Forfatter Emne: Det ender sandsynligvis med en verdensregering  (Læst 850 gange)

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: ph
    • Vis profil
Sv: Du fortsætter din kryptiske stil
« Svar #30 Dato: Januar 11, 2018, 03:08:03 pm »
Nej du "læser" ikke det folk skriver, - du gætter og laver dine egne "fortolkninger" helt ud i den blå luft.

Ja, der superrige skaber masser af beskæftigelse til de fattige som ellers ikke ville blive skabt.

Det kunne sagtens være noget helt andet arbejde, som at de fattige arbejder på et transportsystem, de selv har gavn af.

Der er masser af andre muligheder end en luksusyacht.

Jeg synes, at du her fortsætter med at forsvare, at nogen er så superrige, at nogen udvalgte få sejler rundt i superyachter til milliarder af kroner - og at det oven i købet skulle være en stor fordel for de fattige.

Ifølge den logik, må det være til gavn for de fattigste, at kun 8 personer ejer lige så meget som halvdelen af jordens befolkning - og så er vi tilbage ved den påstand - som du protesterer sådan imod.

Citér

Jeg forstår heller ikke hvorfor arbejderne hellere vil bygge luksusyachter som Serene til de superrige i stedet for skoler og andre mere nyttige ting, - men de ville altså hellere arbejde på Serene.

Det er da ikke noget, som arbejderne har bestemt. Ingen har spurgt dem, om de hellere ville bygge tog til et gratis transportsystem eller noget helt andet. De bliver nødt til at tage det arbejde, som de kan få, fordi der ofte er arbejdsløshed i denne verden.

Citér

Jeg forsvarer ikke de superrige, men jeg er heller ikke misundelige på dem.

Det er heller ikke de superrige jeg mener med "os", men vores lille firma og klubben, der jo rent faktisk ikke forærer dem nogen yacht, men skaber job og beskæftigelse til en hel del på og med andre folks yachts.

Hvor skulle man vide fra, at du ikke mener "dig og kapitalisterne" - når du så tit forsvarer kapitalismen? (og når det i virkeligheden er Bill Gates, som har sat arbejdet i gang).

Citér

Du kan leje Serena, det koster kun 1,5 millioner euro - om ugen, Bl.a. Bill Gates har lejet den til en ferie med sin familie.

https://www.yachtcharterfleet.com/luxury-charter-yacht-23155/serene.htm

Hvordan vil din "verdensregering" så klare de problemer ?

Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    45%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
Sv: Kun hvis man VIL misforstå
« Svar #31 Dato: Januar 11, 2018, 03:21:09 pm »
Nej du "læser" ikke det folk skriver, - du gætter og laver dine egne "fortolkninger" helt ud i den blå luft.

Jeg laver da nogenlunde samme fortolkning som Anklageren.

Citér
Ja, der superrige skaber masser af beskæftigelse til de fattige som ellers ikke ville blive skabt.

Sådan er kapitalismen. De fattige skal trælle for de rige.

Citér
Jeg forstår heller ikke hvorfor arbejderne hellere vil bygge luksusyachter som Serene til de superrige i stedet for skoler og andre mere nyttige ting, - men de ville altså hellere arbejde på Serene.

Fordi det kapitalistiske samfund er så perverst. Selvfølgelig vil folk helst arbejde for den højeste løn. Og kapitalismen er sådan indrettet at de fattige træller for at skabe profit for de rige.

Citér
Det er heller ikke de superrige jeg mener med "os", men vores lille firma og klubben, der jo rent faktisk ikke forærer dem nogen yacht, men skaber job og beskæftigelse til en hel del på og med andre folks yachts.

Du kan leje Serena, det koster kun 1,5 millioner euro - om ugen, Bl.a. Bill Gates har lejet den til en ferie med sin familie.

Det skib er da den ultimative perversitet. Hvorfor sidder jeg her og tænker på at somaliske pirater måske ikke er nogen dårlig ide alligevel. Når de rige er ude at sejle med deres koner eller ludere, eller hvad det lige er i dag, og somaliske pirater fik fat i dem. Det ville være sjovt.
Licensnægteren: "Charlottesville er ingen ting i forhold til hvad der kommer i Sverige fra NMR fremover."

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    98.4%
  • Country: gl
    • Vis profil
« Svar #32 Dato: Januar 11, 2018, 03:39:06 pm »

Jeg går ikke ind for revolution, og jeg tolket det - som om det er i dag - og ikke i en tænkt fremtidsverden, hvor alt kan lade sig gøre.

Mindske uligheden - for når middelklassen bruger pengene i stedet for de superrige, så vil de ikke gå til super-yachter, men til noget mere jordnært, som ville sætte mere arbejde i gang.

Nogen af mine kammerater (der er små selvstændige erhvervsdrivende), arbejder da også somme tider på yachter (som ofte besøger Grønland).

De kunne også have arbejdet på fartøjer fra olieefterforskning, hvis kapitalen var blevet investeret der, og det tror jeg bestemt ikke, at de ville have haft noget imod.

Jeg ville være lidt betænkelig ved det, men det er de ikke.

Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #33 Dato: Januar 11, 2018, 03:55:55 pm »

Jeg går ikke ind for revolution, og jeg tolket det - som om det er i dag - og ikke i en tænkt fremtidsverden, hvor alt kan lade sig gøre.

Mindske uligheden - for når middelklassen bruger pengene i stedet for de superrige, så vil de ikke gå til super-yachter, men til noget mere jordnært, som ville sætte mere arbejde i gang.

Nogen af mine kammerater (der er små selvstændige erhvervsdrivende), arbejder da også somme tider på yachter (som ofte besøger Grønland).

De kunne også have arbejdet på fartøjer fra olieefterforskning, hvis kapitalen var blevet investeret der, og det tror jeg bestemt ikke, at de ville have haft noget imod.

Jeg ville være lidt betænkelig ved det, men det er de ikke.

Jeg kan udmærket se der kunne laves mere fornuftige ting end de mange superyachts, slotte, pælæer og privatfly der laves til de superrige, - men det er altså sådan det er i den virkelige verden og det er den jeg lever i, - ikke en eller anden drømmeverden uden penge og uden ulighed.

Jeg tror såmænd vi begge gerne vil mindske uligheden og ændre andre ting til det bedre hvis vi kunne, forskellen ligger nok i hvordan.

Jeg er også mere betænkelig ved at de bygger transportsystemer, olieefterforskning og andre tiltag der gør det muligt at der kan være endnu flere mennesker på jorden end jeg er ved superyachter. Jeg er i det hele taget mod alle tiltag der gør at vi kan være endnu flere mennesker på jorden end vi allerede er.

Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    98.4%
  • Country: gl
    • Vis profil
Det store spørgsmål er "hvordan"
« Svar #34 Dato: Januar 11, 2018, 05:18:19 pm »

Jeg tror såmænd vi begge gerne vil mindske uligheden og ændre andre ting til det bedre hvis vi kunne, forskellen ligger nok i hvordan.

Jeg er også mere betænkelig ved at de bygger transportsystemer, olieefterforskning og andre tiltag der gør det muligt at der kan være endnu flere mennesker på jorden end jeg er ved superyachter. Jeg er i det hele taget mod alle tiltag der gør at vi kan være endnu flere mennesker på jorden end vi allerede er.

Indtil midten af 1980'erne ejede de rigeste 10% i USA halvdelen af værdierne. Deres andel var faldet lidt i hele århunderet, og man troede faktisk dengang, at i kapitalismen gik man imod større lighed.

Så begyndte de rigeste 10%'s andel af værdierne at stige - og i dag ejer de rigeste ti procent 76% af værdierne i USA.

"De halvtreds procent", som de rigeste 10% ejede indtil 1980'erne var fint nok til, at det kunne betale sig for kapitalister at arbejde.

Spørgsmålet er nærmere, hvordan man kommer tilbage til det mere "normale" i et kapitalistisk samfund.

Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #35 Dato: Januar 12, 2018, 11:22:29 am »

Det skib er da den ultimative perversitet. Hvorfor sidder jeg her og tænker på at somaliske pirater måske ikke er nogen dårlig ide alligevel. Når de rige er ude at sejle med deres koner eller ludere, eller hvad det lige er i dag, og somaliske pirater fik fat i dem. Det ville være sjovt.

Det er ingen ting Carlo. - og piraterne ville ikke have en chance, - den kan sagtens forsvare sig mod pirater og har endda missilforsvarssystem ombord. Den har også en u-båd i bunden.

De superrige kappes nemlig om at have den største yacht. I fem år havde Abramovich`s Eclipse rekorden som verdens største private yacht, men den er nu blevet overgået igen, - indtil nogen bygger en der er et par meter længere.

Alene i 2017 er der blevet bygget 14 nye private superyachts, deraf 1 i top-ti klassen.

Eclipse

Har anslået koster en halv billion $ og har plads til 36 gæster i 18 luksuskahytter.

Managed by Blue Ocean Yacht Management,

Den er bygget i 2010 er 162,5 meter lang, har 9 dæk, ca. 70 mands besætning, en helipad med tre helikoptere, en 16 m lang svømmepøl der kan omdannes til et dansegulv, udendørs ildsted og naturligvis mini undervandsbåd og missilforsvarssystem.

I september 2017 tankede Eclipse op i Dubrovnik, 750 tons til den nette pris af ca. 1 million Euro, - det var 40 tankbiler som dem her og så var tanken endda ikke helt fuld.

Selvfølgelig kan du også leje Eclipse, - det koster kun 2 millioner $ - om ugen

« Senest Redigeret: Januar 12, 2018, 11:44:22 am af Phil »

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    45%
  • Country: 00
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #36 Dato: Januar 13, 2018, 07:36:21 am »
De superrige kappes nemlig om at have den største yacht. I fem år havde Abramovich`s Eclipse rekorden som verdens største private yacht, .................

Abramovich er en af de største slyngler. Det koster en nemt livet at stå i vejen for ham. Det er ham der er den største kraft bag Putin.
Licensnægteren: "Charlottesville er ingen ting i forhold til hvad der kommer i Sverige fra NMR fremover."