Forfatter Emne: Svenske myndigheder registrerer 132 barnebrude  (Læst 480 gange)

Offline Danish (OP)

• Fuld medlem
  • Activity:
    0.2%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Svenske myndigheder registrerer 132 barnebrude
« Dato: Juni 22, 2016, 12:39:23 am »
Barnebrude er ikke noget usædvanligt fænomen på den anden side af Øresund.

De svenske migrationsmyndigheder, Migrationsverket, har registreret 132 barnebrude i 80 kommuner. De fleste af de helt unge piger bor sammen med deres voksne ægtefæller.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/svenske-myndigheder-registrerer-132-barnebrude/6150226?ref=lokalavisen

:bad:

Hvis man vælger at anerkende barnebrude, fordi det er muslimsk tradition, ført an af profet Muhammed, som indgik ægteskab med en 6-årig pige, så har vi åbnet for en motorvej af to parallelle samfund!

:JC_banger:

politisk ukorrekt

• Gæst
Sv: Svenske myndigheder registrerer 132 barnebrude
« Svar #1 Dato: Juni 22, 2016, 12:50:42 am »
Loven bør være ens for alle. Så man kan selvfølgelig ikke tillade barnebrude for muslimer, når det er ulovligt for kristne. Især fordi vi lever i et samfund, hvor staten og loven er over religionen. Dog vil jeg tilføje, at man jo også i forvejen i Danmark i visse tilfælde kan få dispensation til at gifte sig med en 16-17 årig. Men grænsen går vel hvor vi taler om brude under den seksuelle lavalder (15). M.h.t. brude på 16-17 år bør man måske i visse tilfælde være lidt large, da der jo ikke er tale om børn i dén forstand. Man bør her også se på hvor længe de har været gift. Hvis de har været gift, siden pigen var 13-14, så kan vi ikke godtage det. Men var pigen 16, kan vi måske - for også enkelte danskere bliver gift i den alder.

Jeg er personligt mere forarget over, at de nu vil tillade 17 årige at køre i bil - end at 17 årige i visse tilfælde kan gifte sig. Fordi når man kører bil, er man jo ligesom til fare for en masse mennesker. Og så råddent som især mange helt unge mænd kører, mener jeg snarere at aldersgrænsen for at tage kørekort bør sættes op end ned. 21 år for mænd er mit bud. Da 18-20 årige unge mænd generelt kører pilråddent og uansvarligt.
« Senest Redigeret: Juni 22, 2016, 12:52:43 am af politisk ukorrekt »

Offline El_Nino

• Hyper medlem
  • Activity:
    9.6%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • Vejen skal altid være snorlige og fremad
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Juni 22, 2016, 09:21:21 pm »
Barnebrude er ikke noget usædvanligt fænomen på den anden side af Øresund.

De svenske migrationsmyndigheder, Migrationsverket, har registreret 132 barnebrude i 80 kommuner. De fleste af de helt unge piger bor sammen med deres voksne ægtefæller.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/svenske-myndigheder-registrerer-132-barnebrude/6150226?ref=lokalavisen

:bad:

Hvis man vælger at anerkende barnebrude, fordi det er muslimsk tradition, ført an af profet Muhammed, som indgik ægteskab med en 6-årig pige, så har vi åbnet for en motorvej af to parallelle samfund!

:JC_banger:

Tjaaaaaaa - det er ikke det Sverige JEG kendte - så måske en permanent grænsekontrol bliver nødvendig :yawn: :yes: :yess:
Tænk altid én gang til over det, før du gør det!

Smeden

• Gæst
« Svar #3 Dato: Juni 22, 2016, 11:12:41 pm »
Det er om noget et fuldstændig misforstået hensyn at tage hvis man accepterer at voksne mænd skal bo sammen med børn på asylcentre og lignende. Man skal da være dummere end udkogt spagetthi for at acceptere den slags uhumskheder i integrationen og godhedens navn! Når de ser gennem finger med det så er det for mændenes skyld - ikke de unge piger!