Forfatter Emne: Hvad betyder ”kulturberigelse”?  (Læst 251 gange)

Offline Sturmbannführer (OP)

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    2%
  • Country: 00
  • Vi viser Vejen
    • Vis profil
Hvad betyder ”kulturberigelse”?
« Dato: August 11, 2017, 11:18:50 pm »
Nedenstående er endnu et afvist debatindlæg/læserbrev - som ikke måtte bringes i nogle af de aviser, jeg kontaktede.

Det her ord, ”kulturberigelse”, det har vundet indpas i løbet af de sidste par årtier, ofte brugt i propagandistisk øjemed fra den såkaldt humanistiske fløj; de som har kastet deres kærlighed på islam og muhamedanerne.

Og så er vi andre, der er anderledes tilbageholdne, når det kommer til det her modeord, ”kulturberigelse” - dette af flere årsager. For det første figurerer dette ord slet ikke i de ordbøger, jeg har tilgængelige herhjemme, så noget taler for, at ordet slet ikke findes. Eller sagt på en anden måde: Det er en konstruktion; et ord som er opfundet til en ganske bestemt lejlighed, et ord som har en helt særlig funktion – at få islam til at fremstå i et positivt lys.

Det er altså et forsøg på manipulation, intet andet. Det er et forsøg på at fremstille virkeligheden som andet, end det virkelig er. Hvorfor nu det? Man kunne forledes til at tro, at det har noget at gøre med, at virkeligheden forekommer en bestemt gruppe mennesker anderledes, end de ønsker den er. Når vi bruger ordet ”kulturberigelse” til at omtale islam positivt, så er det for at dække over de mange fortrædeligheder, som uvilkårligt er fuldt med islam fra Mellemøsten til Danmark.

Men lad os se lidt på ordets natur. Der er tale om et sammensat navneord – bestående af ”kultur” og ”berigelse”. Men det giver ikke mening at anvende et sådant ord om islams påvirkning på det danske samfund, og det er der en række meget gode grunde til. For det første er den islamiske livsform ikke en kultur som sådan. Der er tværtimod tale om et komplet samfundssystem, og heri ligger der en af hovedsagerne til, at islam kun dårligt – eller slet ikke – kan finde en naturlig plads i andre samfund. Er man en del af den muhamedanske livsform, så er der en plan for hvert et aspekt af en liv. Alle handlinger, man gør og foretager sig i løbet af et liv er planlagt og forudbeskrevet i mindste detalje. Det er det modsatte af den fri vilje. Det er det modsatte af demokrati. Det må give de indvidede en enorm følelse af sikkerhed og tryghed, men bagsiden af medaljen er, at man skal fralægge sig sin frihed. Det er det, der er det største problem med islam – man kan umuligt dyrke islam og samtidig være fri, det er to helt modsatrettede størrelser.

Og netop dét bringer os tilbage til dette sjove ord, ”kulturberigelse” - det bringer os videre til andet ordled, ”berigelse”. En berigelse er når noget bliver forbedret eller højnet. Den ”kultur”-form, som muhamedanismen er, er ikke en forbedring af den vestlige livsform – det er en forringelse. Vores vestlige demokratier er netop vokset ud af frihedstanken og af demokratiernes opståen. Alt det, som vi har set er uforeneligt med muhamedanismen. Derfor har islam aldrig nogensinde beriget os, ikke den mindste lille smule.

Islam er tværtimod et skridt tilbage mod tidligere og mere uoplyste tider. ”Kulturberigelse” dækker i virkeligheden over det stik modsatte. Når islam sætter sit aftryk på den vestlige leveform og de vestlige samfund, så trækkes vi baglæns, så at sige, mod tilstande, hvor også vi så os underlagt samfundsformer, der byggede på religiøse dogmatikker, snarere end fornuft, frihed og demokrati.

Derfor kan man trykt fastslå – når man mødes med dette vildledende udtryk, ”kulturberigelse” – at det ikke findes. Det er propaganda fra venstrefløjens side i forsøget på at svække egen kultur og folk. Men når I møder disse ukløgtige landssvigere, så vid da, at man ad rationel vej kan pille dette falske udtryk, ”kulturberigelse” i stumper og stykker.

Kulturberigerlse, i ordets ægte forstand, ville være at værne om det særegne nordiske. Vi har her en kulturel baggrund ulig nogen anden på kloden. Ikke at jeg vil svælge i nationalromantik, men der er så meget ved vores egen fortid, vi med rette kan være stolte af. Og det bringer os til en helt anden diskussion, nemlig det at vi af humanister og venstrefløjsdebattører igennem snart lang tid er blevet pålagt at hade vores egen baggrund. Sådan noget pladder kan man roligt blæse en hatfuld.
« Senest Redigeret: August 12, 2017, 07:25:30 am af Sturmbannführer »
Vi kæmper for Europas Frihed og Kultur

Online Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    16.4%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
Sv: Hvad betyder ”kulturberigelse”?
« Svar #1 Dato: August 12, 2017, 12:18:27 am »
i
Kulturberigerlse, i ordets ægte forstand, ville være at værne om det særegne nordiske. Vi har her en kulturel baggrund ulig nogen anden på kloden. Ikke at jeg vil svælge i nationalromantik, men der er så meget ved vores egen fortid, vi med rette kan være stolte af. Og det bringer os til en helt anden diskussion, nemlig det at vi af humanister og venstrefløjsdebattører igennem snart lagt tid er blevet pålagt at hade vores egen baggrund. Sådan noget pladder kan man roligt blæse en hatfuld.
Det lyder interessant, det særegne nordiske. Kan du uddybe det?
I'm a Troll

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    33.6%
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: August 12, 2017, 06:06:43 am »

Det ville jeg også gerne have uddybet. Det er sikkert noget der ligger mange hundrede år tilbage. Noget med vikingerne ligefrem?
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Offline politisk ukorrekt

• Hyper medlem
  • Activity:
    78.6%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: August 12, 2017, 09:24:22 am »

Det ville jeg også gerne have uddybet. Det er sikkert noget der ligger mange hundrede år tilbage. Noget med vikingerne ligefrem?
Det interesserer os ikke hvad du mener.
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Offline Evalu

• Senior medlem
  • Activity:
    6.8%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: August 12, 2017, 10:33:05 am »

Hvad mener du med "os"?
Hvem har tildelt dig rettighed til at bestemme, hvad der interesserer andre?

Offline Dansknationalist

• Hyper medlem
  • Activity:
    58%
  • Foragter NWOeliten, løgnemedierne og multikulturen
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: August 12, 2017, 10:40:35 am »

Hvad mener du med "os"?
Politisk Ukorrekt er nok lidt træt af Carlos HVAD RAGER DET OS og ''Det må vi fundere over'' som han sagde i den anden tråd http://www.din-debat.dk/index.php?topic=6478.0
Afmeld DDRlicensen her https://www.dr.dk/om-dr/licens/selvbetjening/afmeld-medielicens-0 du bliver 2600 kroner rigere hvert år og du slipper for at betale til løgnepropagandaen (Husk nem-id)

• Hyper medlem
  • Activity:
    78.6%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: August 12, 2017, 10:46:04 am »

Hvad mener du med "os"?

Jeg er fuldstændigt enig at hverken jeg eller andre har ret til at udtale sig på alles vegne.

Men det er jo ikke desto mindre, hvad Carlo gør konstant, når han et utal af gange har skrevet HVAD RAGER DET OS? til bl.a. mine debatoplæg.

Derfor er jeg begyndt at svare ham igen med samme sætning - så han kan se, hvor irriterende det er, når HAN udtaler sig på alles vegne. :yes:

Men jeg er enig i, at det er saboterende for debatten, når én person hele tiden udtaler sig på andres vegne. Men jeg konstaterer bare, at GuBBi ikke skrider ind overfor det, da jeg gentagne gange har anmeldt Carlo for sabotage af debatten. Så logger GuBBi på og der sker ikke noget som helst. Sålænge GuBBi giver debatsabotørerne og trolls så lang snor, vil denne debat fortsætte med at være et forum domineret af trolls, stalkeres og sure gamle mænd, der konstant skriver HVAD RAGER DET OS?

Hvis jeg var GuBBi, havde jeg bedt Carlo om at stoppe med at sabotere andres tråde ved den der HVAD RAGER DET OS? Og jeg havde gjort det for flere uger siden, inden det løb løbsk. For så havde konflikten mellem jeg, et par andre brugere og Carlo ikke udviklet sig. GuBBi er sikkert en flink og idealistisk fyr. Men han er nogle gange for eftergivende og naiv, når han bare lader det hele sejle sådan. Hvis han tog optræk til ballade i opløbet i stedet for at lade det eskalere gang på gang, ville stemningen være mere behagelig herinde.

Jeg indrømmer gerne, at jeg også selv har været træls herinde nogle gange. Men det er fordi jeg får nok og mister tålmodigheden med trolls, stalkers og debatsabotører. Og når GuBBi ikke griber ind, så tager jeg selv kampen op. Men det burde jo ikke være nødvendigt, at jeg gjorde det. Det burde GuBBi klare.

Men jeg forsøger skam at gå den direkte vej og jeg har mange gange anmeldt indlæg til GuBBi, som jeg mente var over stregen. Han har da også grebet ind af og til, men bare ikke nær så beslutsomt, som jeg selv ville have gjort, hvis jeg var ham. Men okay, det ER jo hans forum. Og hvis han gerne vil have trolls, så er det jo hans valg. :yes:
« Senest Redigeret: August 12, 2017, 10:54:49 am af politisk ukorrekt »
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Offline Evalu

• Senior medlem
  • Activity:
    6.8%
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: August 12, 2017, 10:49:53 am »
Sålænge GuBBi giver debatsabotørerne og trolls så lang snor, vil dette debat fortsætte med at være et forum domineret af trolls, stalkeres og sure gamle mænd, der konstant skriver HVAD RAGER DET OS?

...........og du er ikke med til at forbedre debatten på denne måde, vel?

• Hyper medlem
  • Activity:
    78.6%
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: August 12, 2017, 10:51:38 am »
Sålænge GuBBi giver debatsabotørerne og trolls så lang snor, vil dette debat fortsætte med at være et forum domineret af trolls, stalkeres og sure gamle mænd, der konstant skriver HVAD RAGER DET OS?

Nej. Og jo.

Jeg gør det jo for at signalere udadtil, hvor uacceptabelt det er med den adfærd.

Og da GuBBi gang på gang har undladt at skride ind, når jeg har påtalt denne adfærd, er jeg selv begyndt at efterligne adfærden, så andre måske kan få øjnene op for, hvor træls en sådan adfærd er...

Hvad synes du selv om Carlo´s evindelige HVAD RAGER DET OS?

Offline Måsby

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0.4%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: August 12, 2017, 10:55:52 am »
Men det betyder vel også at mange tager sig nogle friheder - fx. får sig en koger ...

https://m.youtube.com/watch?v=_R4y7ML3BQM

Offline Evalu

• Senior medlem
  • Activity:
    6.8%
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: August 12, 2017, 10:58:45 am »

Jeg gør det jo for at signalere udadtil, hvor uacceptabelt det er med den adfærd.

Og da GuBBi gang på gang har undladt at skride ind, når jeg har påtalt denne adfærd, er jeg selv begyndt at efterligne adfærden, så andre måske kan få øjnene op for, hvor træls en sådan adfærd er...

Hvad synes du selv om Carlo´s evindelige HVAD RAGER DET OS?

Det er bedre at ignorere uacceptabel adfærd end at kopiere den.

Offline Massey

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    4.4%
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: August 12, 2017, 11:36:07 am »
Nedenstående er endnu et afvist debatindlæg/læserbrev - som ikke måtte bringes i nogle af de aviser, jeg kontaktede.

Det her ord, ”kulturberigelse”, det har vundet indpas i løbet af de sidste par årtier, ofte brugt i propagandistisk øjemed fra den såkaldt humanistiske fløj; de som har kastet deres kærlighed på islam og muhamedanerne.

Og så er vi andre, der er anderledes tilbageholdne, når det kommer til det her modeord, ”kulturberigelse” - dette af flere årsager. For det første figurerer dette ord slet ikke i de ordbøger, jeg har tilgængelige herhjemme, så noget taler for, at ordet slet ikke findes. Eller sagt på en anden måde: Det er en konstruktion; et ord som er opfundet til en ganske bestemt lejlighed, et ord som har en helt særlig funktion – at få islam til at fremstå i et positivt lys.

Det er altså et forsøg på manipulation, intet andet. Det er et forsøg på at fremstille virkeligheden som andet, end det virkelig er. Hvorfor nu det? Man kunne forledes til at tro, at det har noget at gøre med, at virkeligheden forekommer en bestemt gruppe mennesker anderledes, end de ønsker den er. Når vi bruger ordet ”kulturberigelse” til at omtale islam positivt, så er det for at dække over de mange fortrædeligheder, som uvilkårligt er fuldt med islam fra Mellemøsten til Danmark.

Men lad os se lidt på ordets natur. Der er tale om et sammensat navneord – bestående af ”kultur” og ”berigelse”. Men det giver ikke mening at anvende et sådant ord om islams påvirkning på det danske samfund, og det er der en række meget gode grunde til. For det første er den islamiske livsform ikke en kultur som sådan. Der er tværtimod tale om et komplet samfundssystem, og heri ligger der en af hovedsagerne til, at islam kun dårligt – eller slet ikke – kan finde en naturlig plads i andre samfund. Er man en del af den muhamedanske livsform, så er der en plan for hvert et aspekt af en liv. Alle handlinger, man gør og foretager sig i løbet af et liv er planlagt og forudbeskrevet i mindste detalje. Det er det modsatte af den fri vilje. Det er det modsatte af demokrati. Det må give de indvidede en enorm følelse af sikkerhed og tryghed, men bagsiden af medaljen er, at man skal fralægge sig sin frihed. Det er det, der er det største problem med islam – man kan umuligt dyrke islam og samtidig være fri, det er to helt modsatrettede størrelser.

Og netop dét bringer os tilbage til dette sjove ord, ”kulturberigelse” - det bringer os videre til andet ordled, ”berigelse”. En berigelse er når noget bliver forbedret eller højnet. Den ”kultur”-form, som muhamedanismen er, er ikke en forbedring af den vestlige livsform – det er en forringelse. Vores vestlige demokratier er netop vokset ud af frihedstanken og af demokratiernes opståen. Alt det, som vi har set er uforeneligt med muhamedanismen. Derfor har islam aldrig nogensinde beriget os, ikke den mindste lille smule.

Islam er tværtimod et skridt tilbage mod tidligere og mere uoplyste tider. ”Kulturberigelse” dækker i virkeligheden over det stik modsatte. Når islam sætter sit aftryk på den vestlige leveform og de vestlige samfund, så trækkes vi baglæns, så at sige, mod tilstande, hvor også vi så os underlagt samfundsformer, der byggede på religiøse dogmatikker, snarere end fornuft, frihed og demokrati.

Derfor kan man trykt fastslå – når man mødes med dette vildledende udtryk, ”kulturberigelse” – at det ikke findes. Det er propaganda fra venstrefløjens side i forsøget på at svække egen kultur og folk. Men når I møder disse ukløgtige landssvigere, så vid da, at man ad rationel vej kan pille dette falske udtryk, ”kulturberigelse” i stumper og stykker.

Kulturberigerlse, i ordets ægte forstand, ville være at værne om det særegne nordiske. Vi har her en kulturel baggrund ulig nogen anden på kloden. Ikke at jeg vil svælge i nationalromantik, men der er så meget ved vores egen fortid, vi med rette kan være stolte af. Og det bringer os til en helt anden diskussion, nemlig det at vi af humanister og venstrefløjsdebattører igennem snart lang tid er blevet pålagt at hade vores egen baggrund. Sådan noget pladder kan man roligt blæse en hatfuld.

Det bruges sarkastisk nu, i takt med flere og flere har svære og svære ved at se det positive i indvandring fra Mellemøsten og Afrika.
Fortiden kan man sætte popcorn over, når der er skyderi på Nørrebro, enhedlisten og de radikales kernevælgeres kvarter og bare se hvad der sker.

Så længe balladen kun er i de sædvanlige ghettoområder, så lad dem slås.
Men kommer de udenfor , så skal poltiet have samme beføjelser som de amerikansk betjente.
Jeg har set de typer meget tæt på i de danske fængsler, og tro mig almindelige pædagogik preller helt af, derfor stoppede jeg også før jeg blev udbrændt.

• Hyper medlem
  • Activity:
    78.6%
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: August 12, 2017, 12:49:32 pm »
GuBBi har da banned ham mange gange. Men scat-elskeren har nok adgang til et hav af ip-adresser.

Offline natasja60

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    1%
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: August 12, 2017, 03:24:01 pm »
Hej alle
Mit navn er Natasja Eluf, jeg er en leder i kredit-mellem personer, der er autoriseret som en professionel långiver Kredit.
Jeg er en person, der tilbyder lån, der spænder fra knap 10.000 DKK til 9.000.000 DKK der skal tilbagebetales fra 1 år op til 30 år for alle personer, der er i stand til at respektere mine betingelser.
Gør din låneansøgning online på følgende adresse: eluf.natasja@hotmail.com med en rente, der spænder fra 3% til 5%, afhængigt af størrelsen af lånet.
Jeg er en person af god moralsk karakter, som hjælper mennesker i nød for penge, så tøv ikke med at kontakte mig via mail
Vi laver lokale lån og internationale lån til folk over hele verden.
Forsigtig: undlad at kontakte mig, hvis du ikke er alvorlig, under straf af retsforfølgning.
Tak