Forfatter Emne: Igen er fly pist forsvundet?  (Læst 3784 gange)

Vintersne

• Gæst
Igen er fly pist forsvundet?
« Dato: December 28, 2014, 09:00:23 am »
Igen et fly pist forsvundet?

http://jyllands-posten.dk/international/asien/ECE7318975/Savnet-fly-bad-om-alternativ-rute-p%C3%A5-grund-af-uvejr/

"Luftfartsmyndighederne har søndag mistet kontakten til et AirAsia-fly på vej til Singapore fra byen Surabaya i Indonesien.

Det oplyser en talsperson fra det indonesiske transportministerium til indonesiske medier ifølge Reuters."

Normalt er det meget sjældent, at et fly forsvinder, når først det har nået sin flyrute højde!

Det farligste ved flyvning, er som regel ved start og ved landing af et fly!

Hvad mener du?

Vintersne

• Gæst
Sv: Igen er fly pist forsvundet?
« Svar #1 Dato: December 28, 2014, 04:56:58 pm »

http://jyllands-posten.dk/international/asien/ECE7318975/Savnet-fly-bad-om-alternativ-rute-p%C3%A5-grund-af-uvejr/

"Luftfartsmyndighederne har søndag mistet kontakten til et AirAsia-fly på vej til Singapore fra byen Surabaya i Indonesien.

Det oplyser en talsperson fra det indonesiske transportministerium til indonesiske medier ifølge Reuters."

Normalt er det meget sjældent, at et fly forsvinder, når først det har nået sin flyrute højde!

Det farligste ved flyvning, er som regel ved start og ved landing af et fly!

Hvad mener du?

Jeg ved at det der imellem start og landing også kan være farligt, det er ellers der hvor man virkeligt flyver de meste af tiden
Mera

http://politiken.dk/udland/ECE722843/flyvning-langt-den-sikreste-transportform/

Her i linket forklares, hvorfor der næsten aldrig sker ulykker med fly, når først de er i luften i marchhøjde!

"De fleste ulykker indtræffer nemlig under starter og landinger.

Det har flere forklaringer, som alle involverer to hovedfaktorer - mennesker og mekanik.

Meget forenklet kan man sige, at start og stigning kræver mest af flyets struktur og motorkraft, mens indflyvning og landing stiller krav til piloterne.

Men uanset årsagen til ulykken er det et problem, at flyet befinder sig tæt på jorden. Blandt andet fordi, der her ikke er manøvrehøjde til at genvinde tabt kontrol over flyet.

Et fly på marchhøjde kan for eksempel slippe godt fra dyk på flere hundrede meter."

Et fly der styrter ned fra stor højde, har som regel været udsat for noget udefrakommende!

Det kan være nogen, der har skudt det ned - en bombe i flyet - et lynnedslag i flyet osv.!

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    25.2%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: December 28, 2014, 08:18:48 pm »

Hvad rager det os? Omtrent på klodens bagside.

Sig mig, er du blevet Din Debats selvudnænte nyhedsoplæser, eller hvad?

Debat er det ikke. Forventer du at vi skal få et Niels Brinch-agtigt udtryk i ansigtet og tænke: "Uha, vi må hellere passe på, for snart kommer de her og lader fly pist-forsvinde i luften". Og at vi derfor straks må stemme på DF og få nogle grænsebomme op, for at forhindre den slags?
Licensnægteren: "Charlottesville er ingen ting i forhold til hvad der kommer i Sverige fra NMR fremover."

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.2%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: December 28, 2014, 09:15:53 pm »

Debat er det ikke. Forventer du at vi skal få et Niels Brinch-agtigt udtryk i ansigtet og tænke: "Uha, vi må hellere passe på, for snart kommer de her og lader fly pist-forsvinde i luften". Og at vi derfor straks må stemme på DF og få nogle grænsebomme op, for at forhindre den slags?
Sure egoistiske gamle mand.
 :lex_14:
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: December 29, 2014, 01:33:04 am »

Carlo gider måske ikke at DinDebat skal svømme over i teorier om reptilians og Bilderberg, men det skal man nok have været på SOL debat for at forstå.
Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Vintersne

• Gæst
« Svar #5 Dato: December 29, 2014, 09:36:40 am »

Carlo gider måske ikke at DinDebat skal svømme over i teorier om reptilians og Bilderberg, men det skal man nok have været på SOL debat for at forstå.

Nej, Carlo vil kun tale om ateisme!

Sjovt nok, er det netop også kun en teori*S*!

Bortset fra dette, så mener man at have fundet vragraster fra flyet, der lige er styrtet ned, af uforklarlige grunde!

Her en en sammenligning med MH370 fra marts-2014:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/krigogkatastrofer/saadan-adskiller-det-mystiske-mh370-flystyrt-sig-fra-airasia-sagen/5374816

Floridor

• Gæst
Nu hedder denne kategori altså 'Fri Debat'...
« Svar #6 Dato: December 29, 2014, 09:49:36 am »
- og ligesom i de andre, men især hér - kan man vel sådan set ytre sig som man lyster....

Hvis man kun har et mavesurt svar at kvittere med, så burde man måske bare lade være med at læse med i kategorien...

- der kunne sagtens sidde debattører som af den ene eller anden grund måtte have lyst til at få en snak om netop denne forfærdelige flyulykke...

F :Laie_48:
« Senest Redigeret: December 29, 2014, 12:20:51 pm af Floridor »

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    8%
  • Country: ph
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: December 29, 2014, 02:36:07 pm »

Det er muligt det hele tiden er klodens bagside for dig, men jeg har altså fløjet med både Air Asia, Zest Air og flere andre af de selskaber, sågar det nu hedengangne Biman Air har jeg fløjet med, så for flere andre end dig kan det altså godt være relevant at snakke flysikkerhed blandt Asiens lavprisselskaber.
Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.

Vintersne

• Gæst
« Svar #8 Dato: December 30, 2014, 11:10:43 am »
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2014-12-30-lig-og-vragdele-fra-airasia-fly-fundet-i-vandet

Man har nu fundet vragdele og lig i vandet fra flyet!

Man mangler stadigt at finde selve flyet og de sorte bokse, for at finde ud af, hvad der dog kan være sket med det!

Fruppe

• Gæst
« Svar #9 Dato: December 30, 2014, 12:24:08 pm »
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2014-12-30-lig-og-vragdele-fra-airasia-fly-fundet-i-vandet

Man mangler stadigt at finde selve flyet og de sorte bokse, for at finde ud af, hvad der dog kan være sket med det!

Det tager jo mere end 48 timer at få alt op.

Indtil de sorte bokse og andre ting giver en klokkeklar årsag kan konspirationstosserne så savle og fare skrigende rundt i gummicellerne, en kendt er allerede i gang på SOL.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    25.2%
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: December 30, 2014, 01:39:55 pm »

Det har vi selv læst på alle medier, så hvorfor bringer du det her? Er du blevet Din Debats nyhedsoplæser?

Stadigt: Hvad rager det os? Hvilken interesse kan det have, udover at provokere ubegrundet angst?

Verden har en befolkning på 7 milliarder og der dør mange millioner hvert år. Hvad er grunden til at de 126 døde er af særlig interesse, og ikke de mange andre millioner?
Licensnægteren: "Charlottesville er ingen ting i forhold til hvad der kommer i Sverige fra NMR fremover."

Vintersne

• Gæst
« Svar #11 Dato: December 30, 2014, 03:57:48 pm »
Hvis de finder selve flyskroget og de sorte bokse, er der gode muligheder, for at finde ud af, hvad der egentligt skete!

- Så vidt jeg har læst mig til i pressen - drejede det sig kun om to minutter! -

Kontroltårnet fik en forespørgsel fra piloterne, om at gå til en højde af 38.000 fod, men der gik 2 minutter, før tårnet havde fundet ud af, om dette var ok!

- Det var det så ikke, da der var andre fly i området, og de fik derefter en meddelelse fra tårnet, om at gå op i 34.000 fod!

- Men der kom ingen besked tilbage fra flyet - kun tavshed, og herefter forsvandt flyet fra radarskærmene!

- Der er mange teorier om hvad der skete - mit bud er at flyets vinduer i cokpittet blev ramt af et kraftigt lyn, og at piloterne derefter er døde, og måske suget ud i atmosfæren - hvorefter flyet er styrtet mod havet?

Vintersne

• Gæst
« Svar #12 Dato: December 30, 2014, 04:07:40 pm »

Det har vi selv læst på alle medier, så hvorfor bringer du det her? Er du blevet Din Debats nyhedsoplæser?

Stadigt: Hvad rager det os? Hvilken interesse kan det have, udover at provokere ubegrundet angst?

Verden har en befolkning på 7 milliarder og der dør mange millioner hvert år. Hvad er grunden til at de 126 døde er af særlig interesse, og ikke de mange andre millioner?

Carlo - du er nu blevet anmeldt til moderator, for til stadighed at genere mine trådindlæg med dit ævl!

Du bedes venligst undlade at kommentere mine indlæg i fremtiden - tak for det!

Offline musenfryd

• Administrator
  • Senior medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
    • Telefonpasning
« Svar #13 Dato: December 30, 2014, 04:49:14 pm »
Og jeg må altså give Vintersne ret her, og Floridor skriver det fint.
Man kan ikke være lige interesseret i alting, men man må accecptere at andre vil både skrive og læse om det.
Life's a journey, not a destination

http://prontocallcenter.dk/
hvis der er brug for telefonpasning

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    25.2%
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: December 30, 2014, 05:17:02 pm »
Og jeg må altså give Vintersne ret her, og Floridor skriver det fint.
Man kan ikke være lige interesseret i alting, men man må accecptere at andre vil både skrive og læse om det.

OK, så holder jeg mund og tier stille overfor "Vintersne". Vi skulle jo nødigt ha' at Din Debat bliver et gudsforladt sted. Men jeg troede ellers at når man oprettede et debatoplæg, så var det tilladt at spørge nærmere ind til det, hvis der er noget man ikke forstår, uden at nogen falder sammen som sarte mimoser. Men nu får "Vintersne" både ret og fred.

Men nu sidder jeg bare tilbage her - uden trøst. For jeg tænker på, tænk hvis det var mig der var pilot på et fly, hvis cockpit blev ramt af et lyn og jeg blev suget ud. En krank skæbne. Jeg må hellere til nærmeste psykiatriske skadestue og få krisehjælp.