Forfatter Emne: Er det i orden, at en bruger udgiver sig for at være Gubbi?  (Læst 2369 gange)

politisk ukorrekt

• Gæst
Sv: Er det i orden, at en bruger udgiver sig for at være Gubbi?
« Svar #15 Dato: Marts 04, 2017, 11:57:18 am »
Nu er det jo GuBBi, der laver reglerne for forum, og jeg har tidligere spurgt ham, hvorfor han tillader folk at have flere profiler. Han svarede, at han mener, at der er visse ting, som folk ikke tør sige eller udtale sig om, når de er dem selv. Og derfor mener GuBBi, at det er fint at folk har mulighed for at have 2-3-4 profiler, så de kan tale frit fra leveren om emner eller ting, de måske ikke turde udtale sig om, når de blot er sig selv.

Jeg kan godt følge argumentet. Men omvendt synes jeg også, at det er lidt trist, at man ikke bare kan være sig selv. Men det skyldes jo nok, at der er en del brugere, der vil bestemme, hvad man kan tillade sig at sige og mene offentligt. Og derfor er det naturligt, at behovet for at være anonym opstår.

Jeg ved heller ikke, hvem den skaldede hævner er IRL. Men jeg kan se sagen fra begge sider. På den ene side, ville det være mere korrekt at stå ved, hvem man er. Men på den anden side forstår jeg godt, at han laver en anden profil til at bekæmpe en person, han betragter som en stalkertroll. Det er vel netop for at beskytte sig selv mod stalking?

Stod det til mig, ville forum her være mere seriøst, hvis der kun blev tilladt én profil pr. mand. Men jeg har taget konsekvensen af, at GuBBi siger god for at samme mand kan have op til 1000 profiler. Det er derfor jeg selv har oprettet et par drilleprofiler - for at gøre grin med dobbelt- og tripleprofiler. Debatøglen er også min profil og den lavede jeg for at tage pis på folk, der bruger dobbeltprofiler til at give sig selv likes. Og i sidste uge drillede jeg lidt fra min Lucifer-profil for at tage pis på Illuminati-satanisterne.

Forskellen er så bare, at jeg er ærlig om, hvis jeg har to drilleprofiler ved siden af denne. Så det er ikke hemmeligt, at Debatøglen og Lucifer også er mine profiler. Jeg har så ikke andre end dem. Og denne her naturligvis.

Hvis folk har et problem hermed, kan de henvende sig til GuBBi. Det er nu engang ham, der har sagt god for, at man godt må have 2, 3, 7 eller for den sags skyld 1000 profiler. Jeg har det bare sådan, at når mange andre kører med flere profiler, så gør jeg det også for at tage pis på det hele. Fordi jeg egentlig synes, det ER lidt fjollet, at man må have flere profiler. Så at jeg kører med Debatøglen og Lucifer også, er i virkeligheden en slags protest mod at man må have flere profiler, fordi det anskueliggører nemlig, hvor fjollet det er, at man må det. GuBBi har bestemt, at dette her primært er et tant og fjas forum - og så skal han da også få sit tant og fjas forum, siden det er dét, han vil med siden. Han har jo også tidligere indrømmet, at han morer sig over Tigermandens trolleri og det lyder nærest som om, at han sidder med slikskålen fremme og hygger siger, når Tigermanden troller rundt. Det forklarer måske også, at han er så tilbageholdende med at sanktionere Tigermanden. Fordi han af underholdningsmæssige grunde ville savne Tigeren, hvis han blev nødsaget til at banne ham. :blum:
« Senest Redigeret: Marts 04, 2017, 12:02:29 pm af politisk ukorrekt »

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: ph
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: Marts 04, 2017, 12:13:57 pm »

Selvfølgelig er det i orden en bruger udgiver sig for at være Gubbi, - Gubbi skriver selv:

Citat:
"Så det er naturligvis hvad folk selv mener der er det korrekte. Hvis en mand mener at han er kurder, og ikke dansker, jammen så er det sandt. Hvis et barn født og opvokset her med pakistanske forældre, føler sig som dansker, jamen så er det også sandt."

Så hvis folk selv mener de er Gubbi, - så er de naturligvis Gubbi.

Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.8%
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: Marts 04, 2017, 12:16:21 pm »
Jeg syntes debatten er en "rodebutik" -  og jeg er et ordensmenneske  :girl_mad: så jeg gider ikke deltage ret meget herinde, efter det gik op for mig, at vi har debattører - der  sidder og klapper sig selv, på skuldrene...  :angry:

politisk ukorrekt

• Gæst
« Svar #18 Dato: Marts 04, 2017, 12:17:33 pm »

Selvfølgelig er det i orden en bruger udgiver sig for at være Gubbi, - Gubbi skriver selv:

Citat:
"Så det er naturligvis hvad folk selv mener der er det korrekte. Hvis en mand mener at han er kurder, og ikke dansker, jammen så er det sandt. Hvis et barn født og opvokset her med pakistanske forældre, føler sig som dansker, jamen så er det også sandt."

Så hvis folk selv mener de er Gubbi, - så er de naturligvis Gubbi.

Dér har du en pointe, ja. GuBBi har selv udtalt, at han ikke vil skride ind overfor folk, der bruger andres nicks, da han ikke anser nicks som noget personligt. Det er f.eks. derfor, han ikke skrider ind, når PJ angriber ieet, fordi ieet, blot er et brugernavn og ikke et rigtigt navn.

Så hvis GuBBi er konsekvent, så vil han naturligvis ikke sanktionere, hvis en anden også kalder sig GuBBi herinde.

Jeg syntes debatten er en "rodebutik" -  og jeg er et ordensmenneske  :girl_mad: så jeg gider ikke deltage ret meget herinde, efter det gik op for mig, at vi har debattører - der  sidder og klapper sig selv, på skuldrene...  :angry:

Sådan set er jeg enig.

Grunden til at jeg er holdt op med at gå efter de, der har flere profiler til at heppe på hinanden herinde, er, at GuBBi har sagt god for dette. Derfor har jeg indset, at det ikke nytter noget at hænge dem ud, der kører med flere profiler. For ejeren af sitet beskytter deres ret til denne adfærd.

I stedet har jeg så taget konsekvensen og leger med på legen. Fordi det her er alligevel et tant og fjas-forum og så gider jeg ikke være seriøs hele tiden, når der er andre der troller løs konstant. Til gengæld er jeg så også holdt op med at bruge en masse energi på at afsløre multiprofiler, fordi jeg har erkendt, at det er umuligt, når ejeren alligevel intet har imod multiprofiler. :yes:
« Senest Redigeret: Marts 04, 2017, 12:21:45 pm af politisk ukorrekt »

Offline DerRudi

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.2%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: Marts 04, 2017, 01:56:52 pm »
Tigermanden:
Citér
Tørresnoren opfører sig næppe høvisk med sine mange personfinter.
DERFOR ER TØRRESNOREN NU ANMELDT TIL DIN-DEBATS MODERATOR!!!

Klassisk tigertrolling.
Jeg har aldrig forstået, hvorfor nogle - herunder DDs administrator - synes trolle er så sjove. Jeg gør ikke.
Men jeg indrømmer, at det dér må være i trolle-disciplinens SUPERLIGA.  Hold da kæft!    :Cherna_29: :on_the_quiet2:
Manner, Manner!

Offline DerRudi

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.2%
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
« Svar #20 Dato: Marts 04, 2017, 02:08:20 pm »
Har som bekendt været inaktiv herinde et stykke tid, men nu jeg er her, lad mig da lige nævne en spøjs ting, jeg har oplevet:

Jeg logger så sjældent ind på DD fra min telefon. Så da jeg en travl formiddag sidste lørdag (den 26. februar) gjorde det, kiggede jeg ellers, da det eneste der fremkom var følgende:

"Beklager Gæst, du er udelukket fra at bruge dette forum!
Begrundet mistanke om chikane.
Denne bandlysning er ikke sat til at udløbe."

Jeg regnede med, at det var et par kilo løgn made in Tigerklagerland, som var sendt til GuBBi, der var baggrundshistorien...
Nu er jeg imidlertid lidt i tvivl, da jeg udmærket kan logge ind fra min hjemmecomputer.

Det bliver "mystiskere og mystiskere" - men angående DD skal man nok aldrig blive overrasket!
Manner, Manner!

Offline Tigermanden (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    2%
  • Country: 00
  • Islam i DK? Ja tak, multikulturen længe leve!
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #21 Dato: Marts 04, 2017, 02:11:46 pm »
Det er vel Gubbi, der har skønnet, at din opførsel over for andre brugere burde udløse et par dage i skyggen - og det forstår man godt! :aww:
Jeg er Muslim og Kommunist.

Offline Tigermanden (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    2%
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #22 Dato: Marts 04, 2017, 02:13:16 pm »
Hør nu her, jeg arbejder for, at Tigermanden skal forlade debatten.

Aha? Og hvordan synes du så selv, det går??

Front Helle

• Gæst
« Svar #23 Dato: Marts 04, 2017, 02:29:48 pm »
Tigerklagermanden:
Citér
Aha? Og hvordan synes du så selv, det går??

Det kunne næsten være sjovere at høre, hvordan det her går.

http://www.din-debat.dk/index.php?topic=5159.msg65224#msg65224

- særlig i henhold til det uforglemmelige svar "Det kan du tro, at vi gør. Nu kommer der andre boller på suppen", kunne jeg godt tænke mig at høre, om suppen snart er klar??   :girl_haha:   :girl_wacko:   :JC-hysterical:

Offline Tigermanden (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    2%
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #24 Dato: Marts 04, 2017, 05:17:35 pm »
Hvor er det dog tarveligt at fremhæve det link! Jeg er den første til at forstå, at Anklageren blev både bange og stresset. Men som jeg forudså, er der nu ro på sagerne igen, og venstrefløjen er endnu engang stærkere end højrefløjen, og sådan bør det da også være!
« Senest Redigeret: Marts 04, 2017, 05:58:20 pm af Tigermanden »

Offline hanne

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #25 Dato: Marts 04, 2017, 05:47:58 pm »
Hvor er det dog tarveligt at fremhæve det link! Jeg er det første til at forstå, at Anklageren blev både bange og stresset. Men som jeg forudså, er der nu ro på sagerne igen, og venstrefløjen er endnu engang stærkere end højrefløjen, og sådan bør det da også være!
religion er roden til al ondskab på jorden
og skulle forbydes.

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    1.2%
    • Vis profil
« Svar #26 Dato: Marts 04, 2017, 06:12:37 pm »
Det var MIG der sendte dig den besked til Tigermanden.
Men istedet for at tage et vink med en vognstang, og måske lige tage en slapper, blander han mig ind i affæren og anklager Tørresnoren for noget decideret usandt. Tørresnoren kan ikke have sendt den besked, da han ikke har haft adgang til at se hvad jeg har skrevet i advarsler til andre brugere, og jeg tror ikke på at tigermanden er ude af stand til korrekt at læse hvem afsenderen på en besked er.

Min (synes jeg selv) ret store tålmodighed er opbrugt og jeg har besluttet at give Tigermanden en lang pause nu. 6 måneder. Efter den periode kan han vende tilbage til normal trolling igen, men sålænge han ikke kan finde ud af hvor grænserne til den slags går, er der ikke plads til ham her.

Og nu vi er ved det: Jeg har ingen tekniske beviser der skulle understøtte hypotesen om at Anklageren skulle være tigermanden, så nej han bliver ikke omfattet af dette ban.

Edit: har låst tråden.