Zulkarneyn skrev:
Citat:
Sjovt du skulle stille mig det spørgsmål, for jeg regnede med at folk selv kunne finde ud af det, men du svarede jo selv på det. Ikke alle muslimer følger islam. Og lige netop derfor valgte jeg ikke at skrive om positive ting om islam.
Men du er da velkommen til at skrive en top 3 eller top 10 over de ting du synes der positivt ved islam.
Jeg kan også selv se overskriften, jeg spurgte blot fordi det ikke er alle muslimer som lever Islam. Er det ikke skide ligegyldigt hvad etniske hvad etniske minoriteter laver af ballade osv. (eller omvendt) da de ikke repræsentere Islam?
Det er også vigtigt at huske at, vi havde tidligere haft et emne som hed: "Positive ting vid Islam" er den måske ikke meget magen til?
Men ingen problemer med at tage det op igen. Jeg kan skrive et par ting jeg lige kommer i tanke om nu her:
- Omskæring
- Alkohol er ulovligt
- Ramadanen indeholder mange positive ting (gør mavesækken ren som ny)
- At gør sig rent (vaske sig (bestemte steder)) 5 gang om dagen (abdest)
- Give penge til fattige min. 2,5% af din kapital om året (Zekat)
- Den sociale liv med familien (respekt til ældre mennesker, lærer osv.)
- Tyveri er forbudt.
- Ulovligt at dræbe civile mennesker
- Tale pænt til hinanden (det tælles som et synd hvis man bander)
- Voldtægt er forbudt
Der er faktisk mange ting, men kan ikke komme i tanke om flere lige nu.
Kia_Lafemme skrev:
- Alkohol, er ikke ulovlig i følge koranen, og er faktisk også lovlig i mange muslimske lande, bla. Bangladesh, Malaysia og Indonesien
Det kommer lidt an på, hvad du mener med ulovligt. Kan du eventuel finde nogle referencer i Koranen, hvor det står, at det ikke er ulovligt?
Kia_Lafemme skrev:
- Ramadaen, ikke positiv set med mine øjne, folk kører rundt i biler og er til lige så megen fare for andre som hvis de kørte promille kørsel, pga. manglen på mad og drikke.
Det samme kan man også sige om julen. Julefrokoster, snaps, fed mad, øl, promillekørsel. Mon ikke politiet fanger flere af den slags i slutningen af december. Julen er nok ligeså usund som ramadanen.
Kia_Lafemme skrev:
- Give penge til de fattige lyder godt, men tror nu ikke det er meget brugt i praksis.
Tja, i Iran er der opstillet mange af de her indsamligsautomater på gaderne, hvor folk kan donere penge. Om de så virkelig går til dem, der har behov for penge, er en anden sag.
Kia_Lafemme skrev:
- De sociale liv med familien, ja er ganske udmærket, og der kan vi danskere måske lære noget, men desværre gælder det jo tit ikke for piger der feks. finder en kæreste som familien ikke kan acceptere, ned det fører tit til udelukkelse fra familien og desværre også nogle gange æres drab.
Det samme kan man nok også sige, hvis en dansk m/k fandt sig en muslimsk m/k. Eller vælger at konvertere til islam.
Kia_Lafemme skrev:
- Ulovligt at dræbe civile mennesker, ja så længe civile mennesker ikke er vantro.
Den må du lige uddybe?
Kia_Lafemme skrev:
- Voldtægt forbudt, nej det er det ikke:
Muslimer må voldtage deres egne koner og kvindelige krigs fanger i følge koranen. Sura 23,6-8:
Huh? Hvordan det?