Tja, jeg synes da også generelt at betjeningen er ganske venlig i Fakta. Ikke noget at klage over der. Dog synes jeg tit at medarbejderne er lige lovligt unge, i hvert fald i den fakta, jeg af og til handler i. Synes det er mere reglen end undtagelsen, at det er en 15-16 årig teenager der sidder ved kassen. Så jeg tænker lidt, om det er for at spare lønudgifter, at de kører den personalepolitik. Det vil jeg tro, at det jo nok er. Selv foretrækker jeg lidt ældre personale, da de unge som regel ikke ved ret meget, når man spørger dem om noget. Men de er nu flinke nok, det er ikke dét.
Jeg tror da ikke - du alvorligt mener, det er sådan Landboen... at de fleste medarbejdere i Fakta "ikke har opfundet det varme vand" ( er dumme ) Og jeg håber ikke, du har "følt dig truffet" af min "hverdaghistorie" .. vedrørende den kassepige i Fakta.De andre medarbejdere i Fakta ( hvor jeg kommer ) er søde og flinke, og hjælpsomme!Men ved den kasse, der bliver mest benyttet, er der udskiftning ret tit, og de sidste par piger, har ikke været - de mest egnede, til jobbet !Dog er hende jeg omtalte, det værste jeg har oplevet.Hun burde få en anden plads i butikken.Og lønnen... nej det er ikke meget ..
Hvis Fakta vælger at ansætte personer der træffer kvalitetsmæssig dårlig kundebetjening, må de selv om det.Man kan godt være venlig overfor kassedamen, når man registrerer hun er ny eller har et problem.Jeg oplever af og til kunder der er meget lidt venlige.Er det helt håbløst med en sådan type, må man handle et andet sted.Men Lyjse du må regne med, mange af de der arbejder i fakta har ikke opfundet det varme vand.
Citat fra: lyjse efter Oktober 05, 2016, 08:19:52 amJeg tror da ikke - du alvorligt mener, det er sådan Landboen... at de fleste medarbejdere i Fakta "ikke har opfundet det varme vand" ( er dumme ) Og jeg håber ikke, du har "følt dig truffet" af min "hverdaghistorie" .. vedrørende den kassepige i Fakta.De andre medarbejdere i Fakta ( hvor jeg kommer ) er søde og flinke, og hjælpsomme!Men ved den kasse, der bliver mest benyttet, er der udskiftning ret tit, og de sidste par piger, har ikke været - de mest egnede, til jobbet !Dog er hende jeg omtalte, det værste jeg har oplevet.Hun burde få en anden plads i butikken.Og lønnen... nej det er ikke meget .. Nej Lysje, det var sådan set bare et modsvar på det Anti-rød skrev i den anden tråd.Citat fra: Anti-rød efter Oktober 01, 2016, 03:55:51 pmHvis Fakta vælger at ansætte personer der træffer kvalitetsmæssig dårlig kundebetjening, må de selv om det.Man kan godt være venlig overfor kassedamen, når man registrerer hun er ny eller har et problem.Jeg oplever af og til kunder der er meget lidt venlige.Er det helt håbløst med en sådan type, må man handle et andet sted.Men Lyjse du må regne med, mange af de der arbejder i fakta har ikke opfundet det varme vand.Så det er ikke alle, men nogen.Jeg skrev:Men Lyjse du må regne med, mange af de der arbejder i fakta har ikke opfundet det varme vand.(Det gælder også for lederne, for Fakta forventer underskud.)Så nogen må logisk set være ok.Det ville være rart hvis folk læste hvad man skrev. Landboen burde være i stand til det.
Jeg har heller ikke rigtig noget at udsætte på personalet i Netto eller Fakta. Eller andre steder. Men jeg forventer heller ikke ret meget af dem, andet end at de scanner mine varer og modtager betaling og ellers kører butikken som en hver anden arbejdsplads. Det med at de skal fare rundt for at vise vokse mennesker, hvor de finder opvaskemiddel og havregryn, må være kunderne, der godt må tænke selv.Unge eller gamle - det er næsten underordnet. Ældre ekspedienter behøver ikke være bedre end unge. Den sjoveste ekspedient, jeg har oplevet, var en ung pige med lange, kunstige negle, der kommenterede alle varer. Men hun var så smilende og levende, at man kun kunne være positiv.
citat af El_Nino: "Du kan i Føtex selv-scanne dine vare - så undgår, for det meste køerne ved kasserne." Jeg må indrømme at jeg ret ofte benytter denne mulighed da det går en del hurtigere. Men det er jo med til at gøre mennesker i denne branche overflødig.
Ikke desto mindre er kassedamernes tid talte, og med tiden vil de forsvinde som personalegruppe. Det er bare et spørgsmål om tid.Ny teknologi vil også gøre mange andre overflødige i deres nuværende jobfunktion.Er det godt eller skidt?
Altså "hvad er arbejde"