Forfatter Emne: Hvad er kapitalistisk?  (Læst 2753 gange)

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    1.2%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
Godt skrevet ....
« Svar #75 Dato: Januar 12, 2018, 03:25:42 pm »

Måske forstår de bare ikke glæden ved at sætte vækkeuret til at ringe klokken 7.30, køre børnene i børnehave, gå på kontoret klokken ni, hente børnene igen klokken 16 og være hjemme klokken 16.17, lave mad, spise, vaske op se TV - sætte vækkeuret til at ringe klokken 7.30, køre børnene i børnehave, gå på kontoret klokken ni, hente børnene igen klokken 16 og være hjemme klokken 16.17, lave mad, spise, vaske op se TV - sætte vækkeuret til at ringe klokken 7.30, køre børnene i børnehave, gå på kontoret klokken ni, hente børnene igen klokken 16 og være hjemme klokken 16.17, lave mad, spise, vaske op se TV - sætte vækkeuret til at ringe klokken 7.30, køre børnene i børnehave, gå på kontoret klokken ni, hente børnene igen klokken 16 og være hjemme klokken 16.17, lave mad, spise, vaske op se TV - sætte vækkeuret til at ringe klokken 7.30, køre børnene i børnehave, gå på kontoret klokken ni, hente børnene igen klokken 16 og være hjemme klokken 16.17, lave mad, spise, vaske op se TV - sætte vækkeuret til at ringe klokken 7.30, køre børnene i børnehave, gå på kontoret klokken ni, hente børnene igen klokken 16 og være hjemme klokken 16.17, lave mad, spise, vaske op se TV - sætte vækkeuret til at ringe klokken 7.30, køre børnene i børnehave, gå på kontoret klokken ni, hente børnene igen klokken 16 og være hjemme klokken 16.17, lave mad, spise, vaske op se TV ...

Det beskriver Vesten som den er, for det at tjene penge har konsekvenser ... :ermm:

Men du forstod ikke min joke ... Hvornår har Jeg kaldt mig selv for Arier ?? ... :ahappy:

Men anyway ... Det du beskriver der er jo bare livets cyklus (I hvertfald i Vesten) det er forbandet stressende og jeg har selv været igennem det men det er nu engang det der skaffer brød (og Flæsk) på bordet ... Også til Negerne ... :ahappy:

Nogen kalder det en Trædemølle ... :w00t:
« Senest Redigeret: Januar 12, 2018, 03:33:12 pm af Debatsvinet »
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    78%
  • Country: gl
    • Vis profil
Sv: Godt skrevet ....
« Svar #76 Dato: Januar 12, 2018, 03:58:42 pm »

Men du forstod ikke min joke ... Hvornår har Jeg kaldt mig selv for Arier ?? ... :ahappy:

Det forstod jeg skam godt, og jeg kan godt lide din tilgang til livet - det ved du sikkert i forvejen, for der er løbet noget vand i elven siden vi første gang læste hinandens kragetæer.

- men altså, nu bor jeg i Grønland, og der er en del grønlændere, som har adopteret pligtens trælse - men sikre - vej.

- så er der også "de andre", som er frie mennesker (der har pengeproblemer) - og dem er der ret mange af.

Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Online Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    26.4%
  • Country: 00
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
Sv: Hvad er kapitalistisk?
« Svar #77 Dato: Januar 12, 2018, 04:19:43 pm »
Om affald lort og svineri.
Hvem frembringer det?

DR nyhederne viste denne video fra en muhammedaner flygtningelejr i Grækenland.

De sviner fordi så har du noget at gå op i, som forgår mange tusind kilometer herfra, og give lidt kulør i dit ensomme udkantsdanske pensionistliv.
Licensnægteren: "Charlottesville er ingen ting i forhold til hvad der kommer i Sverige fra NMR fremover."

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: ph
    • Vis profil
« Svar #78 Dato: Januar 12, 2018, 04:37:41 pm »
Om affald lort og svineri.
Hvem frembringer det?

DR nyhederne viste denne video fra en muhammedaner flygtningelejr i Grækenland.

De sviner fordi så har du noget at gå op i, som forgår mange tusind kilometer herfra, og give lidt kulør i dit ensomme udkantsdanske pensionistliv.

Vi skal alle have noget at gå op i Carlo, og der er også mange andre interessante maritime tiltag at følge med i end lige de store superyachts, - her f.eks udviklingen af syggelhydrofoilerne, - det er da både folkeligt, ressourcebesparende og nede på jorden, - det må selv Carlo da kunne acceptere han elsker jo at sygle, - måske kan det endda være til inspiration for nogen, - f.eks. en opfinder i krønge.

Se f.eks ham her sygle på vandet live:

https://youtu.be/yLboyOqi6R8

Den skal så bare designes og strømlines lidt som f.eks. her

Så er vi ovre i noget der nok burde kunne fremstilles lokalt i mindre værksteder og derefter sælges til marinaer, campingpladser og private, eller lejes ud til turister og dermed yderligere skabe beskæftigelse til de lokale, - det kunne godt være sådan noget vi også gik i gang med, - alene for at skabe et nyt levebrød for nogle af de lokale, - måske var der andre der kunne bruge ideerne til noget i Danmark ?

Men hydrofoilerne er ikke noget nyt, de er kommet for at blive og bruges også mange andre steder bl.a. når man bliver for gammel til at stå på vandski

Eller man bare har travlt

« Senest Redigeret: Januar 12, 2018, 04:43:20 pm af Phil »
Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    78%
    • Vis profil
Udfordringer på vandet
« Svar #79 Dato: Januar 12, 2018, 05:03:03 pm »
En vandscooter kommer man ikke langt med i sne - men man kan komme langt på en snescooter på vand.

Watercross racing kaldes en "sport", hvor man kører på snescooter på vand.

- og det er ganske almindelige snescootere på 200-300 kg med larvefødder.

I 2015 forsøgte Morten Blien fra Norge at slå verdensrekorden på 180 kilometer til vands ved at køre 212 kilometer, inden et teknisk problem fik snescooteren til at gå i stå, så den sank i elven.

Det kan bare ikke anerkendes som rekord, fordi det ikke lykkedes ham at køre op på land.

Om foråret er det dejligt at køre på snescooter, men der samler sig vand på lave steder, og så giver man FULD gas.

Det er jeg ikke meget for, for hvis den synker ... så er det koldt at stå plakvåd derude (men jeg er blevet nødt til at køre i vand for at komme hjem).

Der er også mange laviner på varme dage, når sneen smelter.

« Senest Redigeret: Januar 12, 2018, 05:17:04 pm af Anklageren »

Online Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    26.4%
    • Vis profil
« Svar #80 Dato: Januar 14, 2018, 04:22:40 pm »
Ingen tvivl om at Mexicanere gerne vil være sammen med Amerikanere og Afrikanere med Europæere, men hvem siger det er gensidigt og hvorfor skal de absolut være sammen i Amerika og Europa og ikke i Mexico og Afrika ?

I hylder jo kapitalismens frihed. Men kapitalismen er altså ikke så fri endda.

Jeg tænker ikke normativt. Konstaterer bare faktum. Interesserer mig ikke hvordan det bør være. Det med at "trænge ind på andres områder" er noget mennesker har gjort siden de begyndte at gå på to ben og bruge værktøj for flere millioner år siden. Når der ikke var noget at æde det ene sted, så trængte man ind til en anden flok og åd der. Ikke uden ballade.

Og det har mennesker gjort siden. For tiden trænger kapitalismen ind i Asien, Afrika og Latinamerika og plyndrer der.

Citér
Næ, de kommer ikke for at "være sammen med" Amerikanere og Europæere, men for at få del i værdier og velfærd de ikke selv har skabt, .............

Værdier og velfærd der er skabt ved udbytning og udplyndring.

Citér
Men jeg kan forstå at i det kommunistiske system kan man bare gå ind i hinandens huse/lande og forsyne sig som man har lyst til uden at ejeren har ret til at protestere, låse døren eller smide indtrængeren ud ?

Aner det ikke. Men I har mere styr på hvad kommunisterne mener, end de selv har. I er mærkelige. Eller skal vi være imponerede?

Citér
................det vil være nødvendigt med en temmelig stor kølle hvis folk selv vil beholde det de har sået, høstet og bygget op og ikke ønsker deres samfund indrettet efter laveste fællesnævner.

Kapitalismen bruger en stor kølle for at høste hvor andre pløjer, harver og sår. Rent bogstaveligt i verdens mest kapitalistiske land land, Rusland. Nogle bønder havde pløjet harvet og sået, og da der skulle høstes kom der en mafiavirksomhed med deres mejetærskere og høstede. Understøttet af en flok unge mennesker med køller i bagagerummet. Og da det ikke var nok, så kom særlige styrker fra Moskva.

Citér
Kina`s økonomi gik jo også først fremad da de indførte kapitalistisk økonomi

Det har jeg svaret på før. Stammer I, når i kommer med evindelige selvgentagelser.

Kinas økonomi og samfund ved revolutionen i 1949, kan bedst sammenlignes med Europa i 1300- tallet, med Den Sorte Død og den slags. I 1949 var Kina i røverbanders og lokale krigsherrers magt. Af den slags som kapitalismen synes er helt fint.

Hvor får du den ide fra at jeg skulle være kristen eller have læst biblen ? - al religion er nonsens for mig.
[/quote]
Licensnægteren: "Charlottesville er ingen ting i forhold til hvad der kommer i Sverige fra NMR fremover."

Online Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    26.4%
    • Vis profil

Online Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    26.4%
    • Vis profil
Shithole country
« Svar #82 Dato: Januar 18, 2018, 04:37:11 pm »
USA har en børnedødelighed der 76 % over hvad den er i tilsvarende lande.

http://www.iflscience.com/health-and-medicine/children-in-the-us-are-dying-more-than-those-in-other-rich-countries/

Se det kapitalismen, når den er bedst.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    78%
    • Vis profil
Kapitalismen har ringe sundhedssystemer
« Svar #83 Dato: Januar 18, 2018, 07:50:20 pm »
USA har en børnedødelighed der 76 % over hvad den er i tilsvarende lande.

http://www.iflscience.com/health-and-medicine/children-in-the-us-are-dying-more-than-those-in-other-rich-countries/

Se det kapitalismen, når den er bedst.

USA har det mest kapitalistiske sundhedssystem

Online Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    26.4%
    • Vis profil
Sv: Kapitalismen har ringe sundhedssystemer
« Svar #84 Dato: Januar 19, 2018, 03:59:51 am »
USA har det mest kapitalistiske sundhedssystem

Gennemsnitslevealder for befolkningen er lav. Næsten som Kinesiske Folkerepublik. Men nu kommer Phil snart farende med noget om at den er endnu lavere i Nordkorea.

Hmmmmmmm........ levealderen steg ikke i Obama-tiden.

I slutningen af 70'erne havde Sovjetunionen højere gennemsnitslevealder end USA. Men med frihedens indtog fra 80'erne, gik der ellers røg, vodka og kalashnikov i den.
« Senest Redigeret: Januar 19, 2018, 04:26:26 am af Carlo »