Forfatter Emne: Om 4 dage er der Danmarks Indsamling  (Læst 1954 gange)

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    85.4%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Det er dig, der har fordomme
« Svar #45 Dato: Februar 08, 2018, 04:26:32 pm »
DF er den lille mands parti, uden ret meget uddannelse - og har mange vælgere på overførselsindkomst - ikke mindst pensionister.

De velhavende stemmer mest på de borgerlige partier: Venstre, Konservative, Radikale og LA.

:JC_doubledown:  dine fordomme skriger til himlen.
Der vil være meget velhavende mennesker, som stemmer på DF, og fattige der stemmer på V.

Man siger jo ikke, at DF er de velhavendes parti, fordi nogen få velhavende mennesker stemmer på DF.

Man ser på, hvor mange det er, sammenlignet med andre partier - og det er ikke noget, som man kan bygge på en mavefornemmelse.

Heller ikke din.

Her er DF vælgeren:

Det er en mand. Knap 6 ud af 10 krydser ved Dansk Folkeparti sættes af mænd.

Det er en ældre person. Partiet har ikke et særligt godt tag i de unge, når man sammenligner med de øvrige partiers vælgerskare. Flere andre partier har målt i procent næsten dobbelt så mange unge vælgere som DF.

Det er en beboer i provinsen. Dansk Folkeparti henter ikke store stemmetal i Region Hovedstanden. Til gengæld ligger dets stemmeandele godt i alle andre regioner, især i det sydjyske, på Fyn og på Sjælland uden for hovedstadsregionen.

Det er en person med en lidt lavere indtægt. Der er længere mellem DF-vælgere fra husstande på 800.000 kroner eller derover, som støtter Dansk Folkeparti. Og en forholdsvis større del lever i husstande med samlede indtægter på mellem 150.000 og 399.999 kroner om året.

Det er en kortuddannet. Ifølge Megafon har mange af partiets vælgere en kortere uddannelse bag sig.

https://politiken.dk/indland/politik/folketingsvalg2015/art5580388/S%C3%A5dan-ser-Dansk-Folkeparti-v%C3%A6lgeren-ud

Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Offline Massey

• Senior medlem
  • Activity:
    2.2%
  • Country: 00
    • Vis profil
Sv: DF er ikke et borgerligt parti
« Svar #46 Dato: Februar 08, 2018, 04:58:12 pm »

Når man taler med folk her i landet, så er der rigtig mange der ytre at S er et arbejderparti, men i to befinder jer jo på andre breddegrader, så det har i næppe hørt.

Eftersom samfundsfag er et af mine linjefag, og jeg er dansker, følger jeg da lidt med.

Der er ikke mange arbejdere tilbage, og Socialdemokratiet har flere vælgere, end der er er arbejdere i Danmark.

Jeg fik indtryk af du var gået på pension, men siden du skriver er, så må jeg huske forkert.

Nej, det er der ikke efter de arbejdspladser flyttede ud i 90'erne.

Nyrup gjorde socialdemokratiet til et akademiker parti,  så har vi vist fastslået dette, tilbage står så.
Og hende her har som sædvanlig ikke forstået noget
http://nyheder.tv2.dk/politik/2014-04-29-danskerne-er-i-tvivl-er-s-et-arbejderparti

Det vil klæde MF at melde ud hvem hun havde forestillet sig hun skulle gennemføre hendes nye plan med.

Offline Massey

• Senior medlem
  • Activity:
    2.2%
    • Vis profil
« Svar #47 Dato: Februar 08, 2018, 05:01:15 pm »
Når man taler med folk her i landet, så er der rigtig mange der ytre at S er et arbejderparti, men i to befinder jer jo på andre breddegrader, så det har i næppe hørt.

Hvor gammel er du egentligt? Tilbage i 60' erne kaldte Socialdemokratiet sig muligvis et arbejderparti.

Hvad Socialdemokratiet vil kalde sig, afgøres på partiets kongresser. Hvis du vil have indflydelse på det, så meld dig ind.

Det var Nyrup der ændrede vælgerskaren.

Hvorfor i alverden skulle jeg melde mig ind i et parti, jeg ikke engang vil stemme på??

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    85.4%
    • Vis profil
« Svar #48 Dato: Februar 08, 2018, 05:02:26 pm »

Jeg fik indtryk af du var gået på pension, men siden du skriver er, så må jeg huske forkert.

Jeg gik på pension sidste august, men man sletter ikke en uddannelse af den grund.

Kan vi få nogen beviser for, at flere akademikere har stemt på Socialdemokratiet efter at Nyrup kom til?

« Senest Redigeret: Februar 08, 2018, 05:04:53 pm af Anklageren »

Offline Massey

• Senior medlem
  • Activity:
    2.2%
    • Vis profil
« Svar #49 Dato: Februar 08, 2018, 06:19:17 pm »

Jeg gik på pension sidste august, men man sletter ikke en uddannelse af den grund.

Kan vi få nogen beviser for, at flere akademikere har stemt på Socialdemokratiet efter at Nyrup kom til?

Når man fjerner formueskat, sænker det skrå skatteloft, fyrer varme hænder og erstatter dem med kolde, giver topskatlettelse mens man laver besparelse på overførseksindkomsterne som finansiering,så er det ikke arbejderklassen man sigte efter som vælgere.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    85.4%
    • Vis profil
Det er ikke sådan, det foregår
« Svar #50 Dato: Februar 08, 2018, 08:23:44 pm »
Når man fjerner formueskat, sænker det skrå skatteloft, fyrer varme hænder og erstatter dem med kolde, giver topskatlettelse mens man laver besparelse på overførseksindkomsterne som finansiering,så er det ikke arbejderklassen man sigte efter som vælgere.

Der har ikke noget at gøre med, hvad du tror, at en regering har gennemført.

Hvis man interesserer sig for det emne - som du skriver her - så måler man ligheden i samfundet i stedet for at have mavefornemmelser. Det er ren matematik, så du må gerne komme med GINI-koefficienterne under Nyrup, så vi kan se det.

Det har nu ikke nødvendigvis noget at gøre med, hvem der stemmer på partiet. Så vidt jeg husker, er der kun få akademikere blandt Socialdemokratiets vælgere.

Jeg har meldt mig til et prøveabonnement ved Altinget, så jeg kan se det, men får nok ikke et login før i morgen.

Offline Massey

• Senior medlem
  • Activity:
    2.2%
    • Vis profil
Sv: Det er ikke sådan, det foregår
« Svar #51 Dato: Februar 08, 2018, 11:15:42 pm »

Der har ikke noget at gøre med, hvad du tror, at en regering har gennemført.

Hvis man interesserer sig for det emne - som du skriver her - så måler man ligheden i samfundet i stedet for at have mavefornemmelser. Det er ren matematik, så du må gerne komme med GINI-koefficienterne under Nyrup, så vi kan se det.

Det har nu ikke nødvendigvis noget at gøre med, hvem der stemmer på partiet. Så vidt jeg husker, er der kun få akademikere blandt Socialdemokratiets vælgere.

Jeg har meldt mig til et prøveabonnement ved Altinget, så jeg kan se det, men får nok ikke et login før i morgen.

Du kan selv lede efter Gini-koefficienten, tror du jeg er din stikirenddreng!

Jeg konstater nu, at du har en naiv forestilling om vælgerne belønner A og O, hvis de gik sammen, det tror jeg ikke et sekund på.

Så er udviklingen i Socialdemokraters vej til stram udlændinge politik fyldt med forhindringer
https://jyllands-posten.dk/indland/ECE10293072/s-truer-kritisk-noedhjaelpsorgansation-med-advokater/

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    85.4%
    • Vis profil
Vi dropper det bare
« Svar #52 Dato: Februar 09, 2018, 12:12:53 am »

Det er for amatøragtigt.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    36%
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #53 Dato: Februar 09, 2018, 03:25:43 am »

Socialdemokratiets program og politik besluttes på kongressen. Det er de beslutninger Nyrup arbejdede under. Ikke noget Nyrup egenhændigt besluttede.

Citér
Hvorfor i alverden skulle jeg melde mig ind i et parti, jeg ikke engang vil stemme på??

Fordi det virker lidt komisk at stå ude på gaden og råbe "Æv, bæv, bussemand. Sure tæer i saftevand". Meld dig ind, hvis du vil influere.
Licensnægteren: "Charlottesville er ingen ting i forhold til hvad der kommer i Sverige fra NMR fremover."

Offline Massey

• Senior medlem
  • Activity:
    2.2%
    • Vis profil
« Svar #54 Dato: Februar 09, 2018, 10:42:48 am »

Socialdemokratiets program og politik besluttes på kongressen. Det er de beslutninger Nyrup arbejdede under. Ikke noget Nyrup egenhændigt besluttede.

Citér

Fordi det virker lidt komisk at stå ude på gaden og råbe "Æv, bæv, bussemand. Sure tæer i saftevand". Meld dig ind, hvis du vil influere.

Jeg vil ikke ændre partiet, jeg ser det som overflødigt.

Offline Massey

• Senior medlem
  • Activity:
    2.2%
    • Vis profil
Sv: Vi dropper det bare
« Svar #55 Dato: Februar 09, 2018, 10:44:28 am »

Det er for amatøragtigt.

Ja, det er en debatside, hvor man udveksler holdninger.
Det er ikke årsmødet for spindoktorere.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    85.4%
    • Vis profil

Det er for amatøragtigt.

Ja, det er en debatside, hvor man udveksler holdninger.
Det er ikke årsmødet for spindoktorere.

Du har skrevet: "Jeg konstater nu, at du har en naiv forestilling om vælgerne belønner A og O, hvis de gik sammen, det tror jeg ikke et sekund på."

Det er udelukkende dig, som har udtrykt "viden" om den sag. Jeg ved ikke, hvordan vælgerne vil reagere - og har derfor ikke udtalt andet.

Jeg går IKKE helhjertet ind for at få DF som støtteparti til Socialdemokratiet. DF har jo røvet sine egne kernevælgere (som er blevet solgt for at få nogen mere eller mindre værdiløse indrømmelser på indvandrerområdet op gennem tiden).

Venstre og DF er mere end nogen andre ansvarlige for de indvandrerproblemer vi har fået (og de er store) fordi det er Venstre - der har dannet regering med DF som støtteparti langt størstedelen af tiden i rigtig mange år.

Det er også fakta, at opdelt på indkomstdeciler, har borgerne med de laveste indkomster ikke fået noget løft i mange år - mens det ser helt anderledes ud i toppen.

(Debat baseret på fakta er bare ikke dig - så kan du have det godt ...)

« Senest Redigeret: Februar 09, 2018, 11:18:28 am af Anklageren »

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    36%
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #57 Dato: Februar 09, 2018, 11:30:21 am »

Du mener:

Wir wollen die totale Bürgerlichkeit!
Licensnægteren: "Charlottesville er ingen ting i forhold til hvad der kommer i Sverige fra NMR fremover."

Offline Massey

• Senior medlem
  • Activity:
    2.2%
    • Vis profil
« Svar #58 Dato: Februar 09, 2018, 12:09:52 pm »

Du mener:

Wir wollen die totale Bürgerlichkeit!
Nøjes du med at forholde dig til hvad jeg skriver, det klæder dig ikke at tillægge mig noget jeg ikke har skrevet.