din-debat.dk

hvor meninger mødes
Dato og tid er fre 10. sep 2010 18:53

Alle tider er UTC [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Bare en anbefaling
Snefnug
Snefnug
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestjylland
Jeg har bredbånd - hos tdc eller yousee som det hedder nu.
Vil bare anbefale http://www.yousee.dk/play hvor man, hvis man har bredbånd, kan gratis downloade musik gratis. Såååå fedt :)

"En hvilken som helst kommunikation må altså respektere, at ordenes brug er indlejret i en sammenhæng, der ikke altid kan verbaliseres, men netop kun er tilgængelig gennem en praksis." Tor Nørretranders

"Man siger, at kærligheden ikke har nogen grænser. Men grænserne er netop det interessante." Jean Luc Godard

Titel: Re: Bare en anbefaling
Hyggefims
Hyggefims
Brugeravatar

Geografisk sted: Storkøbenhavn
Tak, Nurse, er det det, som er i reklamerne i TV i øjeblikket, hvor en person går rundt og sætter sine hovedtelefoner til alt muligt og så hører musik :lol:

Usynlig
Usynlig

Det er ikke gratis!
Det koster for det første enten 6 eller 8 kr pr måned, som er lagt oven i ens abonnoment.
Men det er jo småpenge. Det vigtigste og værste, er at alt musikken er behæftet med Digital Restriction Management, DRM.

Det har flere negative sider for os almindelige brugere;
- Hvis vi en dag skifter selskab, kan vi IKKE afspille musikken længere.
- Vi kan kun afspille musikken på en musikafspiller der understøtter DRM, hvilket de fleste ældre MP3-afspillere ikke gør.
- Det kræver en internetforbindelse at kunne afspille musikken gennem længere tid (DRM-licensen udløber)

Heldigvis kan man fjerne DRM-restriktionerne, og det er også lovligt, hvis man ikke har mulighed for at bruge musikken ellers.

Udover det skrammel, er jeg også glad for PLAY. Jeg ved godt at mange måske ikke lægger mærke til de begrænsninger der er, men det er nu alligevel vigtigt lige at bemærke, at det altså IKKE er fri musik man får.

Profil Email  

Ivrig Debattør
Ivrig Debattør
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Tyskland
Jeg kan heller ikke se det fantastiske ved musikken. Som LarsSommer skriver er filerne jo ødelagt med DRM sådan jeg ikke kan flytte det rundt på mine computere, ikke kan bruge det på en eneste af mine mp3-afspillere eller tage på en USB med til en fest.

Giv mig musik i mp3 og ogg som jeg kan beholde og bruge hvor jeg vil, og giv mig stabilt bredbånd til lavpris.

Jeg tror dog ikke TDC er kede af at jeg ikke synes om deres tilbud, jeg ville ikke være kunde dér før og endnu mindre nu; men der er mange tusinde hvis tankegang er kort som nok vil falde på halen for det.

Billede

Ivrig Debattør
Ivrig Debattør
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Nurse skrev:
Jeg har bredbånd - hos tdc eller yousee som det hedder nu.
Vil bare anbefale http://www.yousee.dk/play hvor man, hvis man har bredbånd, kan gratis downloade musik gratis. Såååå fedt :)

hvis man kan li tanken om at få håndjern på, så er yousee's play god nok, for selv om du har købt og betalt for musikken kan du ikke bare brænde den ud eller flytte den fra computer til ipod eller mp3 afspiller.

Så godt nok lokker de med at det er billigt, men man skal så vidt jeg husker også betale et vis beløb om måneden.

Så jeg har ikke tænkt mig at bruge det. Jeg har hørt fra flere om det jeg har skrevet. Så jeg fortsætter med at låne musik fra venner ;) rundt omkring.

“Free software” is a matter of liberty, not price. To understand the concept, you should think of “free” as in “free speech”, not as in “free beer”. Free software is a matter of the users' freedom to run, copy, distribute, study, change and improve the software

Profil Email  

Nybegynder
Nybegynder
Brugeravatar

Geografisk sted: Haderslev
Jeg kan ikk' se hvorfor det udgør sådan en stor bonus, du kan jo bare
downloade musikken på Itunes eller andre steder. :moon:

95% af alle teenagere ville gå i panik hvis "Jonas Brothers" stod på en 50 meter høj bygning, som de skulle til at springe fra. Kopier og indsæt dette hvis du er en af de 5%, der ville medbringe popcorn og invitere sine venner.

Acti labores jucundi = Fuldført arbjede er behageligt
Cogitionis poenam nemo patiur = Tanker er toldfri

Profil Email  

Ivrig Debattør
Ivrig Debattør
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Tyskland
Jeg synes det er skidt. Musikbranchens metoder imod "pirater" er så modbydelig, at jeg ikke ønsker at støtte dem mere. De får så mange penge på mange forskellige måder ... inkl. de mange penge som DR betaler fra licenspengene, samt skatten der er langt på cd-rommer og dvd-skiver m.m. Hver gang jeg køber en dvd eller cd til at tage backop af mine fotografier, mine tekster (skoleopgaver, e-mails m.m.) så skal jeg betale penge til musikere m.m.

Billede

Nybegynder
Nybegynder
Brugeravatar

Geografisk sted: Haderslev
Lige det med at skulle betale penge til musiker når du bare købe
noget til backup kan jeg sku heller ikk' se hvorfor du skal betale de
penge til musikere :?

95% af alle teenagere ville gå i panik hvis "Jonas Brothers" stod på en 50 meter høj bygning, som de skulle til at springe fra. Kopier og indsæt dette hvis du er en af de 5%, der ville medbringe popcorn og invitere sine venner.

Acti labores jucundi = Fuldført arbjede er behageligt
Cogitionis poenam nemo patiur = Tanker er toldfri

Profil Email  

Usynlig
Usynlig

LarsSommer skrev:
Det vigtigste og værste, er at alt musikken er behæftet med Digital Restriction Management, DRM.

AGP har jo faktisk givet grønt lys for man må fjerne den, når det er til privat brug som f.eks. at ligge det på mediecenteret.!
http://newz.dk/apg-accepterer-brud-paa-drm

Men om den går med det musik man har købt via sit kundeforhold til TDC, ved jeg ikke men kunne være et spørgsmål værd. ;)

Profil Email  

Nybegynder
Nybegynder

Det ikke virker for mig

Profil Email  

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC [DST ]