Forfatter Emne: Abort bør være en respekteret nødløsning  (Læst 432 gange)

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.4%
  • Country: bs
    • Vis profil
Sv: Abort bør være en respekteret nødløsning
« Svar #15 Dato: September 09, 2017, 05:07:38 pm »

"En kvinde der ikke mener at abort er en sidste udvej, men som bare får en efter en anden uden omtanke, bør den kvinde være mor?"

Dette bekræfter bare, at stadig manger deler en misvisende og uvidende overbevisning.

Hvis du skal citere nogen her, så gør det ordentligt!
Det Gubbi mener, er jo at hvis en kvinde adskillige gange møder op for at få en abort, så burde nogen måske nok råde dullen til at blive steriliseret!
Et kvindemenneske som er så sløset med sit sexliv, og sin egen krop, egner sig ikke til at blive mor.

Antallet af provokerede aborter er himmelråbende højt - mener jeg.
http://www.esundhed.dk/sundhedsregistre/ABR/Sider/ABR01.aspx

Ikke under 15.000 om året i tiden fra 2007 til og med 2015. Det er fandme for mange.

Jeg ER tilhænger af den frie ret til abort, men der savnes vist lidt mere forsigtighed hos kvinderne.

Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

Offline JoYo

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    16.8%
  • Country: dk
  • Believe
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: September 09, 2017, 05:57:16 pm »

Jeg ER tilhænger af den frie ret til abort, men der savnes vist lidt mere forsigtighed hos kvinderne.

Nonsens.
Det er Dillerfeber hos mænd som burde straffes ifølge princippet, INTET er gratis i livet.

Offline astrid k

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0.4%
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: September 09, 2017, 06:01:11 pm »

"En kvinde der ikke mener at abort er en sidste udvej, men som bare får en efter en anden uden omtanke, bør den kvinde være mor?"

Dette bekræfter bare, at stadig manger deler en misvisende og uvidende overbevisning.

Det Gubbi mener, er jo at hvis en kvinde adskillige gange møder op for at få en abort, så burde nogen måske nok råde dullen til at blive steriliseret!
Et kvindemenneske som er så sløset med sit sexliv, og sin egen krop, egner sig ikke til at blive mor.

Ikke under 15.000 om året i tiden fra 2007 til og med 2015. Det er fandme for mange.

Og hvis en mand gør som han vil med så mange han vil, vil folk så bede ham om at være forsigtig og have et mindre sløset sexliv? Og opfordre det til bedre adfærd, at kalde en kvinde for "dulle"?

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.4%
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: September 10, 2017, 07:56:45 am »

Og hvis en mand gør som han vil med så mange han vil, vil folk så bede ham om at være forsigtig og have et mindre sløset sexliv? Og opfordre det til bedre adfærd, at kalde en kvinde for "dulle"?

Du magtede ikke lige at forholde dig til hvad jeg skrev, men går efter manden i stedet for!

Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.6%
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: September 10, 2017, 10:06:50 am »

Landboen

Citér

Ja ! Og der er noget riv ruskende galt 
 :dash2: for samtidig kæmper mange par med, at blive gravide !

Der er en løsning på problemet, så ingen liv, ville gå tabt, og der vil være sparet mange penge, hvis vi kunne lukke Fertilitetsklinikkerne !

https://www.rigshospitalet.dk/afdelinger-og-klinikker/julianemarie/fertilitetsklinikken/undersoegelse-og-behandling/Fertilitetsbehandling/Sider/default.aspx

I stedet for abort, er der par, der med glæde, vil byde barnet velkommen i deres liv  :heart2:

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.4%
    • Vis profil
« Svar #20 Dato: September 10, 2017, 10:36:31 am »

Landboen

Citér

Ja ! Og der er noget riv ruskende galt 
 :dash2: for samtidig kæmper mange par med, at blive gravide !

Der er en løsning på problemet, så ingen liv, ville gå tabt, og der vil være sparet mange penge, hvis vi kunne lukke Fertilitetsklinikkerne !

https://www.rigshospitalet.dk/afdelinger-og-klinikker/julianemarie/fertilitetsklinikken/undersoegelse-og-behandling/Fertilitetsbehandling/Sider/default.aspx

I stedet for abort, er der par, der med glæde, vil byde barnet velkommen i deres liv  :heart2:

Så du mener seriøst at omkring 15.000 børn pr. år fremover bare skulle komme til verden for at blive bortadopteret?
At få børn er ikke en ret i livet, så luk gerne fertilitetsklinikkerne.
Jeg er, som skrevet tidligere, ikke imod den frie ret til abort, jeg så bare gerne at langt flere kvinder lige gad være lidt mere obs på ikke at blive uønsket gravid.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Det er jeg helt enig i
« Svar #21 Dato: September 10, 2017, 11:11:12 am »

Så du mener seriøst at omkring 15.000 børn pr. år fremover bare skulle komme til verden for at blive bortadopteret?
At få børn er ikke en ret i livet, så luk gerne fertilitetsklinikkerne.
Jeg er, som skrevet tidligere, ikke imod den frie ret til abort, jeg så bare gerne at langt flere kvinder lige gad være lidt mere obs på ikke at blive uønsket gravid.

Man kan godt gøre noget for at færre bruger abort som en erstatning for svangerskabsforebyggelse - uden at gå imod fri abort.

Der sælges ca. 20 millioner kondomer om året i Danmark, og det er et udtryk for, at mange lytter til gode råd.

din Gud være med dig

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.6%
    • Vis profil
« Svar #22 Dato: September 10, 2017, 12:20:02 pm »
Landboen

Citér

De 15.000 børn, slår ikke til... I 2015 blev der i Danmark udført i alt 37.616 fertilitetsbehandlinger, hvoraf de 29.354 var for kvinder med dansk cpr-nummer.

https://sundhedsdatastyrelsen.dk/da/nyheder/2017/assisteret-reproduktion-2015_06012017

Der er også den fordel, at de børn der ville blive bortadopteret -  ville vide, hvor de kom fra - deres far er ikke far til flere tusinde børn !
« Senest Redigeret: September 10, 2017, 12:22:40 pm af lyjse »

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Læser du ikke dine egne links?
« Svar #23 Dato: September 10, 2017, 12:29:40 pm »
Landboen

Citér

De 15.000 børn, slår ikke til... I 2015 blev der i Danmark udført i alt 37.616 fertilitetsbehandlinger, hvoraf de 29.354 var for kvinder med dansk cpr-nummer.

https://sundhedsdatastyrelsen.dk/da/nyheder/2017/assisteret-reproduktion-2015_06012017

Der er også den fordel, at de børn der ville blive bortadopteret -  ville vide, hvor de kom fra - deres far er ikke far til flere tusinde børn !

Der står også i dit link, at kun hver 7. påbegyndte fertilitetsbehandling førte til en graviditet.

Det gælder om at holde tungen lige i munden, for dine gode hensigter er ikke altid nok.

Jeg kan godt se, at det ville være godt, hvis flere udsatte børn bliver adopterede af en god familie - men der er også en bagside af medaljen - "tvang" eller "handel med børn".

din Gud være med dig

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.6%
    • Vis profil
« Svar #24 Dato: September 10, 2017, 10:01:49 pm »
Anklager
Citér

Der står også i dit link, at kun hver 7. påbegyndte fertilitetsbehandling førte til en graviditet.

Har jeg påstået andet ???

Jeg henviser til, hvor mange barnløse der findes, og hvor ærgerligt det er, at så mange børn, bliver slået ihjel ...at så mange ikke bliver gravide, trods gentagne forsøg, må da være endnu et bevis på, at jeg har ret  :big_grin:

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #25 Dato: September 10, 2017, 11:09:21 pm »
Anklager
Citér

Har jeg påstået andet ???

Jeg henviser til, hvor mange barnløse der findes, og hvor ærgerligt det er, at så mange børn, bliver slået ihjel ...at så mange ikke bliver gravide, trods gentagne forsøg, må da være endnu et bevis på, at jeg har ret  :big_grin:

Det fungerer bedst i teorien.

Vi har jo prøvet det, og mange valgte så alligevel at få en illegal abort med en strikkepind på køkkenbordet. Det gik tit galt, fordi det foregik under uhygiejniske forhold udført af ikke-læger. Ofte valgte de socialt udsatte kvinder, som ikke fik abort, alligevel at beholde barnet. De havde jo gået med barnet i maven i 9 måneder og udviklet moderfølelser.

Ofte fik børnene et dårligt liv, fordi de på den måde fik forældre, som ikke kunne magte at opfostre et barn - ikke af ond vilje - men fordi de ikke havde overskud til det. Så kom børnene på børnehjem, og i moderne tid kunne de ikke adopteres væk uden moderens samtykke.

Man kan jo ikke tvinge adoptioner igennem. Det er i hvert fald ikke godt.

din Gud være med dig

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    12%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #26 Dato: September 11, 2017, 06:20:41 pm »

For det første, velkommen til.

For det andet, så ved man at man har med en feminist at gøre, når kvinder ikke engang kan opføre sig skidt i et hypotetisk eksempel.

Og ja, en mand som har ubeskyttet sex med mange og risikerer både at få børn til højre og venstre, samt at få og sprede kønssygdomme har også et sløset sexliv. Der er ingen dobbeltstandarder her. Folk der ikke kan finde ud af at tage vare på sig selv, mener jeg heller ikke er de bedste forældre, så jeg laver et, synes jeg selv, ret stærkt argument FOR fri abort.

De mest ressourcestærke børn fås af de mest ressourcestærke forældre, så jeg synes det er fint at vi giver abort til folk der ikke føler sig klar, uanset grunden.

Mht. "En kvinde skal bestemme over sin egen krop" argumentet er jeg i grunden enig, men jeg bliver nød til at give abort-modstanderne ret i at der kommer et tidspunkt hvor det bliver mere end bare hendes egen krop. Modsat modstanderne mener jeg dog først den grænse går til der er nok tankegang i fostret til at det kan kaldes for et menneske. Præcis hvor mange uger vi er inde i graviditeten før den grænse går ved jeg ikke.

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.6%
    • Vis profil
« Svar #27 Dato: September 12, 2017, 02:13:04 pm »
Anklager

Citér
Man kan jo ikke tvinge adoptioner igennem. Det er i hvert fald ikke godt.

Nej - og den frie abort, skal også blive, MEN den skal ikke være GRATIS !

Vi må også betale for, at gå til tandlægen.

Derimod, hvis kvinden vælger at adoptere, skal hun have et beløb .. hun har udgifter, under graviditeten f.eks. og lidt for "svie og smerte" skal hun også have - også smerten over - ikke at kunne beholde sit barn, måske psykologhjælp m.m.

Men det ville være meget billigere, for samfundet !

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    48.8%
  • Country: 00
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #28 Dato: September 12, 2017, 03:25:52 pm »
Nej - og den frie abort, skal også blive, MEN den skal ikke være GRATIS !

Vi må også betale for, at gå til tandlægen.

Det vil vende den tunge ende nedad. Så vil alle dem som ikke burde få børn, der som regel også er økonomisk sårbare, få afkom. Det har vi set, ikke just er heldigt. Du skulle bare se min niece.

Citér
Derimod, hvis kvinden vælger at adoptere, skal hun have et beløb .. hun har udgifter, under graviditeten f.eks. og lidt for "svie og smerte" skal hun også have - også smerten over - ikke at kunne beholde sit barn, måske psykologhjælp m.m.

Men det ville være meget billigere, for samfundet !

Det kan jeg gå med til - også at det ville være billigere for samfundet.
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.