Forfatter Emne: Danmarks populæreste TV  (Læst 476 gange)

Offline dna

• Senior medlem
  • Activity:
    2.6%
    • Vis profil
Sv: Du kan da ikke bestemme, hvad vi skal være bange for
« Svar #15 Dato: April 14, 2018, 11:37:26 pm »
Sikke da en omgang pladder. For det første har DR langt det største budget. Allerede det giver dem et kæmpe forspring. DR har også haft et monopol i mange år som har fasttømret DR i bevidstheden hos danskerne. Derudover er DR frit stillet til rådighed for alle i modsætning til TV2 og de andre kanaler, hvor man aktivt skal gå ind og købe adgang gennem tv-pakker eller lignende (Jeg har ikke lige kunnet finde noget statistik på hvor mange der har TV2, men det er ikke 100% som ved DR). DR har altså nogle helt klare fordele på flere afgørende punkter.

Men hvis du og andre virkelig mener DR er så godt så forstår jeg ikke, hvorfor I er så bange for at gøre DR-valget totalt frit. Lad det blive valgfri brugerbetaling som før i tiden.

Man kan ikke debattere, om DR er det bedste, for seertallene taler for sig selv

Hvis der er nogen, som synes, at andre TV stationer er bedre, så ville de selvfølgelig bruge selvbetjeningen og zappe derover.

Vi vil have dansk TV

Hvis DR bliver reklamefinansieret, så vil en af de to store danske TV stationer bukke under, og så vil vi ende med mindre dansk TV.

Det vil vi også gøre, hvis TV2 blev liberaliseret (TV2 er statsejet).

Vi vil have en TV struktur, så der bliver produceret dansk TV. Hvis TV2’s aktier kom ud på et frit marked, så er risikoen for at stationen ender på udenlandske hænder ret høj, og det er vi dansksindede modstander af. Det vil jo give mindre danskproduceret TV, og selvom du ikke kan se det, så er dansk kultur under pres af internationaliseringen.

Jeg vil lige slutte af med at nævne, at du er usædvanlig naiv, hvis du ikke tror, at du betaler reklamerne på TV2 - eller at du har mulighed for selv st bestemme over det.

Så du mener ikke at de forhold jeg nævner, som f.eks. hvor mange der har adgang til de respektive kanaler, har betydning for seertallene? Jeg tror ikke du skal rende rundt og mene andre kan være naive, for det er da det mest naive jeg har hørt MEGET længe.

Og ja, selvfølgelig betaler jeg da for reklamerne på TV2, hvis jeg køber nogle af produkterne som der bliver reklameret for på TV2 (og jeg har ikke en gang adgang til kanalen). De penge et firma bruger på markedsføring bliver selvfølgelig i sidste ende lagt på deres produkter og alle som køber det er så med til at finansiere reklamerne. Jeg ved så ikke hvilke firmaer, der reklamerer på TV2 da det er et halvt år eller længere siden jeg sidst så TV2.

Alt hvad jeg mener er at betalingen til DR skal gøres brugerbetalt (igen). Jeg kan virkelig ikke se, hvordan det kan være den store trussel, hvis nu DR er så god som du og andre påstår. Som det er nu er DR i bund og grund et beskyttet værksted og jeg ser det som en positiv ting at der bliver gjort op med dette.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    77.4%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Jeg har aldrig været bange for, at DR ikke skulle klare sig
« Svar #16 Dato: April 15, 2018, 12:45:08 am »
Alt hvad jeg mener er at betalingen til DR skal gøres brugerbetalt (igen). Jeg kan virkelig ikke se, hvordan det kan være den store trussel, hvis nu DR er så god som du og andre påstår. Som det er nu er DR i bund og grund et beskyttet værksted og jeg ser det som en positiv ting at der bliver gjort op med dette.

Du skriver hele tiden, at jeg er bange for at DR ikke kan klare sig (selvom jeg ikke er det).

Hvis du er ude på det, så er vi selvfølgelig meget uenige, men ikke fordi jeg forsvarer DR specielt - jeg forsvarer dansk produceret TV - fordi dansk kultur er under pres udefra.

Når det er det som jeg skriver igen og igen - så vil jeg sætte pris på at jeg ikke bare skal svare på de samme gamle argumenter, som jeg ikke føler ret meget for.

Verden bliver mere og mere international.
Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor