Forfatter Emne: Storm?  (Læst 2646 gange)

Vintersne

• Gæst
Storm?
« Dato: December 09, 2014, 08:49:56 am »
Storm?

http://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/13233825

"Når mørket igen sænker sig over Danmark, vil kraftige vinde strømme ind over landet. Det kan medføre lukning af både Storebæltsbroen og Øresundsbroen, lyder det fra DMI.

- Det kommer i løbet af den kommende nat. Der kommer en kraftig vind fra syd med styrke op til hård kuling. Nogle steder i landet kan vindstødende få stormstyrke, siger meteorolog Olaf Mathiasen og fortæller, at særligt kystregionerne er udsat for vinden.

Trafikken mellem landsdelene kan blive besværet af blæsten."

Det ser ud til, at meteologerne nu melder om temmelig meget blæst over landet de næste dage!

Så pas på, hvis du er ude at køre i den kraftige blæst?

Hvad mener du?

Floridor

• Gæst
Clara..?
« Svar #1 Dato: December 09, 2014, 09:34:48 am »
'Bodil' var nu gavmild - hun gav næsten 5 kubikmeter blandet brænde, en masse sved på panden - og nogle pæne huller i landskabet nede ved mosen.... :hyper:

Her er der således ingen 'farlige' træer tilbage i nærheden af bebyggelserne - og familien i Jylland orker jeg alligevel ikke at besøge igen foreløbig....

- såee,  jeg mangler sådan set kun at købe mindst 40 pakker gær og 8-10 stykker af de dér guld-stribede Kähler-vaser.....

:Laie_48:
« Senest Redigeret: December 09, 2014, 09:37:05 am af Floridor »

Joakim

• Gæst
At jeg er glad for vi ikke er i sommerhuset ved Lønstrup
« Svar #2 Dato: December 09, 2014, 10:05:08 am »
Der ville jeg ikke være tryg ved at være i stormvejr.

Dejligt der kommer en masse inde med havet.
Sidst fandt jeg en ravklump på størrelse med en tennisbold :ded_snegurochka2:

Og som Floridor skriver så giver det billig brænde. :yes:

Vintersne

• Gæst
Sv: Clara..?
« Svar #3 Dato: December 09, 2014, 04:39:00 pm »
'Bodil' var nu gavmild - hun gav næsten 5 kubikmeter blandet brænde, en masse sved på panden - og nogle pæne huller i landskabet nede ved mosen.... :hyper:

Her er der således ingen 'farlige' træer tilbage i nærheden af bebyggelserne - og familien i Jylland orker jeg alligevel ikke at besøge igen foreløbig....

- såee,  jeg mangler sådan set kun at købe mindst 40 pakker gær og 8-10 stykker af de dér guld-stribede Kähler-vaser.....

Ved den sidste alvorlige storm, havde jeg flere træer, der faldt ned omkring mit sommerhus ved havet!

Den ene var kun 10 centimeter fra husgavlen!

Men så slemt har de vist ikke "lovet" os det denne gang*S*!

Vintersne

• Gæst
Sv: Storm?
« Svar #4 Dato: December 09, 2014, 04:47:39 pm »

Floridor

• Gæst
Farven er gul - jeg får tæsk igen...!
« Svar #5 Dato: December 09, 2014, 05:13:09 pm »
http://vejret.tv2.dk/artikel/id-74077820:her-varsler-tv-2vejret-vindst%C3%B8d-af-stormstyrke.html

Her kan I se, hvor der er varslet vindstød af stormstyrke!

Jamen, så er det jo alene op til foreningen - 'Voldborgs Vidner' - at afgøre hvor meget der så skal ske.....

- (jeg skriver sgu til dem, gør jeg...!)

'Kære Voldborgs Vidner..

Vil I ikke bare nøjes med at blæse alle bladene væk.... - langt ud på marken - (eller bare over til Vagn, den dovne karl..!) :smile: - og skal I absolut vælte et træ, så vælt venligst nogle af dem som i bare stillede lidt skævt sidste gang I var på besøg...

På forhånd tak..'

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    6%
    • Vis profil
Sv: Farven er gul - jeg får tæsk igen...!
« Svar #6 Dato: December 09, 2014, 07:01:50 pm »
http://vejret.tv2.dk/artikel/id-74077820:her-varsler-tv-2vejret-vindst%C3%B8d-af-stormstyrke.html

Her kan I se, hvor der er varslet vindstød af stormstyrke!

Jamen, så er det jo alene op til foreningen - 'Voldborgs Vidner' - at afgøre hvor meget der så skal ske.....

- (jeg skriver sgu til dem, gør jeg...!)

'Kære Voldborgs Vidner..

Vil I ikke bare nøjes med at blæse alle bladene væk.... - langt ud på marken - (eller bare over til Vagn, den dovne karl..!) :smile: - og skal I absolut vælte et træ, så vælt venligst nogle af dem som i bare stillede lidt skævt sidste gang I var på besøg...

På forhånd tak..'

:blum: det er også det jeg har ventet på - at vinden skal fjerne bladene fra græsplænen, og ind under buskene.

Hvorfor bruge tid på det, der kommer jo altid en julestorm på et tidspunkt...
Og så venter jeg også med, at vaske vinduer - tll efter stormen !

Floridor

• Gæst
Noget om kastanjer - og ud af ilden...
« Svar #7 Dato: December 09, 2014, 08:17:36 pm »

Citat: :blum: det er også det jeg har ventet på - at vinden skal fjerne bladene fra græsplænen, og ind under buskene.

Jeg har bla.a. et kæmpestort kastanjetræ - så der ligger altid en milliard kastanjer og skrællerne fra dem, og de blæser ikke bare lige væk...

Sidste år ville jeg prøve om skidtet kunne tørres og bruges til at brænde - kastanjer er jo kompakte og sikkert med god brændværdi..

- så jeg rev dem sammen - og fyldte to store murerbaljer med kastanjer og skaller...

Nå, jeg glemte alt om det projekt, og fik heller ikke rigtigt dækket noget over...

- en dag i forsommeren var jeg ovre bagi hvor baljerne stod - og, jeg lyver ikke.... - der var mindst 200 små fine 'kastanje-baby-træer' der var vokset frem i baljerne -

- en lang spire ned, og en lang stilk op - med 4-5 af de karakteristiske blade på....

Jeg pottede og pottede og pottede løs i alt hvad der kunne være lidt jord og en lille plante i... - jeg har selv gemt en snes gode små træer - og foræret et utal væk til alle der ville ha'..... :JC_shamrock:

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.8%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
Hvad Pokker skal man også med træer??
« Svar #8 Dato: December 09, 2014, 09:01:44 pm »

UD over at brænde dem ... Har altid ment at træer hører til ude i en skov men folk skal absolut have dem lige OP af deres hus ...  :no:

Kommer vist til at smide nogle flere sandsække på staldbygningens tag ...  :ohmy:

Hmm... Hvad skal du bruge vaserne til, Floridor ?? ... (ellers en fin hadegave til vores "ven" med de gule striber) ...  :biggrin:

« Senest Redigeret: December 09, 2014, 09:10:12 pm af Debatsvinet »
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

Floridor

• Gæst
Tiger-vaser..? - lidt skøre..? - tjae... :O))
« Svar #9 Dato: December 09, 2014, 09:49:47 pm »
- jeg ved ikke en skid om vaser... - men jeg læste i et dameblad - (altså nede ved klipperen) - at madammerne er helt vilde med at hamstre disse afskyelige tingester...

http://magazine.trendsales.dk/debates/debate?id=82159

- og så var det at jeg tænkte... - hvis nu at man skulle storme inde..... - gær, og så et par vaser at bytte med til andre råvarer mens stormen raser.... - livsnødvendigheder som feks. øl, spillekort, skrå eller petroleum...

- man er vel ikke gammel spejder for ingenting...! :Laie_38:

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    6%
    • Vis profil
Sv: Noget om kastanjer - og ud af ilden...
« Svar #10 Dato: December 09, 2014, 10:21:30 pm »
Det var en god ide, med alle de nye kastaniespirer, for der er kommet sygdom i kastanietræerne:

http://www.havenyt.dk/spoergsmaal/skadedyr/8283.html

August 2006

Angreb af et minermøl på kastanjetræer, bla. på Lolland og i København.

Citér
Hvis opsamling af løv skal være en effektiv indsats, så kræver det at alle fjernet løvet i efteråret. Samme problematik som ved dræbersnegle.

Det har altså bredt sig, siden 2006 - vi bor på vestsjælland, og vi har også sygdommen her på egnen.

Citat: :blum: det er også det jeg har ventet på - at vinden skal fjerne bladene fra græsplænen, og ind under buskene.

Jeg har bla.a. et kæmpestort kastanjetræ - så der ligger altid en milliard kastanjer og skrællerne fra dem, og de blæser ikke bare lige væk...

Sidste år ville jeg prøve om skidtet kunne tørres og bruges til at brænde - kastanjer er jo kompakte og sikkert med god brændværdi..

- så jeg rev dem sammen - og fyldte to store murerbaljer med kastanjer og skaller...

Nå, jeg glemte alt om det projekt, og fik heller ikke rigtigt dækket noget over...

- en dag i forsommeren var jeg ovre bagi hvor baljerne stod - og, jeg lyver ikke.... - der var mindst 200 små fine 'kastanje-baby-træer' der var vokset frem i baljerne -

- en lang spire ned, og en lang stilk op - med 4-5 af de karakteristiske blade på....

Jeg pottede og pottede og pottede løs i alt hvad der kunne være lidt jord og en lille plante i... - jeg har selv gemt en snes gode små træer - og foræret et utal væk til alle der ville ha'..... :JC_shamrock:

Vintersne

• Gæst
« Svar #11 Dato: December 12, 2014, 09:52:55 am »
http://vejret.tv2.dk/artikel/id-74088698:kortvarigt-bl%C3%A6sevejr-kun-f%C3%A5-timer-med-stormst%C3%B8d.html 

Meteorologerne har vist igen taget fejl med det stormvejr, idét det i dag fredag kun bliver til lidt kuling og lidt stormstød visse steder i landet*S*! 

Fruppe

• Gæst
« Svar #12 Dato: December 12, 2014, 10:11:04 am »

Det varer sgu da 200 år før den gulstribede tisseflaske til gamle mænd bliver noget værd, er der een tilbage til den tid går den for een krone...........medmindre den er skrammet.
Dansk design har fået et alvorligt knæk.

Joakim

• Gæst
« Svar #13 Dato: December 12, 2014, 10:43:46 am »
http://vejret.tv2.dk/artikel/id-74088698:kortvarigt-bl%C3%A6sevejr-kun-f%C3%A5-timer-med-stormst%C3%B8d.html 

Meteorologerne har vist igen taget fejl med det stormvejr, idét det i dag fredag kun bliver til lidt kuling og lidt stormstød visse steder i landet*S*!

Det vil ellers være fedt med lidt blæsevejr, så der kommer lidt rav ind.
Der er lidt længe mellem fundene nu.

Døde torsk og knopsvane knogler, øv.

Joakim

• Gæst
« Svar #14 Dato: December 12, 2014, 10:44:36 am »

Det varer sgu da 200 år før den gulstribede tisseflaske til gamle mænd bliver noget værd, er der een tilbage til den tid går den for een krone...........medmindre den er skrammet.
Dansk design har fået et alvorligt knæk.

Den er pæn som holder til toiletbørsten.
« Senest Redigeret: December 12, 2014, 10:48:17 am af Joakim »