Forfatter Emne: Ser I ældre eller yngre ud end I er?  (Læst 1458 gange)

politisk ukorrekt

• Gæst
Ser I ældre eller yngre ud end I er?
« Dato: Januar 09, 2018, 11:59:44 am »
Forleden var jeg ved at rydde op i nogle ældgamle videobånd. Og jeg fandt en hjemmevideo fra da jeg var 20 år gammel. Måske synes man bare, at de unge ser yngre ud, jo ældre man selv bliver. Men jeg blev lidt paf over at se, hvor ung jeg så ud som 20 årig. Jeg synes, når jeg ser det klip i dag, at jeg mere lignede en på 15 end en på 20. Men det skyldes måske bare, at de 20 årige ser yngre ud i ens øjne, jo ældre man selv bliver. Jeg kan huske en episode fra da jeg var 21 år gammel. Der var der en mand i 40´erne, der skulle gætte min alder. Han skød på at jeg var 14 år. Jeg husker at jeg blev dybt fornærmet. Men i dag kan jeg godt forstå hans gæt. For det var ikke engang løgn, at jeg lignede en på 14-15, da jeg var i 20 års-alderen... :ohmy:

Men så faldt jeg bagefter over en anden hjemmevideo. Fra da jeg var 30 år gammel. Der ligner jeg en på maks 23-24. Så jeg tror faktisk, at jeg bare altid så yngre ud, end jeg var. I hvert fald da jeg var ung. I dag ved jeg ikke helt, men ja, måske ser jeg stadig en smule yngre ud end jeg er. Men jeg kan dog ikke gå for at være hverken 25 eller 30 i dag.

Det med at se yngre ud, end jeg var, havde både fordele og ulemper. Ulempen var, at man ikke altid blev taget seriøst, når man selv oppe i 20´erne bare lignede en stor dreng. Fordelen var, at  jeg havde nemt ved at score i nattelivet, da de fleste gerne vil have nogle, der ser unge ud. Det var da en fordel stadig at ligne en i første halvdel af tyverne, selv da jeg var i starten af 30´erne. Så jeg kunne nemt score en på f.eks. 25, fordi vedkommende bare så mig som jævnaldrende. Omvendt var ulempen, at jeg havde svært ved at score dem på min egen alder, da de netop antog mig for at være nogle år yngre og så ville de måske hellere have en på deres egen alder (eller som der lignede en på deres egen alder). Så derfor endte jeg tit med at komme i lag med folk, der var 5-10 år yngre end mig selv. :yes:

Hvad med I andre? Ser I ældre eller yngre ud end jeres alder? Og ændrer den slags sig med tiden? F.eks. er der nogle, der ser meget unge ud langt oppe i 30´erne. Men så ældes de pludseligt hurtigt. Jeg husker en mand, jeg kendte. Da han var 45, lignede han stadig en på 35. Men så pludselig omkring 55-års-alderen, kom han meget hurtigt til at se gammel ud. Og i dag, hvor han er 60, ligner han bare en på 60! Omvendt er der også folk, der som unge ser ældre ud end de er. Men så ældes de bare langsomt sidenhen og ender med bare at ligne deres alder. Så den slags har det nogle gange med at udligne sig med tiden.

Og så er der de typer, der altid ser ældre ud end de er. Jeg kendte perifært en mand, da han var i 50´erne for mange år siden. Det sjove er, at han dengang så 10 år ældre ud end han var. Han var fed og skaldet og grim. Men alligevel lever han stadig i dag i en alder af 90 år. Han har overlevet alle sine jævnalderende, der var både sundere og slankere end ham selv. Det synes jeg er pudsigt! Så at én ser gammel ud af alder er altså åbenbart ikke ensbetydende med, at han ikke kan blive gammel! Min ene bedstefar syntes jeg så gammel ud, allerede da han var 45 (lignede 55 dengang). Og han blev alligevel over 80 år gammel....

« Senest Redigeret: Januar 09, 2018, 12:16:11 pm af politisk ukorrekt »

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Sv: Ser I ældre eller yngre ud end I er?
« Svar #1 Dato: Januar 09, 2018, 12:29:10 pm »
Det vil sige, at du altid har ønsket, at du havde haft en anden alder, end du rent faktisk har haft.

Det lyder ikke rart.

Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

politisk ukorrekt

• Gæst
« Svar #2 Dato: Januar 09, 2018, 12:30:38 pm »
Det vil sige, at du altid har ønsket, at du havde haft en anden alder, end du rent faktisk har haft.

Det lyder ikke rart.

Hvor har jeg skrevet det?

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Januar 09, 2018, 12:31:56 pm »

Det lyder ikke rart.

Der hvor du skrev "Jeg husker at jeg blev dybt fornærmet."

Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

politisk ukorrekt

• Gæst
« Svar #4 Dato: Januar 09, 2018, 01:02:21 pm »

Det lyder ikke rart.

Der hvor du skrev "Jeg husker at jeg blev dybt fornærmet."

Der var jeg 21 og blev skudt til 14. Hvilket fornærmede mig.😝

Forstår dog ikke, hvordan du får det til at jeg ønskede at være en anden alder end jeg var.😐

politisk ukorrekt

• Gæst
« Svar #5 Dato: Januar 11, 2018, 12:57:15 pm »
En type, der ser meget yngre ud end han er, er skuespilleren Ralph Macchio. Han havde som henholdsvis 23 årig, 25 årig og 28 årig rollen i de tre Karate Kid-film, hvor han spillede en teenager. Og også lignede en på 15-16 år. Hvem kan se, at denne fyr faktisk er langt oppe i tyverne? Jeg så knapt så ung ud som ham, men blev dog alligevel beskyldt for at ligne en på 21-22, da jeg var sidst i tyverne. :yes:

I dag er han 56 år og det er ikke nemt at gætte. Han ligner mere en først i 40´erne. Maks på 45 vil jeg sige:

Ghita Nørby ser også yngre ud end sine 83 år. Hun kan godt gå for at være 70 eller måske 68:

Andre ser ældre ud, end de er. Søren Huss er f.eks. kun 42. Men ligner en på ca. 50. Men han har også gået meget igennem. Og det får jo folk til at ældes.

« Senest Redigeret: Januar 11, 2018, 01:09:31 pm af politisk ukorrekt »

Offline genuine Troll

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.8%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
  • Trolle-rit, trolle-rut-
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Januar 11, 2018, 01:19:22 pm »
Mht Ghita Nørby så hjælper det gevaldigt med et tyyykt lag  foundation/sminke - jeg har tilfældigvis set hende på tæt hold og blev lidt overrasket over den heavy makeup hun bar, men det var godt lavet, der kunne Sanne Salomonsen faktisk lære noget der,  :girl_smile:
« Senest Redigeret: Januar 11, 2018, 01:21:59 pm af genuine Troll »
Fake profil, :girl_blum2:

politisk ukorrekt

• Gæst
« Svar #7 Dato: Januar 11, 2018, 01:23:46 pm »
Mht Ghita Nørby så hjælper det gevaldigt med et tyyykt lag  foundation/sminke - jeg har tilfældigvis set hende på tæt hold og blev lidt overrasket over den heavy make up hun bar, men det var godt lavet, der kunne Sanne Salomonsen faktisk lære noget der,  :girl_smile:

Ja, Sanne Salomonsen ser nærmest ældre ud end Ghita. Men i det mindste har hun bevaret sit naturlige look. Jeg synes ikke, at man behøver at skamme sig over at ligne sig selv.

Men kvinder er tit ret forfængelige og derfor er de desperate efter at se yngre ud end de er. Jeg har en tante, som i mange år havde påfaldende mørkt hår af sin alder. Indtil en dag, hun var helt gråhåret. Der indrømmede hun, at hun havde været gråhåret i årevis, men blot farvede håret mørkt for at se yngre ud. Hun så da også straks 10 år ældre ud, da hun begyndte at stå ved sit grå hår!

Min mor ser også ca. 10 år yngre ud end hun er. Jeg har hende lidt mistænkt for at farve håret. Men det kan jeg ikke få hende til at indrømme, at hun gør. Men måske er det sandt? Måske er det fra hende, jeg har arvet mit nogenlunde ungdommelige ydre? Jeg har også altid set 8-10 år yngre ud, end jeg var. Da jeg var helt ung, var det til tider irriterende. Fordi da jeg var 22 og faktisk følte mig ret voksen, blev jeg af folk, jeg ikke kendte, jo stadig set på som en teenager. Hvilket kunne være irriterende. Men med tiden er det jo mest en fordel at se yngre ud, end man er. Jo ældre, man bliver, jo mere sætter man pris på det. :blum:
« Senest Redigeret: Januar 11, 2018, 01:27:20 pm af politisk ukorrekt »

politisk ukorrekt

• Gæst
« Svar #8 Dato: Januar 12, 2018, 11:20:58 am »
Illuminati-toppen holder sig forholdsvist unge ret langt oppe i alderen. Det er derfor mange fra dette øgleyngel bliver 90-100 år gamle. Rockefeller blev 102. Men også Dronning LIZARDbeth, Prince Philip, Henry Kissinger, George Soros, Jacob Rothschilds o.s.v. er eksempler på øglemennesker, der langsomt men sikkert nærmer sig de 100 år.

Hemmeligheden siges at være bloddrikning! De indgår i hemmelige ritualer, hvor de drikker babyblod, hvilket forynger dem. Det siges, at blodet forynger bedst, hvis ungen er under 4 år gammel. Det er derfor babyblod foretrækkes. Ifølge whistleblowers er det allerbedste blod baby-drenges blod, som skulle virke bedre end baby-pigers (hvorfor ved jeg ikke, men det hævdes. Det har nok noget med den kemiske sammensætning at gøre). Alternativt kan de også bruge almindeligt børneblod og teenageres blod. Men babyblod er deres foretrukne "rødvin".

Ja, vampyrisme er almindeligt blandt Illuminati- og reptiltoppen. Prince Charles har da også pralet med, at han nedstammer fra Grev Dracula. :yes:

« Senest Redigeret: Januar 12, 2018, 11:28:08 am af politisk ukorrekt »

Offline genuine Troll

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.8%
  • Trolle-rit, trolle-rut-
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Januar 12, 2018, 11:48:10 am »
Næsen ligner godtnok en del,  :girl_smile:
Fake profil, :girl_blum2:

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    14%
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Januar 12, 2018, 12:03:26 pm »
Billeder kan man ikke regne med i dag !!

Min omtalte kusine, i en anden tråd - hendes barnebarn havde taget et billede -  af de 2, og lagt ud på Facebook.
Nu vidste jeg jo, hvordan min kusine så ud i dag, hun er meget syg.

Billedet der var lagt ud.. tja.. hun lignede en smuk kvinde på 20 år ?????

Min datter fortalte mig så, at det var meget let, at blive "ung og smuk" i dag, det kunne klares ved et tryk på mobilen  :dash2:

Men jeg var 30 år, da jeg kom med mine 2 børn,  -  til en revy -  og ville betale  for 3 billetter, men jeg fik den besked, at børn havde gratis adgang  :big_grin:

politisk ukorrekt

• Gæst
« Svar #11 Dato: Januar 12, 2018, 04:27:38 pm »
Billeder kan man ikke regne med i dag !!

Min omtalte kusine, i en anden tråd - hendes barnebarn havde taget et billede -  af de 2, og lagt ud på Facebook.
Nu vidste jeg jo, hvordan min kusine så ud i dag, hun er meget syg.

Billedet der var lagt ud.. tja.. hun lignede en smuk kvinde på 20 år ?????

Min datter fortalte mig så, at det var meget let, at blive "ung og smuk" i dag, det kunne klares ved et tryk på mobilen  :dash2:

Men jeg var 30 år, da jeg kom med mine 2 børn,  -  til en revy -  og ville betale  for 3 billetter, men jeg fik den besked, at børn havde gratis adgang  :big_grin:

Det er ofte sværere at bedømme kvinders alder, synes jeg. Mænd er nemmere at bedømme. Fordi mænd med alderen får nogle karakteristiske tendenser til at tabe hår, få hængerøv, blive tidligt gråhårede, blive meget behårede eller måske blive meget muskuløse o.s.v. Derfor er det meget sjældent at en 30-35 årig mand ligner en 18-20 årig knægt. Men det er ofte svært at se forskel på om en kvinde er 30 eller om hun er 20. Fordi kvinder bliver jo ikke tyndhårede, bare fordi de bliver 30-40 år. De bliver også senere gråhårede. De bliver ikke behårede eller avler et kæmpe fuldskæg. Kort sagt ligner 30 årige kvinder ofte 20 årige i kroppen. Jeg har en kusine på godt 50. Hun har en datter på 18. Jeg synes det er svært at se, hvem af dem der er moderen og hvem der er datteren. Seriøst, datteren på 18 vejer mindst 20 kg. mere end moderen (min kusine) og er også et halvt hoved højere.

Undtagelsen for denne tommelfingerregel er asiatiske mænd. De ser faktisk tit meget yngre ud end de er. Fordi asiatiske mænd ofte er spinkle og lave og ikke særligt behårede. Derfor ligner de ofte næsten drenge, selv når de er langt oppe i 20´erne. Hvor de stadig kan være 168 cm. høje, veje 55 kg. og være meget spinkle i det. Og modsat hvide mænd, avler asiatiske mænd ikke så ofte fuldskæg og de synes også at blive senere skaldede end hvide mænd. Jeg kendte f.eks. engang en kineser sidst i tyverne. Han havde stadig det er pjattede, naive drengede udtryk i fjæset. Og hans spinkelhed og lave kropshøjde gjorde, at hvis man ikke vidste bedre, ville man have gættet på at han var 16 år. Men der var tale om en helt seriøs og voksen forretningsmand, som gik i jakkesæt og det hele. :yes:
« Senest Redigeret: Januar 12, 2018, 04:33:15 pm af politisk ukorrekt »

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Activity:
    10.6%
  • Country: 00
  • Jeg er Muslim og Kommunist.
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #12 Dato: Januar 12, 2018, 08:13:07 pm »
Jeg ser helt klart yngre ud, for jeg kunne nok godt gå for at være omkring 40-45 år. Det tilskriver jeg min sunde levevis, hvor jeg aldrig har røget eller spist særlig usundt. Jeg drikker ikke længere noget alkohol, og før jeg konverterede blev det kun til få genstande ved særlige lejligheder.
Anklageren er sidens allerbedste debattør, det er godt, vi har ham som forummets leder og ansigt udadtil. :)

Online Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    10.4%
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: Januar 12, 2018, 08:52:31 pm »
Jeg ligner det, jeg er: En gammel krage.
I'm a Troll

politisk ukorrekt

• Gæst
« Svar #14 Dato: Januar 13, 2018, 12:29:22 am »
Jeg ligner det, jeg er: En gammel krage.

Så burde du da hedde Vecchio Corvo og ikke Luna Vecchia. :blum: