Forfatter Emne: Det gik stærk den her gang  (Læst 773 gange)

Vive L`Europe

• Gæst
Det gik stærk den her gang
« Dato: April 28, 2017, 09:44:04 am »
Og det kom som altid til at handle om navner
Efter 7 indlæg, (og det viser vel nok hvor dumt jeg i virkeligheden er) kunne Tørresnoren, aka Sjoveren og M47 afsløre hvem jeg er og har været her på DD, og han er bestemt ikke den eneste, de fleste her på DD er persons fikseret.

Jeg takker 6 eller 7 debattører for aldrig go efter manden, og altid efter bolden, og ikke tage det alvorligt med mine skrive og sætningsfejler.
Takker også gakgak for at imitere mig, det opfatter jeg stadigvæk som et kompliment  :yes:

ps, tror ikke Tørresnoren mente noget dårligt i hans svar
Scenen er nu jeres igen

Tommy

• Gæst
Sv: Det gik stærk den her gang
« Svar #1 Dato: April 28, 2017, 09:54:40 am »
Efter 7 indlæg, (og det viser vel nok hvor dumt jeg i virkeligheden er) kunne Tørresnoren, aka Sjoveren og M47 afsløre hvem jeg er og har været her på DD, og han er bestemt ikke den eneste, de fleste her på DD er persons fikseret.

Jeg takker 6 eller 7 debattører for aldrig go efter manden, og altid efter bolden, og ikke tage det alvorligt med mine skrive og sætningsfejler.
Takker også gakgak for at imitere mig, det opfatter jeg stadigvæk som et kompliment  :yes:

Scenen er nu jeres igen

Du har helt ret, her er mere personfnidder fra alle sider, end debat.
Den dummeste må dog være ham der betaler, for at holde sådan en side kørende.

Offline måneskin

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: April 28, 2017, 09:57:35 am »
Det er så din mening , må jeg spørge dig Tommy om du er x svoger til en herinde .  :yes:
« Senest Redigeret: April 28, 2017, 10:01:19 am af måneskin »

politisk ukorrekt

• Gæst
« Svar #3 Dato: April 28, 2017, 11:35:55 am »
Personfikseret? Tja, tjo, nja...jeg ved ikke helt. For at en debat skal være seriøs, synes jeg at det er bedst, at man udgiver sig for dén, man er, og helst kun har én profil. Derfor kan det være nedbrydende for seriøsiteten, hvis for mange brugere har trollprofiler. Det er her, at personfikseringen opstår. Fordi man egentlig gerne vil vide, hvem det er, man sidder og diskuterer med. Er det Carlo, Ieet, Anklageren, Reptiltossen, Pøllemand eller en anden i forklædning? Og hvad er hans eller hendes motiver for at skrive, som han eller hun gør?

Når dette så er sagt, så er det rigtigt nok, at man egentlig BURDE nøjes med at fokusere på det skrevne, d.v.s. budskabet, fremfor afsenderen. Men jeg tror, at vi alle har en historik, og den har da en vis indflydelse, når andre læser vore indlæg. F.eks. er det nemmere at tage en bruger seriøst, hvis han eller hun er kendt for at være venlig og velargumenteret - fremfor hvis han eller hun er kendt for at svine andre til, kalde dem grimme ting o.s.v. Derfor ved jeg alligevel ikke, om det er helt irrelevant, hvem folk er og hvad de står for.

Problemet opstår ved, at der kræves en profil for at deltage på debatten. På det gamle SOL kunne man skrive fuldstændigt anonymt og det gjorde, at der ikke var alt det personfnidder. For det var jo fjollet at gætte på hvem folk var, hvis de skrev helt anonymt. I det øjeblik man har et fast nick, opbygger man jo en identitet omkring sit nick. Måske nok en fiktiv identitet. Men stadig en identitet. Jeg har f.eks. identiteten som konspirationsteoretikeren med de småskøre ideer. Men jeg kunne jo også lave en ny profil og skabe mig en ny identitet, hvis jeg ville. Så mit nick er ikke den person, jeg er, men bare den identitet, jeg har valgt at bygge op omkring DETTE nick. Men måske har jeg andre nicks, hvor jeg har en anden identitet. Flere brugere har jo forskellige nicks, kan jeg forstå. Med hver sin identitet. Og måske, hvis man har flere brugere, er ens VIRKELIGE personlighed en slags mellemting mellem ens forskellige nicks. For ens nick i sig selv mener jeg ikke er ens personlighed. Vi spiller alle en rolle herinde. Jeg selv inklusive.

Til trådstarter: Ja ja, vi ved godt, at du er jojo o.s.v. Men hverken jeg eller andre ved vel hvem du er i virkeligheden. Så derfor behøver du vel ikke tage det så tungt, hvis nogen har "afsløret" dig som f.eks. jojo. Jojo er jo bare et nick, en karakter. En internet-identitet. Men ikke din virkelige identitet. Så tag det ikke så tungt. På en måde kan jeg egentlig godt lide de karakterer, du har haft herinde. Da du virker som en person, der ikke tager tingene så tungt og har en vis form for humor. Jo, måske troller du lidt. Måske har du tendens til at være ustabil som karakter (da du tit skifter karakter). Men der er vel også plads til dig herinde. Og så er vi tilbage til det, jeg på en måde godt kan lide ved din-debat. Rummeligheden. Der er altså mere plads til at skeje ud her, end der er på de fleste andre fora. Og selvom GuBBi af og til kritiseres (også fra min egen side), så tror jeg også, at det er GuBBi´s egen rummelighed og overbærenhed som person, der gør, at der er plads til at være lidt småskør herinde. Og det er vi jo nok et par stykker, der skal være glade for...

Offline nobody

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: April 28, 2017, 11:46:13 am »
Det kunne også hjælpe lidt på debattens troværdighed, hvis man kunne se hvem der "likede" hvem, det er jo tydeligt at se, at visse personer/profiler bevist "liker" hinanden, i et forsøg på at få indlæget til at virke mere troværdigt.

Venlig Hilsen Poul Jørgensen

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    11.4%
  • Country: aq
  • Køn: Mand
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: April 28, 2017, 12:02:13 pm »
Det kunne også hjælpe lidt på debattens troværdighed, hvis man kunne se hvem der "likede" hvem, det er jo tydeligt at se, at visse personer/profiler bevist "liker" hinanden, i et forsøg på at få indlæget til at virke mere troværdigt.

Ja, Anklageren har en usynlig ven der liker alle hans indlæg.
Jeg savner desuden også en "dislike"-knap.

politisk ukorrekt

• Gæst
« Svar #6 Dato: April 28, 2017, 12:20:39 pm »

Ja, Anklageren har en usynlig ven der liker alle hans indlæg.
Jeg savner desuden også en "dislike"-knap.

Stod det til mig, skulle likes afskaffes. Fordi likes får folk til at gå mere efter at blive populære end på at få deres ærlige og oprigtige budskab frem. Det er mit indtryk, at likes og dislikes virker som en slags mobberedskab, hvor folk holdes nede, så de ikke tør give udtryk for upopulære holdninger, af frygt for at få dislikes. Vi ser det på fjæsbogen, hvor folk jagter likes konstant og derfor aldrig tør skrive andet end banaliteter - af frygt for at få en dislike fra én af de 775 fiktive venner. :hyper:

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    11.4%
  • Country: aq
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: April 28, 2017, 01:12:26 pm »
Vi havde da vistnok engang en dislike-knap som Musenfryd så blev opfordret til at fjerne da Tigermanden gik helt amok med at sende dislikes til os alle sammen.

Offline Brok

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: 00
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: April 28, 2017, 01:27:13 pm »
Findes der tråde herinde, hvor der ikke er personfnidder, jeg mener ikke at være stødt på den slags.

Gagerlak

• Gæst
« Svar #9 Dato: April 29, 2017, 10:58:47 am »

Scenen er nu jeres igen

Farvel til dig hvem du nu lige er

Offline Me

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.4%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: April 30, 2017, 07:55:47 pm »

Scenen er nu jeres igen

Farvel til dig hvem du nu lige er

:smile1:
Altid glad for at hjælpe. :smile: