm af Stina »

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    3%
    • Vis profil
« Svar #50 Dato: Februar 08, 2018, 12:19:21 pm »
Stina... det undrer mig, at du er her endnu... jeg tænker.. hvad skal du nu finde på, når du ikke kan køre hetz mod Poul J.

Hvis man går ind på din profil, og læser dine indlæg, så handler de ikke om andet !

Jeg er faktisk ligeglad med, hvordan andre skriver, og hvor mange fejl - også når dine bogstaver zik zakker  .. det er også de svampe.. eller de bajere..  :blum:

Men debatten med Politisk ukorrekt gik på, hvem der var troll, og i de tilfælde, ser jeg på skriften !

Viggo Kurt og dig, er ikke samme person, men I lider - af den samme besættelse  :bad:

https://www.datatilsynet.dk/borger/sociale-netvaerk/det-maa-du-ikke-offentliggoere/

Private oplysninger må kun offentliggøres, hvis personen giver lov
Vi har alle oplysninger, som ikke kommer andre ved. Det er oplysninger om vores private forhold.
F.eks. hvor meget gæld du har, at du har en bestemt sygdom, eller at du har fået en bøde.

Den slags oplysninger har man lov til at holde for sig selv.
Persondataloven beskytter den slags oplysninger. Det betyder, at du ikke bare må offentliggøre private og følsomme oplysninger om andre personer, uden at sørge for at spillereglerne i loven er opfyldt.
Du må normalt kun offentliggøre den slags oplysninger, hvis du har et klart samtykke fra den person, oplysningerne handler om.
Et samtykke er, når personen selv har sagt ja til offentliggørelsen. Det skal være klart og tydeligt, hvad der er sagt ja til. Og det skal være frivilligt. Du må altså ikke bruge tvang til at få samtykket.

Portrætbilleder

Du må ikke offentliggøre et portrætbillede af en anden person, uden først at indhente samtykke fra personen. Det samme gælder, hvis det er et portrætbillede af to personer.

I værste fald kan man komme i fængsel

Hvis det du skriver er meget krænkende kan det være, du overtræder straffeloven. Det samme gælder, hvis du offentliggør nøgenbilleder af en anden. Der risikerer du også straf efter straffeloven.

CITAT slut

Det du og din troll - makker, har gjort - her på Din Debat, er lige til en fængselsstraf !

Stina

• Gæst
« Svar #51 Dato: Februar 08, 2018, 12:39:39 pm »
Stina... det undrer mig, at du er her endnu... jeg tænker.. hvad skal du nu finde på, når du ikke kan køre hetz mod Poul J.

Hvis man går ind på din profil, og læser dine indlæg, så handler de ikke om andet !

Jeg er faktisk ligeglad med, hvordan andre skriver, og hvor mange fejl - også når dine bogstaver zik zakker  .. det er også de svampe.. eller de bajere..  :blum:

Men debatten med Politisk ukorrekt gik på, hvem der var troll, og i de tilfælde, ser jeg på skriften !

Viggo Kurt og dig, er ikke samme person, men I lider - af den samme besættelse  :bad:

https://www.datatilsynet.dk/borger/sociale-netvaerk/det-maa-du-ikke-offentliggoere/

Private oplysninger må kun offentliggøres, hvis personen giver lov
Vi har alle oplysninger, som ikke kommer andre ved. Det er oplysninger om vores private forhold.
F.eks. hvor meget gæld du har, at du har en bestemt sygdom, eller at du har fået en bøde.

Den slags oplysninger har man lov til at holde for sig selv.
Persondataloven beskytter den slags oplysninger. Det betyder, at du ikke bare må offentliggøre private og følsomme oplysninger om andre personer, uden at sørge for at spillereglerne i loven er opfyldt.
Du må normalt kun offentliggøre den slags oplysninger, hvis du har et klart samtykke fra den person, oplysningerne handler om.
Et samtykke er, når personen selv har sagt ja til offentliggørelsen. Det skal være klart og tydeligt, hvad der er sagt ja til. Og det skal være frivilligt. Du må altså ikke bruge tvang til at få samtykket.

Portrætbilleder

Du må ikke offentliggøre et portrætbillede af en anden person, uden først at indhente samtykke fra personen. Det samme gælder, hvis det er et portrætbillede af to personer.

I værste fald kan man komme i fængsel

Hvis det du skriver er meget krænkende kan det være, du overtræder straffeloven. Det samme gælder, hvis du offentliggør nøgenbilleder af en anden. Der risikerer du også straf efter straffeloven.

CITAT slut

Det du og din troll - makker, har gjort - her på Din Debat, er lige til en fængselsstraf !

Du skal ikke bryde hjernen om hvorfor jeg skriver her.
Jeg har samme ret til dette som dig.

Det jeg har skrevet om har altsammen været lagt ud af manden selv, at du ikke blev interesseret før i år, så du er uvidende om det kan man ikke gøre noget ved.

Du linker til portrætter taget hos en fotograf.
Her er hvad der gælder for

https://www.dr.dk/nyheder/indland/politi -tyveri-og-misbrug-af-facebook-billeder-er-lovligt

Hvis man vil sikre sig dette ikke sker, så sørger man for billederne ikke ligger offentlig.

Min IP er på ingen måde skjult, og det jeg har skrevet på ingen måde ulovligt.

Men du tror du ved bedre.
Og fred være med det.

Jeg holder fast i du burde holde dig til religionsdiskussioner, og jagte skrivefejl.

« Senest Redigeret: Februar 08, 2018, 03:33:52 pm af Stina »

politisk ukorrekt

• Gæst
« Svar #52 Dato: Februar 08, 2018, 01:05:05 pm »

Selvom du ofte skriver på en lidt, synes jeg, påtaget pigenaiv måde, så kan jeg se, at du i virkeligheden er én af de mere intelligente herinde, da du godt kan se, hvordan tingene hænger sammen. Det er nok fordi, du har en vis grad af kvindelig intuition. :yes:

Jeg fatter virkeligt ikke, at nogle af de andre er så enøjede og blinde at de ikke kan se, at de der profiler skriver på samme måde, liker hinanden konstant og bruger samme udtryk. Evalu postede forleden dag tre eksempler på, hvordan tre forskellige højreprofiler alle var besatte af asfaltstampning og støvletramp. Det er jo meget påfaldende. Så mistanken om, at samme person står bag de pågældende profiler er ret stærk, i hvert fald for mit vedkommende.

Dog vil jeg godt lade en lille tvivl komme Rudi til gode. Jeg sidder IKKE med hans ip-adresse/adresser. Det gør GuBBi. Og jeg har tidligere været lidt for hurtigt ude med at konkludere, at Anklageren var Tigermanden. Noget jeg ikke længere er sikker på. Tværtimod mener jeg i dag, at der er nogen, der forsøger at snakke Anklageren efter munden for at mistænkeliggøre ham.

Derfor vil jeg selvfølgelig ikke helt afvise, at nogen efteraber Rudi, som han selv har antydet (som jeg læser ham). Det er teoretisk muligt, at nogen gør det for at mistænkeliggøre ham. Og i så fald vil jeg da gerne undskylde overfor Rudi. Bevares, det manglede dog bare. Måske er der én eller anden psykopat, der sidder og udgiver sig for os allesammen og spiller os ud imod hinanden. Man kan selvfølgelig ikke helt afvise det...

Men grunden til, at jeg ikke har den store tiltro til Rudi, er, at han selv fra sin egen officielle profil har brugt groft sprog flere gange. Truet tror jeg ikke direkte han har - ikke hvad jeg umiddelbart erindrer (andre er velkomne til at rette mig, hvis jeg husker forkert). Man han har det dog med at være ret nedladende i sit sprog og bruge hårde gloser om folk. Bl.a. mener jeg, at han engang kaldte en anden bruger for kloakrotte eller noget i den stil.

Så derfor fastholder jeg min mistanke, men erkender samtidig, at jeg ikke kan være stensikker på noget. Dog forventer jeg så, at Rudi tager afstand fra Langgaard´s trusler imod mig. Hvis han gør det, vil jeg evt. være villig til at give ham en chance og lade som om, at han intet har med de andre andre lignende/efterabende (?) højrefløjsprofiler at gøre. Men så længe han ikke tager afstand fra trusler, vil mistanken stadig være der om, at han stod bag Langgaard´s profil. Dog er jeg enig i en pointe, han selv kom med forleden. Nemlig at det var mistænkeligt, at Dommeren og Tigermanden begge dukkede op af det blå kort efter Langgaard-Nielsen´s trusler, når de ellers ikke har været online i et stykke tid. Hvorfor kom de pludselig frem som trolde af en æske i løbet af få timer efter, at disse trusler blev fremsat? Det virkede søgt...så derfor har jeg også ytret tanken, at disse trusler kunne være et FALSK FLAG. At en venstreradikal udgav sig som Langgaard-Nielsen og fremsatte disse trusler for at mistænkeliggøre højrefløjen eller måske den virkelige Rudi. Ligesom jeg fornemmer, at nogen forsøger at efterabe Anklageren fra profiler som f.eks. Venstrefløjens Hævner og Abernes Konge o.s.v.

Jeg syntes egentlig tidligere, at Rudi på mange måder havde en del gode og relevante indlæg. Og det HAR han stadig. Der er ingen tvivl om, at manden er velformuleret og på en relevant måde italesætter mange af de problemer, der er med flygtningestrømmen her i landet. Men mandens tone mener jeg halter en smule, for at sige det mildt. Der er der virkeligt plads til forbedringer.

Uanset hvad, er den egentlig rod til problemerne og intrigerne herinde den manglende moderation. Så vi må håbe, at GuBBi snart er tilbage igen. Og så håber jeg, at han for eftertiden er mindre radikal i sin moderering, men mere konsekvent. Det kan så være, jeg også selv bliver banned, fordi han er træt af, at jeg har forsøgt at råbe ham op på det sidste. Men det er den risiko, jeg lever fint med, fordi jeg har ikke bare kunnet ignorere de uhyrligheder, der er foregået her på debatten på det sidste. Sådan er jeg som person. Ser jeg noget, jeg finder uacceptabelt, så siger jeg fra. Så bliver jeg nogle gange upopulær. Sådan ér det jo. Man får jo fjender, når man tør sige fra overfor folk. Jeg forstår da godt, at stalkere og hardcore trolls er trætte af mig, fordi jeg udstiller deres opførsel. Det er klart, at de hellere så, at jeg holdt min kæft, så de uhindret kunne trolle og stalke videre...

En dag laver jeg måske mit eget site, fordi jeg har en klar idé om, hvordan jeg ville køre sådan et site. Jeg ville være lige så frisindet som GuBBi overfor hvilke emner, der må diskuteres og over, hvilke holdninger, der må ytres. Men modsat GuBBi ville jeg skride meget hurtigere ind overfor personforfølgelse, stalking og trusler. Der ville jeg skride ind med det samme HVER gang, jeg så optræk til noget. Her synes jeg, at der i månedsvis er blevet givet alt for lang snor herinde. Og denne overbærenhed og manglende konsekvens har gjort, at din-debat efterhånden har udviklet sig til en magnet for trolls og stalkers...
« Senest Redigeret: Februar 08, 2018, 01:26:02 pm af politisk ukorrekt »

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    3%
    • Vis profil
« Svar #53 Dato: Februar 08, 2018, 02:48:45 pm »
Politisk ukorrekt

Citér
Derfor vil jeg selvfølgelig ikke helt afvise, at nogen efteraber Rudi, som han selv har antydet (som jeg læser ham). Det er teoretisk muligt, at nogen gør det for at mistænkeliggøre ham. Og i så fald vil jeg da gerne undskylde overfor Rudi. Bevares, det manglede dog bare.

Find de profiler, du har i tankerne   :smile1: og lad os så, sammenlige skriften.

Husk de indlæg de har lagt, kan de ikke "rende fra" - selvom du mener, de ændrer deres skrivemåde, efter jeg lagde de sammenligninger.

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    3%
    • Vis profil
« Svar #54 Dato: Februar 08, 2018, 02:57:47 pm »
Stina - dit link virker ikke, jeg er ikke sådan at narre !

De billeder og de oplysninger I har lagt herinde, er til fængselsstraf !!

https://www.onlinepartners.dk/blog/deling-pa-facebook-lovgivning-regler-og-andet/

Offline musenfryd (OP)

• Administrator
  • Senior medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
    • Telefonpasning
« Svar #55 Dato: Februar 08, 2018, 03:02:58 pm »
I har jo INGEN respekt for noget som helst?
Hvad skal alt det fis til for i denne tråd?
Og hvis I er så pjattede med at vide hvem der er bag diverse profiler, så bør I bruge et forum med validering af profiler eller Facebook, og ikke DD.
Men det er der nok ikke så mange der er interesserede i.
Jeg forstår simpelthen ikke at I vil være bekendt at opføre jer sådan overfor Gubbi der stiller forummet til rådighed for jer ganske gratis.
« Senest Redigeret: Februar 08, 2018, 03:07:56 pm af musenfryd »
Life's a journey, not a destination

http://prontocallcenter.dk/
hvis der er brug for telefonpasning

Stina

• Gæst
« Svar #56 Dato: Februar 08, 2018, 03:09:02 pm »
Stina - dit link virker ikke, jeg er ikke sådan at narre !

De billeder og de oplysninger I har lagt herinde, er til fængselsstraf !!

https://www.onlinepartners.dk/blog/deling-pa-facebook-lovgivning-regler-og-andet/

Jeg har ikke lagt billeder, så fat det dog.
Det jeg konfronterede Poul Jørgensen med er fra hans tidligere skriverier om sagen.

politisk ukorrekt

• Gæst
« Svar #57 Dato: Februar 08, 2018, 03:46:04 pm »
Og hvis I er så pjattede med at vide hvem der er bag diverse profiler, så bør I bruge et forum med validering af profiler eller Facebook, og ikke DD.
Jeg forstår simpelthen ikke at I vil være bekendt at opføre jer sådan overfor Gubbi der stiller forummet til rådighed for jer ganske gratis.

Hej Musenfryd.

Jeg ved godt, du skrev, at du gerne ville have dig frabedt irrelevante kommentarer i denne tråd. Og jeg kan godt forstå, du synes det er respektløs med de lange baner af intriger, der foregår i tråden her. Men jeg selv vil forsvare mig med, at det første er i det sidste indlæg, jeg skrev lidt ovenover, at jeg veg bort fra emnet. Men da havde flere andre herinde jo allerede ødelagt tråden. Så tænkte jeg, at det da næsten kunne være ét fedt og da et par trolls havde angrebet mig personligt (igen igen), måtte jeg jo ligesom også give dem svar på tiltale (hvad jeg gjorde længere oppe). Inden da havde jeg, synes jeg da selv, holdt mig til trådens emne. Nemlig at give tip om indhold eller brugere, der burde sanktioneres overfor.

Og jo, jeg synes også, at denne tråd har udartet sig. Endnu engang - hvilket nok skyldes at de bannede profiler er vendt tilbage, blot under andre identiteter. Viggo Kurt er i hvert fald pærenem at genkende.

M.h.t. profilgætteri, så vil jeg endnu engang sige, at det er irrelevant, så længe folk opfører sig ordentligt. Ja, så kan folk for min skyld have 50 profiler (selvom jeg stadig ville mener, det er useriøst, men det er hvad det så er...). Men når jeg går efter bestemte profiler, så er det fordi, jeg tydeligt kan se, at det er stalkers, der blot er kommet tilbage i ny forklædning. Og jeg synes det er for nemt for stalkers og hardcore trolls at boltre sig, som det passer dem. Derfor italesætter jeg dette problem. Det kan ikke være rigtigt, at én der fremfører grove trusler, bare kan dukke op fra næste profil og ny ip og så er det som om, intet var hændt. Den slags påtaler jeg altså og det finder jeg, at jeg er i min gode ret til.

Dog har du på sin vis ret i, at hvis vi ikke kan lide den nemme adgang til forum her, så findes der selvfølgelig andre platforme, hvor man skal registrere sig o.s.v. Men jeg har det selv sådan, at jeg ikke bryder mig om at stå frem på f.eks. facebook med fuldt navn og ansigt, da stalkers herinde før har vist utallige gange, at de ikke tøver med også at poste andres billeder fra facebook og lignende medier! Så det er lidt et dilemma, at jeg gerne vil have et frit forum med fri adgang. Men samtidig føler jeg også, at den slags fora har det med at virke som magneter for trolls og stalkers. Og det er svært at finde nogen nem løsning på dette problem. Måske skulle jeg lave mit eget sitet? Jeg ville selv overveje sådan noget som validering gennem sms, som jeg ved at nogle sites bruger. Og det er jo stadig et lille indgreb i folks personlige frihed. Man får jo ikke folks rigtige navne på den måde.

Og vel er siden gratis og tak for det. Men hvis man ejer et debatsite med hundredevis af brugere, mener jeg også at man må vedkende sig et vist ansvar. Det tror og håber jeg da også, at ejeren gør. Men jeg synes det kan virke lidt som om, at han har stukket hovedet under busken på det sidste. Men måske har han en god grund. Måske har nogen stalket eller truet ham. Måske har han været bortrejst. Eller måske har han været syg...

Hvis han har en god forklaring på sit fravær, vil jeg selvfølgelig på forhånd undskylde, at jeg har hundset lidt med ham på det sidste. Men jeg syntes bare, det har været tvingende nødvendigt, at han kom på banen og viste lidt handlekraft oven på de seneste ugers ulovligheder og grove trusler herinde. Derfor sætter jeg da også pris på, at du, Musenfryd, kom på banen. Selvom du sikkert synes at flere af os er pisseirriterende. :yes:

« Senest Redigeret: Februar 08, 2018, 04:03:23 pm af politisk ukorrekt »

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #58 Dato: Februar 08, 2018, 03:51:58 pm »

Bare for lige at slå det helt fast; du kan heller ikke stole på, at folk er dem, de giver sig ud for at være på FB.
Det vrimler med falske profiler - også der.

Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

politisk ukorrekt

• Gæst
« Svar #59 Dato: Februar 08, 2018, 03:55:50 pm »

Bare for lige at slå det helt fast; du kan heller ikke stole på, at folk er dem, de giver sig ud for at være på FB.
Det vrimler med falske profiler - også der.

Sandt. Så derfor er der heller ikke nogen nem løsning på problemet med anonyme trolls og stalkers. Men man kan dog om ikke andet prøve at gøre adgangen for disse typer så kompliceret som mulig. Jeg ville selv overveje tiltag som:

- validering via sms/telefon
- godkendelse af profiler før de kan skrive (hvilket musenfryd midlertidigt har indført, kan jeg forstå)
- øget moderation. D.v.s. hvis jeg som ejer ikke selv havde tid til at moderere, så ville jeg hyre én til det
- politianmeldelse af ulovligheder. Som praksis er nu, bliver ulovligheder bare slettet uden anmeldelse. Jeg synes det bør have større konsekvenser at begå ulovligheder. Det er ikke rimeligt, at jungleloven bare gælder på nettet, så der er frit slag for trusler, postning af private billeder og informationer o.s.v.